Iets te blingbling voor mij deze TT.
Ik heb net de RVS gewichten daadwerkelijk in handen gekregen. Mooi!!!
Ze wegen 500gr per stuk dus 3 kilo gewicht hangt er onder aan de platter. Nice!
Je kunt dat nu wel zeggen, maar plaatjes willen we, veel plaatjes!
Iets te blingbling voor mij deze TT.
Ik heb net de RVS gewichten daadwerkelijk in handen gekregen. Mooi!!!
Ze wegen 500gr per stuk dus 3 kilo gewicht hangt er onder aan de platter. Nice!
Wauw, 3kg, dat zie je er niet direct aan af. Je moet het weel heel precies positioneren om onbalans tegen te gaan.
Op de Technics gaat het in elk geval lekker.
ruttemetut ruttemetut ruttemetut ruttemetut ruttemetut ruttemetut ruttemetut ruttemetut
Niet alleen knapperend houtvuur bij je LP maar ook een dieselgeneratortje...
Vind ik ook. Ik ben benieuwd of het goedkomt met jullie lager. Als het een goed ding wordt wil ik er wel eentje. Ik heb stiekum ook ambities voor een DIY draaitafel. Uiteraard dan wel op z'n Dan's en dat betekent toch wel iets minder techno uitstraling
Gister contact gehad en Epor wil het lager graag maken en zal daar voor een leuke prijs maken.
Als ik een prijs heb dan zal ik het gelijk melden.
Inmiddels weer een weekje verder. Is er nog nieuws? Ik loop een beetje vast. Zonder lager kan ik niet verder.
Vandaag weer even contact gehad maar hij zit nog op wat prijzen te wachten van wat materiaal.
Als deze binnen zijn dan horen we snel de prijs.
En de prijs is bekend al weet ik nog niet of dit met of zonder plateau is.
Messing komt het op €310,- euro ex per stuk
RVS komt het op €280,- euro ex per stuk
Wow! Nee sorry dat is voor mij echt veel te duur. Dan ga ik maar voor de hifi diy supply lager voor 115 dollar.
Sorry maar dat prijsverschil is me veel te hoog. Ik waardeer de inspanningen en de moeite enorm maar voor mij is dit onbetaalbaar.
Ik vind het ook niet bepaald een vriendenprijs.
Op mijn werk bestel ik regelmatig onderdelen en dit lijkt me een gewone industrieprijs, zeker gezien het feit dat er vijf stuks van besteld gaan worden. Ik bestel regelmatig voor mijn werk en moet dan een prijsje inschatten en ik zit meestal wel goed.
Ik wil ook wel eens rondkijken. Misschien loont het nog om zelf te leppen/polijsten. Het bedrijfje waar ik meestal bestel gaf al aan om gratis een lager voor me te maken. Maar ik zie dat als steekpenningen (en mijn baas zeker) dus ik ben daar niet happig op.
Even een serieuze vraag over de motorsturing. Ik zag dat je een synchroonmotor gebruikt. Eigenlijk dezelfde als in de Thorens/Linn draaitafels. Is het de bedoeling dat jullie een motorsturing gebruiken met sinus generator voor 33 1/3-45 toeren of gebruiken jullie gewoon een elco van 0,22µF. Ik ben nu aan het mailen met een hongkong versie van de Hercules. Het schijnt dat hij ook het schema verkoopt voor 10 dollar. Is daar nog interesse in of bouwen jullie zelf iets?
Nou ik wil wel een motorsturing gaan gebruiken. Het net heeft nou niet bepaald een mooi stabiele frequentie.
Heb je meer info over die sturing? Ik ken hem niet.