Niet zo heel helder moment, de tijd dat je hulpvoeding nodig heeft om van 12 tot 4.3V te geraken kan wel eens meer zijn dan de versterker, daar deze in klasse A draait zal deze de bufferelco's vrij vlug leegtrekken en zal er nog steeds een tumb-off zijn.knuisje schreef:Ik had nog een helder moment.![]()
Het AC-detectie schakelingetje is niet nodig omdat ik gebruik maak van de brownout-detectie van de Atmega. Deze stel ik in op 4.3V. Zodra de spanning hieronder komt (bij spanningsuitval) zijn alle pinnen van de microcontroller zwevend. De pulldown weerstanden in de ULN2003 zorgen er dan voor dat de relais direct onbekrachtigd raken. Bij het aanzetten van de spanning wordt gewacht tot de gebruiker de pushbutton indrukt, deze is voorzien van een pullup weerstand voor een altijd gedefinieerde status. Dus plopvrij aan en uit.
Ik heb zelf ook goede ervaringen met Aai Tiet Studio, wachttijd van bestellen tot op de mat is meestal 2.5 weken. Maar dat mag Ray verder zelf beslissen.
Ook als je voorversterker sneller afvalt dan de hulpvoeding kan je al een tumb-off hebben via de line in.
Gewoon dat deel laten, en zelfs eventueel op een interrupt-pin plaatsen.
mvg Rudy
/edit
Foto bijgevoegd hoe ik normaal de DC beveiliging ook nog hardwarematig toevoeg, hoewel in dit geval moeilijk simpel implementeerbaar is, daar de maximale stroom door je dc beveiliging vrij beperkt is in vergelijking met de stroom die naar de uln toegaat.
/edit