Groetjes Walter
Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Valt wel mee, commercieel gezien is de keuze uit twee 'kwaliteiten' voor het filter best wel een interessante optie lijkt me. Ik heb nog niet eerder bij bekende merken gezien, zou dus aardig uniek zijn... Maar het begint beetje off topic te raken dus ik zal het hier maar bij laten
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We zullen het wel merken als we echt klanten krijgen. In deze startup fase kunnen we nog alle kanten op. Ik geloof zeker in keuzeopties en het wordt een ontdekkingstocht hoever we hierin moeten gaan zonder dat de klant door de bomen het bos niet meer ziet.
Re: Daudio gaat 'live'
ik weet wel dat ik geen suffe z-cap in m`n speakers wil.
dan liever cap+,veel meer dynamiek.
speciaal voor jeroen even meegedacht.
dan liever cap+,veel meer dynamiek.
speciaal voor jeroen even meegedacht.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik ben wel verbaasd dat de interieurontwerpster niet afraadt om nog een apart filterkastje naast de speaker te zetten. Is het niet fijn als dit nog in de speaker weggewerkt kan worden?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Je moet haar niet alles vertellenMartijn H schreef:Ik ben wel verbaasd dat de interieurontwerpster niet afraadt om nog een apart filterkastje naast de speaker te zetten. Is het niet fijn als dit nog in de speaker weggewerkt kan worden?
Maar we krijgen het eerlijkgezegd niet mooi weggewerkt in de open speaker. Dat is een nadeel van een open baffle
Re: Daudio gaat 'live'
En in de kamer van het W frame? evt deze nog 3cm extra ademruimte te geven, maar volgens mij heeft het geen effect als je de kamer gebruikt voor filteronderdelen. Je kan ook het volume van de magneet compenseren..
Een klein kasje bij de versterkers zal ook wel geen kwaad kunnen..
Een klein kasje bij de versterkers zal ook wel geen kwaad kunnen..
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We willen het filter niet de dicht bij de sterke magneet plaatsen. Dat lijkt ons niet zo'n beste optie. Daarom gaan we voorlopig voor een apart kastje, uit het zicht voor de WAF factor.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik heb gisteren de RVS profielen voorzien van het Daudio logo. Wel erg leuk om met een laser grafeermachine te spelen. Mijn vriend, die laatst heeft genoten van de luidspreker (lees toekomstige klant) heeft een bedrijf http://www.rescope.nl waar ze zo'n apparaat hebben aangeschaft. Ben zelf erg tevreden met het resultaat.
Ik zal zo een foto toevoegen. Direct van de iPad lukt wel, maar is nu een erg grote foto. Zal het straks even verkleinen.
Links zie je nog allemaal proefplaatjes die we gemaakt hebben.
Ik zal zo een foto toevoegen. Direct van de iPad lukt wel, maar is nu een erg grote foto. Zal het straks even verkleinen.
Links zie je nog allemaal proefplaatjes die we gemaakt hebben.
Laatst gewijzigd door hans_b op zo 03 mar 2013, 6:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
Dat ziet er mooi uit.
Alleen vreemd dat die foto 180 graden is gedraaid, als ik hem download is hij wel juist.
Met de info, links enz. gaf het twijfels.
Alleen vreemd dat die foto 180 graden is gedraaid, als ik hem download is hij wel juist.
Met de info, links enz. gaf het twijfels.
Re: Daudio gaat 'live'
Standaard probleem bij appel, die moet de draairichting anders opslaan als de rest van de wereld.hannesie schreef:Alleen vreemd dat die foto 180 graden is gedraaid, als ik hem download is hij wel juist.
Met de info, links enz. gaf het twijfels.
Maar erg nette profielen!
Re: Daudio gaat 'live'
Ziet er goed uit inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd hoe de gespoten kasten eruit komen te zien...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
met die lasers kunnen ze zelfs foto`s in het rvs maken!
mooie techniek,een leverancier van ons heeft ook zo`n ding staan.
mooie techniek,een leverancier van ons heeft ook zo`n ding staan.
Re: Daudio gaat 'live'
Dus zelfs de konterfeitsels van Hans en Jeroen kunnen er op?dre schreef:met die lasers kunnen ze zelfs foto`s in het rvs maken!
Even iets serieuzer, hoe worden de RVS staven aan de kast/baffle bevestigd? Ik neem aan dat je geen schroeven of bouten wil zien.
groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op za 02 mar 2013, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
alleen op de SE versie dan. 
Re: Daudio gaat 'live'
Dat kan al zo'n 50 jaar m.b.v. etsen. B.v. zoiets: http://www.etsprit.nl/ets_etalage.htmlAatV schreef:Dus zelfs de konterfeitsels van Hans en Jeroen kunnen er op?dre schreef:met die lasers kunnen ze zelfs foto`s in het rvs maken!![]()
groet,
Aat
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We gaan ze lijmen.AatV schreef:Dus zelfs de konterfeitsels van Hans en Jeroen kunnen er op?dre schreef:met die lasers kunnen ze zelfs foto`s in het rvs maken!![]()
Even iets serieuzer, hoe worden de RVS staven aan de kast/baffle bevestigd? Ik neem aan dat je geen schroeven of bouten wil zien.
groet,
Aat
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo,
Gaan jullie eerst spuiten en dan de strips lijmen?
Dat lijkt mij knap link, de sterkte wordt dan bepaald door de hechtkracht van de verf.
Kun je niet een paar verzonken gaatjes boren aan de binnenkant van de strips, schroefdraad erin en dan met boutjes vanuit de binnenkant van de kast vastzetten?
Het is maar een ideetje hoor.
Groet,
Leobus
Gaan jullie eerst spuiten en dan de strips lijmen?
Dat lijkt mij knap link, de sterkte wordt dan bepaald door de hechtkracht van de verf.
Kun je niet een paar verzonken gaatjes boren aan de binnenkant van de strips, schroefdraad erin en dan met boutjes vanuit de binnenkant van de kast vastzetten?
Het is maar een ideetje hoor.
Groet,
Leobus
Re: Daudio gaat 'live'
De RVS strips zitten wel over de volle hoogte van de laagkast. Hoewel de hechtkracht van de lak niet zo hoog zal zijn zal de totale houdkracht door het forse oppervlak toch aanzienlijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet ruim sterk genoeg zou zijn.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik ga eerst een paar testjes doen. Bedankt voor het meedenken.
Mij is geadviseerd om het juist op de lak en niet op het hout te verlijmen.
Mij is geadviseerd om het juist op de lak en niet op het hout te verlijmen.
Re: Daudio gaat 'live'
als er goede grondlak(bv. spuitplamuur)onder zit is het geen probleem.hans_daudio schreef:Ik ga eerst een paar testjes doen. Bedankt voor het meedenken.
Mij is geadviseerd om het juist op de lak en niet op het hout te verlijmen.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het hangt denk ik vooral van de kwaliteit van de lak af of het goed gaat. Tenslotte is lak ook een soort lijm.
Re: Daudio gaat 'live'
een goede grondlak zit muurvast,dee strip komt dan ook vaster te als dat je `m gelijk op het hout lijmt.
dus als je ze laat spuiten zou ik de baan waar de grondlak komt af laten plakken zodat je de strip op de grondlak kan plakken.
dus als je ze laat spuiten zou ik de baan waar de grondlak komt af laten plakken zodat je de strip op de grondlak kan plakken.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Lijkt me inderdaad een goed idee en is meteen een mooie markering voor waar de strip gelijmd moet worden.
Re: Daudio gaat 'live'
Zijn er al foto's beschikbaar van de gespoten kasten?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Lijkt me toch goed dit in het achterhoofd te houden, mocht e.e.a. niet lukken, want de baffle werkt als hefboom voor de bevestiging aan de kast en andersom! Bij het proefmodel in MDF/hout heb je hier geen last van omdat de houten balkjes wat flexibeler zijn als een stevige metalen staaf en de kast het bij houtlijm eerder begeeft dan de lijmverbinding.Leobus schreef:Hallo,
Kun je niet een paar verzonken gaatjes boren aan de binnenkant van de strips, schroefdraad erin en dan met boutjes vanuit de binnenkant van de kast vastzetten?
Het is maar een ideetje hoor.
Groet,
Leobus
groet,
Aat
