Aarde sterpunt
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
dirklammers
Aarde sterpunt
Misschien ben ik niet creatief genoeg, maar hoe kan ik nu het beste een aarde sterpunt maken ? Een stapel soldeerlippen op elkaar schroeven of een rond stukje koperplaat waar alles op vast kan worden gesoldeerd ? Hoe pakken jullie dat aan ?
Re: Aarde sterpunt
Kan allebei, maakt elektrisch gezien niet uit. Wat je makkelijk vindt.dirklammers schreef:Misschien ben ik niet creatief genoeg, maar hoe kan ik nu het beste een aarde sterpunt maken ? Een stapel soldeerlippen op elkaar schroeven of een rond stukje koperplaat waar alles op vast kan worden gesoldeerd ? Hoe pakken jullie dat aan ?
Een rond stukje koper soldeert lastiger omdat daar veel warmte in weg vloeit. Daar heb je een grotere soldeerbout voor nodig. Soldeerlippen solderen w.d.b. een stuk makkelijker.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
M3 boutje in de bankschroef, een aantal soldeerlipjes met oogjes erop verdelen, tin+bout erbij en voila. Als je er dan nog zo'n kartelringetje onderdoet naar de kast toe weet je zeker dat de verbinding naar je kast goed is. En wat Peter ook zegt, soldeerlippen solderen makkelijker/prettiger dan een stuk koper.
- Muug
- Contacteer:
Wordt door TD ook vrij goed beschreven in zijn Annastasia-artikel.dirklammers schreef:Misschien ben ik niet creatief genoeg, maar hoe kan ik nu het beste een aarde sterpunt maken ? Een stapel soldeerlippen op elkaar schroeven of een rond stukje koperplaat waar alles op vast kan worden gesoldeerd ? Hoe pakken jullie dat aan ?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
M3 boutje - kartelring - kabelschoentje - kartelring - kabelschoentje - (enz) - kartelring - borgmoertje
Dat op een kaal stuk chassis monteren (of chassis eventjes netjes kaal maken)
Hoe je de kabels aan de kabelschoentjes maakt moet je zelf weten
Dat kun je krimpen of solderen.
Dat op een kaal stuk chassis monteren (of chassis eventjes netjes kaal maken)
Hoe je de kabels aan de kabelschoentjes maakt moet je zelf weten
Dat kun je krimpen of solderen.
Een combinatie kan natuurlijk ook...
Koperplaat, met M4 boutjes, moertjes, tandringetjes, en soldeerogen.
Koperplaat, met M4 boutjes, moertjes, tandringetjes, en soldeerogen.