Forum nog op wintertijd?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Forum nog op wintertijd?

Bericht door Rade »

Volgens mij staat het forum nog op wintertijd, terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit 8)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forum nog op wintertijd?

Bericht door SARK »

Rade schreef:
Volgens mij staat het forum nog op wintertijd, terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit 8)
Dat kan ook in de winter :wink:
Bijlagen
f315360.jpg
Laatst gewijzigd door SARK op vr 22 apr 2011, 6:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum nog op wintertijd?

Bericht door Marp »

Gewoon even in je profiel de tijdweergave naar "GMT + 2 uur" zetten.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum nog op wintertijd?

Bericht door Marp »

Om gelijk wat andere vragen jaarlijks terugkerende vragen te beantwoorden:
  • Of we niet gewoon de forumtijd kunnen aanpassen?
    Dat verandert niets. Als je bent ingelogd dan zie je de tijd zoals deze in je profiel staat ingesteld.
  • De meeste servers passen toch automatisch de zomertijd aan?
    Deze server doet dat eveneens. PhpBB neemt alleen niet automatisch de zomertijd van de server over. Vanwege het internationale karakter werkt PhpBB met GMT, en wordt de weergave naar voorkeur aangepast aan de gewenste tijdzone (+/- ... uur).
  • Bestaat daar geen MOD voor?
    Misschien, maar om omslachtige upgrades te voorkomen gebruiken we zo min mogelijk MOD's/plugins. De tijd aanpassen is een eenvoudige instelling die slechts 2x per jaar hoeft te worden gemaakt.
  • Past phpBB3 dan niet automatisch de zomertijd aan?
    Misschien wel. In dat geval zal dit de laatste keer zijn dat je zelf de tijd dient aan te passen.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Je kan dit aanpassen voor alle gebruikers door in mysql deze query uit te voeren;


CODE: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”