ADC 24b/96kHz
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: ADC 24b/96kHz
Ik vrees dat je er dan ook nog een schema omheen moet ontwerpen, en een voeding niet te vergeten.
En ik denk dat Henkjan het ook erg op prijs zou stellen als je er dan gelijk een printje voor etst en opbouwt....
oftewel, met een losse chip kan hij niet zoveel, vermoed ik.
En ik denk dat Henkjan het ook erg op prijs zou stellen als je er dan gelijk een printje voor etst en opbouwt....
oftewel, met een losse chip kan hij niet zoveel, vermoed ik.
Re: ADC 24b/96kHz
Wel raar 15000 berichten en dan niet zelfbouwen.
Maar oke at your service,
http://www.ti.com/tool/pcm4222evm
Maar oke at your service,
http://www.ti.com/tool/pcm4222evm
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ADC 24b/96kHz
ik bouw genoeg zelf, maar probeer solderen zo veel mogelijk te vermijden en al helemaal dit soort klein spul.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ADC 24b/96kHz
idd, meer houtworm (of metaalworm) maar solderen kan ik geen plezier aan beleven
Re: ADC 24b/96kHz
Maar er zijn zat mensen die Henkjan hier graag bij assisteren.Henkjan schreef:idd, meer houtworm (of metaalworm) maar solderen kan ik geen plezier aan beleven
Gr. Mischa
Re: ADC 24b/96kHz
Oke, die sabre chip ziet er ook wel veel belovend uit. Maar de pcm4222 had kant en klare evaluatie printen beschikbaar voor een redelijke prijs. Of zijn er van de sabre ADC ook al kant en klare ontwerpen te koop.
Re: ADC 24b/96kHz
Een project met een ADC staat bij mij op de planning, ik denk dan meer aan een chipset van Crystal (Cyrus logic).
Ik heb nog een aantal van die chips liggen die tot 192Khz kunnen.
Een vervelend ding hierbij is de clocking, die moet omschakelbaar zijn en het liefst voor alle denkbare samplerates.
Uiterraard ook low Jitter.... Dan moet je uitgaan van twee clock oscillatoren en delers plus multiplexer die tussen drie clock snelheden kan schakelen (totaal 6)
Dan kun je opnemen op 44.1KHz-48KHz, 88.2KHz-96KHz en 172,4 plus 192KHz.
Is dat nodig en wenselijk?
of is het goed om hem alleen op 96KHz en 192KHz te laten werken (een stuk simpeler)
Je kan altijd in Cool Edit Pro de samplerate converteren naar elke gewenste waarde als dat moet (om van een opname een CD te branden)
Ik heb nog een aantal van die chips liggen die tot 192Khz kunnen.
Een vervelend ding hierbij is de clocking, die moet omschakelbaar zijn en het liefst voor alle denkbare samplerates.
Uiterraard ook low Jitter.... Dan moet je uitgaan van twee clock oscillatoren en delers plus multiplexer die tussen drie clock snelheden kan schakelen (totaal 6)
Dan kun je opnemen op 44.1KHz-48KHz, 88.2KHz-96KHz en 172,4 plus 192KHz.
Is dat nodig en wenselijk?
of is het goed om hem alleen op 96KHz en 192KHz te laten werken (een stuk simpeler)
Je kan altijd in Cool Edit Pro de samplerate converteren naar elke gewenste waarde als dat moet (om van een opname een CD te branden)
Re: ADC 24b/96kHz
Die PCM4222 gaat ook tot 192kHz en voor de prijs van het evaluatiebordje lukt het je zelf eigenlijk niet een goede ADC te bouwen.
In principe stel je hem 1 keer in op de gewenste samplerate en bitdiepte die je dac aankan, bijv. 192kHz/24bit. Maar als je meerdere formaten wilt laten uitspugen wordt het inderdaad een stuk complexer.
In principe stel je hem 1 keer in op de gewenste samplerate en bitdiepte die je dac aankan, bijv. 192kHz/24bit. Maar als je meerdere formaten wilt laten uitspugen wordt het inderdaad een stuk complexer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ADC 24b/96kHz
de ADC zou er alleen voor moeten zorgen dat ik analoge ingang(en) heb op de AF-DAC2, dus een fixed SR is prima
dus die evaluatie modules zijn al helemaal gereed? alleen een beetje nette +/-15V voeding nodig?
dus die evaluatie modules zijn al helemaal gereed? alleen een beetje nette +/-15V voeding nodig?
Re: ADC 24b/96kHz
Ja, en ook nog een 5V voeding zie ik nu. Mouser verstuurd boven de 65 euro gratis en je hebt ook niet te maken met invoerrechten en inklaringskosten.
Re: ADC 24b/96kHz
Mijn ervaring met de cirrus ADC chips was minder. De Sony PCM4222 vindt ik het beste klinken. En ja je bent een voeding nodig van +/- 15V voor het analoge gedeelte en + 5V voor het digitale gedeelte. Is vrij simpel.
Laatst gewijzigd door koifarm op vr 21 dec 2012, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ADC 24b/96kHz
Ik heb wel goede ervaringen met een Crystal ADC maar daar was ook heel veel aandacht besteed aan de omliggende electronica, hij werd o.a. gevoed met een tentlabs xclock.
Het evaluatie bordje is een prima alternatief, tja....en waarom ook het wiel uitvinden als je hem zo kan kopen. Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een eigen ontwerp er nog wat meer mee kan, extra functies en eventueel inclusief de voedingen maken. Zeg maar alles net even wat meer aandacht geven.
Het evaluatie bordje is een prima alternatief, tja....en waarom ook het wiel uitvinden als je hem zo kan kopen. Het enige wat ik kan bedenken is dat je met een eigen ontwerp er nog wat meer mee kan, extra functies en eventueel inclusief de voedingen maken. Zeg maar alles net even wat meer aandacht geven.
Re: ADC 24b/96kHz
Knuisje, de RIAA correctie kan toch ook met de nanodigi? Jij hebt dit getest op de minidsp geloof ik?
Re: ADC 24b/96kHz
Dit zijn de RIAA biquad coefficienten voor de verschillende samplerates in het formaat dat minidsp verwacht:
44.1kHz: a = [ 1.0000000000 1.7007240000 -0.7029381524 ] b = [ 1.0000000000 -0.7218922000 -0.1860520545 ] error ~0.23dB
48kHz: a = [ 1.0000000000 1.7327655000 -0.7345534436 ] b = [ 1.0000000000 -0.7555521000 -0.1646257113 ] error ~0.14dB
88.2kHz: a = [ 1.0000000000 1.8554648000 -0.8559721393 ] b = [ 1.0000000000 -0.8479577000 -0.1127631993 ] error 0.008dB
96kHz: a = [ 1.0000000000 1.8666083000 -0.8670382873 ] b = [ 1.0000000000 -0.8535331000 -0.1104595113 ] error ~0.006dB
44.1kHz: a = [ 1.0000000000 1.7007240000 -0.7029381524 ] b = [ 1.0000000000 -0.7218922000 -0.1860520545 ] error ~0.23dB
48kHz: a = [ 1.0000000000 1.7327655000 -0.7345534436 ] b = [ 1.0000000000 -0.7555521000 -0.1646257113 ] error ~0.14dB
88.2kHz: a = [ 1.0000000000 1.8554648000 -0.8559721393 ] b = [ 1.0000000000 -0.8479577000 -0.1127631993 ] error 0.008dB
96kHz: a = [ 1.0000000000 1.8666083000 -0.8670382873 ] b = [ 1.0000000000 -0.8535331000 -0.1104595113 ] error ~0.006dB
Re: ADC 24b/96kHz
Bedankt, ga ik proberen. Moet wel eerst de RIAA correctie uit mijn phonoversterker halen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ADC 24b/96kHz
Zo, de kit van Uwe Beis is eindelijk beschikbaar:
http://www.beis.de/Elektronik/ADDA24QS/ ... Order.html
Is deze nou de moeite waard t.o.v. het genoemde TI evaluatie bordje?
http://www.beis.de/Elektronik/ADDA24QS/ ... Order.html
Is deze nou de moeite waard t.o.v. het genoemde TI evaluatie bordje?
Re: ADC 24b/96kHz
lijkt me een heel aardige kit als ik het zo bekijk.Henkjan schreef:Zo, de kit van Uwe Beis is eindelijk beschikbaar:
http://www.beis.de/Elektronik/ADDA24QS/ ... Order.html
Is deze nou de moeite waard t.o.v. het genoemde TI evaluatie bordje?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ADC 24b/96kHz
lijkt me ook, maar voor de helft meer heb je dat bordje van TI, hoe verhouden die zich nou tot elkaar?Mr Tube schreef:lijkt me een heel aardige kit als ik het zo bekijk.Henkjan schreef:Zo, de kit van Uwe Beis is eindelijk beschikbaar:
http://www.beis.de/Elektronik/ADDA24QS/ ... Order.html
Is deze nou de moeite waard t.o.v. het genoemde TI evaluatie bordje?
Re: ADC 24b/96kHz
In het Lab van Mr Tube wordt er op dit moment een start gemaakt met de ontwikkeling van een ADC met de Sabre 32 chip, de ES9102.
Re: ADC 24b/96kHz
En dat er vele met je mee mogen genieten van je geïnvesteerde arbeid.
(wish)
