ZBA luisterdag Enschede 2013 - De Foto's en verhalen
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA luisterdag Enschede 2013 - De Foto's en verhalen
Was de hele dag in Enschede vanwege andere verplichtingen en kon nog net even 3 kwartier vrijmaken om de sfeer te proeven.
Wat een heerlijke hoeveelheid ruimte ivg tot Beetsterzwaag. Veel buizen ontwerpen. Tja en die paar dingen die ik dan snel kon beluisteren daar moet ik maar geen mening over geven, want dat is hoe dan ook incorrect door de te korte tijdspanne.
Vond de sfeer verlichting wel iets aan de mager kant. (Of wordt ik echt kippig?)
Wel jammer van de lawaaiige luchtverversing in de zaal waar de Daudio dipools draaiden. (Mooi compact ontwerp, kan qua formaat in elke woonkamer, weer een argument minder om niet over te gaan op dipool)
Kortom ik moet maar eens wat beter opletten en plannen om de diverse ZBA dagen te kunnen bezoeken.
Wat een heerlijke hoeveelheid ruimte ivg tot Beetsterzwaag. Veel buizen ontwerpen. Tja en die paar dingen die ik dan snel kon beluisteren daar moet ik maar geen mening over geven, want dat is hoe dan ook incorrect door de te korte tijdspanne.
Vond de sfeer verlichting wel iets aan de mager kant. (Of wordt ik echt kippig?)
Wel jammer van de lawaaiige luchtverversing in de zaal waar de Daudio dipools draaiden. (Mooi compact ontwerp, kan qua formaat in elke woonkamer, weer een argument minder om niet over te gaan op dipool)
Kortom ik moet maar eens wat beter opletten en plannen om de diverse ZBA dagen te kunnen bezoeken.
Inderdaad, die lawaaiige luchtverversing was erg vervelend. Het zou ideaal zijn als die de volgende keer uitgezet kan worden.
Voor de volgende keer zouden we toch wat meer moeten afspreken om een paar blokken te hebben waar er alleen geluisterd wordt en praten verboden is. Deur dicht en praten op de gang. Dat scheelt een stuk in het overdreven hard gaan zetten van de speakers. Als er dan ook geen airco aanstaat kan het echt genieten worden.
Voor de volgende keer zouden we toch wat meer moeten afspreken om een paar blokken te hebben waar er alleen geluisterd wordt en praten verboden is. Deur dicht en praten op de gang. Dat scheelt een stuk in het overdreven hard gaan zetten van de speakers. Als er dan ook geen airco aanstaat kan het echt genieten worden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Die ventilator is inderdaad vervelend, maar schijnt samen te hangen met de verwarming, heb het Rudi nog gevraagd. Hoe het precies zit weet ik niet, maar toen we de ruimte bekeken hebben was de verwarming niet aan en hoor je het geluid ook niet. Ook een punt voor de volgende keer.
Het praten tijdens demo's is altijd een lastig punt. Hier zijn afspraken over gemaakt, er is/was een aparte bijleut ruimte, er was zelfs een rookruimte waar bijgeklept kon worden. Als je dan nog last hebt van praters tijdens intensief luisteren zul je zelf de verstoorders erop aan moeten spreken, dat is de enige mogelijkheid om het stil te krijgen.
Hans deed dat vorig jaar ook in Beetsterzwaag. Toen vervolgens z'n telefoon ging
Het praten tijdens demo's is altijd een lastig punt. Hier zijn afspraken over gemaakt, er is/was een aparte bijleut ruimte, er was zelfs een rookruimte waar bijgeklept kon worden. Als je dan nog last hebt van praters tijdens intensief luisteren zul je zelf de verstoorders erop aan moeten spreken, dat is de enige mogelijkheid om het stil te krijgen.
Hans deed dat vorig jaar ook in Beetsterzwaag. Toen vervolgens z'n telefoon ging
Inderdaad, dat was wel lachen, en AatV wist direct dat ik in het onderwijs had gezeten.Barry2001 schreef:Hans deed dat vorig jaar ook in Beetsterzwaag. Toen vervolgens z'n telefoon ging
Het meeste van die "ruis " is niet slecht bedoeld, maar het ontstaat doordat men elkaar alweer een tijd niet heeft gezien.
Het is ook wel een sociaal gebeuren, en je ziet elkaar dan net in de ruimte waar dan de demo plaatsvind, die nog net niet gestart is.
En als je "ze" er op aan spreekt krijg je altijd "gelijk"
Hallo,
Gisteren ook bij de ZBA dag in Enschede geweest.
Allereerst Barry bedankt voor de organisatie. Prima voor elkaar hoor.
Op zo'n dag is het nooit mogelijk alles te volgen omdat dingen gelijktijdig in verschillende zalen lopen. Ik heb het meest in de twee buitenste zalen gezeten. De middelste zaal was vaak vrij leeg en dan niet erg aanlokkelijk. Wel heb ik daar een leuk setje van Aat V gehoord. Voor zulke kleine speakertjes een knap geluid. Ook een leuke versterker trouwens.
In de analoogruimte heb ik eigenlijk het meest genoten. Helaas niet alle veranderingen kunnen meemaken. Daar heb ik verschillende versterkers (die van George en nog een triode versterker gehoord op diverse speakers. Eigenlijk klonk het altijd lekker.
Verder veel in zaal 1 (of zat George in 1?) geluisterd naar de speakers van Martijn, Henkjan en nog even naar het project van Jeroen en Hans. Inderdaad zoals al vaker aangehaald een zaal met een zoemend laag. De speakers van Martijn vond ik te veel laag geven. Zal wel een kwestie van leeftijd zijn.
ik heb liever een volmaakt midden. Dat werd met de speakers van Henkjan al een stuk beter, maar ook daar voor mij te veel accent op het laag.
Bij de speakers van Jeroen en Hans herkende ik onmiddelijk de middentoners. Maar ja, dat is niet vreemd als je ze zelf ook hebt. Ook hier weer dat zoemende laag. Verder gelukkig niets storends. Wel een prachtig stereobeeld, voor zover je dat midden voor de linker speaker kan bepalen.
Tenslotte de gezelligheid. Ik heb weer genoten van de sfeer en de gezellige gesprekken met alle anderen. Volgende keer ben ik er weer bij.
Groet,
Leobus
Gisteren ook bij de ZBA dag in Enschede geweest.
Allereerst Barry bedankt voor de organisatie. Prima voor elkaar hoor.
Op zo'n dag is het nooit mogelijk alles te volgen omdat dingen gelijktijdig in verschillende zalen lopen. Ik heb het meest in de twee buitenste zalen gezeten. De middelste zaal was vaak vrij leeg en dan niet erg aanlokkelijk. Wel heb ik daar een leuk setje van Aat V gehoord. Voor zulke kleine speakertjes een knap geluid. Ook een leuke versterker trouwens.
In de analoogruimte heb ik eigenlijk het meest genoten. Helaas niet alle veranderingen kunnen meemaken. Daar heb ik verschillende versterkers (die van George en nog een triode versterker gehoord op diverse speakers. Eigenlijk klonk het altijd lekker.
Verder veel in zaal 1 (of zat George in 1?) geluisterd naar de speakers van Martijn, Henkjan en nog even naar het project van Jeroen en Hans. Inderdaad zoals al vaker aangehaald een zaal met een zoemend laag. De speakers van Martijn vond ik te veel laag geven. Zal wel een kwestie van leeftijd zijn.
Bij de speakers van Jeroen en Hans herkende ik onmiddelijk de middentoners. Maar ja, dat is niet vreemd als je ze zelf ook hebt. Ook hier weer dat zoemende laag. Verder gelukkig niets storends. Wel een prachtig stereobeeld, voor zover je dat midden voor de linker speaker kan bepalen.
Tenslotte de gezelligheid. Ik heb weer genoten van de sfeer en de gezellige gesprekken met alle anderen. Volgende keer ben ik er weer bij.
Groet,
Leobus
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Mooie foto's Barry!
Mijn fototoestel was ik nu juist vergeten. En dan is het extra leuk als er zoveel foto's gemaakt zijn.
Mijn fototoestel was ik nu juist vergeten. En dan is het extra leuk als er zoveel foto's gemaakt zijn.
Ik zat in ruimte 3.
Verder heb ik weer het idee dat ik weer veel gemist heb.
De leuke dingen die ik wel heb gezien is met name wat in ruimte 3 heeft gestaan.
Daarnaast de set van Aat gehoord wat gewoon erg leuk speelt zeker voor de compacte speaker komt er behoorlijk geluid uit.
Ook Daudio nog even kunnen beluisteren.
Een veelbelovend project dat ik zeker blijf volgen.
Ene wat kan Hans goed zingen!
Verderr is de verterker van Dan wel heel mooi gemaakt.
Echt eens wat anders en klinkt ook nog eens heel erg goed.
Groetjes George
Verder heb ik weer het idee dat ik weer veel gemist heb.
De leuke dingen die ik wel heb gezien is met name wat in ruimte 3 heeft gestaan.
Daarnaast de set van Aat gehoord wat gewoon erg leuk speelt zeker voor de compacte speaker komt er behoorlijk geluid uit.
Ook Daudio nog even kunnen beluisteren.
Een veelbelovend project dat ik zeker blijf volgen.
Ene wat kan Hans goed zingen!
Verderr is de verterker van Dan wel heel mooi gemaakt.
Echt eens wat anders en klinkt ook nog eens heel erg goed.
Groetjes George
Allereerst, Barry, bedankt!
Het was leuk om de mensen achter de nickname's te zien en met sommigen een beetje te oh'en of wat serieuzer van gedachten te wisselen.
Hoe is het eigenlijk mogelijk om een gefundeerd oordeel te geven over een systeem wat je voor de eerste keer hoort, in een ruimte die je niet kent (akoestiek) en met muziek die je voor een flink deel niet kent?
Zelf ben je wekenlang aan het tweaken, soms na maanden nog een laatste aanpassing omdat dat tóch beter klinkt.
En nu iets steekhoudends beweren over wat je hoort op zo'n dag? Tja...
Nou, dan toch maar.
Drie systemen heb ik uitvoerig kunnen beluisteren.
De Omnicron van Martijn en Kevin (hoe kwamen jullie op die naam?) vond ik een wat ronde bas hebben, iets te veel en niet zo precies, het midden vond ik niet optimaal aansluiten en wat dun, te weinig mid-laag. Dat maakte hem soms wat 'tetterig', het hoog was goed in balans, stereobeeld vond ik heel behoorlijk. Een lekkere pop/rock speaker waar je lang naar kan luisteren.
De CSS 3-weg van Henkjan had naar mijn oren echt te veel hoog, dat bleef mijn aandacht maar trekken. Het midden kreeg daardoor een scherpe rand, het laag vond ik beter dan van de Omnicron, (strakker, wat meer punch) het stereobeeld weer minder. Over het algemeen bleef het geluid bij de CSS wat meer aan de kasten 'plakken'.
Het Daudio systeem van Jeroen en Hans, hop!, daar is ie, een diep en vooral breed stereobeeld, beide speakers leken even hard hoorbaar te zijn ondanks dat ik behoorlijk uit het midden zat, dit geheel gepaard gaande met een enorme resolutie. Dit moeten de beste drivers zijn die er te koop zijn, kan niet anders, en dat was te horen.
Toch overtuigde het systeem me niet helemaal bij langer luisteren en dat kwam doordat de balans (let wel: in mijn oren) niet goed lag, bij Mahler in de wat zachtere passages vond ik het te klein, te licht.
Het ging allemaal wat te hard bij de stemmen, volgens mij gaven drivers/versterkers geen krimp, maar mijn oren wel! En dan wordt het te schril/schreeuwerig. Even technisch, het leek me dat het gebied van (pak hem beet en veel slagen om de arm) 150-400 Hz wat minder uit de verf komt??
Het geluid van de AMT tweeter vond ik fantastisch, het hoog leek heel rustig af te lopen, zijdezacht, fijnzinnig, vol detail, uitstekende partij voor de AT driver. Laag was strak, die grote trom ook mooi!
Toen iemand vroeg naar eventueel optredende resonanties in het W-frame, dacht ik die meteen te horen....kun je nagaan, die DSP tussen je oren is zo makkelijk te sturen...
Heel kort gehoord, Castle fabrieksspeaker, zeker niet slecht, best leuk.
Iets langer gehoord, 2 nummers, de LVBS (met de Peerless 164 midwoofer), prettige balans, zeker een verrassing.
Ik vond de akoestiek niet slecht, naar mijn idee wordt daar te snel de schuld aan gegeven. De sterke en zwakke punten van speakers zullen in een andere ruimte op een andere manier en in een andere verhouding naar voren komen, maar naar voren komen zullen ze. Dat kan net voor de ene speaker in die situatie voordelig zijn en voor de andere weer niet. Daar moet je maar doorheen luisteren, i.i.g. heb ik dat geprobeerd.
Wat me wel opviel in deze ruimte was dat ik geen enkele keer echt diep laag heb gehoord, het ontbreken van roomgain speelt hier mee?
Nogmaals de kanttekening, zo kwam het op mijn oren over, met mijn smaak, achtergrond en ervaring.
Het was leuk om de mensen achter de nickname's te zien en met sommigen een beetje te oh'en of wat serieuzer van gedachten te wisselen.
Hoe is het eigenlijk mogelijk om een gefundeerd oordeel te geven over een systeem wat je voor de eerste keer hoort, in een ruimte die je niet kent (akoestiek) en met muziek die je voor een flink deel niet kent?
Zelf ben je wekenlang aan het tweaken, soms na maanden nog een laatste aanpassing omdat dat tóch beter klinkt.
En nu iets steekhoudends beweren over wat je hoort op zo'n dag? Tja...
Nou, dan toch maar.
Drie systemen heb ik uitvoerig kunnen beluisteren.
De Omnicron van Martijn en Kevin (hoe kwamen jullie op die naam?) vond ik een wat ronde bas hebben, iets te veel en niet zo precies, het midden vond ik niet optimaal aansluiten en wat dun, te weinig mid-laag. Dat maakte hem soms wat 'tetterig', het hoog was goed in balans, stereobeeld vond ik heel behoorlijk. Een lekkere pop/rock speaker waar je lang naar kan luisteren.
De CSS 3-weg van Henkjan had naar mijn oren echt te veel hoog, dat bleef mijn aandacht maar trekken. Het midden kreeg daardoor een scherpe rand, het laag vond ik beter dan van de Omnicron, (strakker, wat meer punch) het stereobeeld weer minder. Over het algemeen bleef het geluid bij de CSS wat meer aan de kasten 'plakken'.
Het Daudio systeem van Jeroen en Hans, hop!, daar is ie, een diep en vooral breed stereobeeld, beide speakers leken even hard hoorbaar te zijn ondanks dat ik behoorlijk uit het midden zat, dit geheel gepaard gaande met een enorme resolutie. Dit moeten de beste drivers zijn die er te koop zijn, kan niet anders, en dat was te horen.
Toch overtuigde het systeem me niet helemaal bij langer luisteren en dat kwam doordat de balans (let wel: in mijn oren) niet goed lag, bij Mahler in de wat zachtere passages vond ik het te klein, te licht.
Het ging allemaal wat te hard bij de stemmen, volgens mij gaven drivers/versterkers geen krimp, maar mijn oren wel! En dan wordt het te schril/schreeuwerig. Even technisch, het leek me dat het gebied van (pak hem beet en veel slagen om de arm) 150-400 Hz wat minder uit de verf komt??
Het geluid van de AMT tweeter vond ik fantastisch, het hoog leek heel rustig af te lopen, zijdezacht, fijnzinnig, vol detail, uitstekende partij voor de AT driver. Laag was strak, die grote trom ook mooi!
Toen iemand vroeg naar eventueel optredende resonanties in het W-frame, dacht ik die meteen te horen....kun je nagaan, die DSP tussen je oren is zo makkelijk te sturen...
Heel kort gehoord, Castle fabrieksspeaker, zeker niet slecht, best leuk.
Iets langer gehoord, 2 nummers, de LVBS (met de Peerless 164 midwoofer), prettige balans, zeker een verrassing.
Ik vond de akoestiek niet slecht, naar mijn idee wordt daar te snel de schuld aan gegeven. De sterke en zwakke punten van speakers zullen in een andere ruimte op een andere manier en in een andere verhouding naar voren komen, maar naar voren komen zullen ze. Dat kan net voor de ene speaker in die situatie voordelig zijn en voor de andere weer niet. Daar moet je maar doorheen luisteren, i.i.g. heb ik dat geprobeerd.
Wat me wel opviel in deze ruimte was dat ik geen enkele keer echt diep laag heb gehoord, het ontbreken van roomgain speelt hier mee?
Nogmaals de kanttekening, zo kwam het op mijn oren over, met mijn smaak, achtergrond en ervaring.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volgens mij heeft de zaal, als ik dat zo op de foto's zie, een gigantische bass trap in de vorm van een systeemplafond.....
RobT schreef:Toen iemand vroeg naar eventueel optredende resonanties in het W-frame, dacht ik die meteen te horen....kun je nagaan, die DSP tussen je oren is zo makkelijk te sturen...
Misschien had ik even de aansluiting voor het midhoog moeten onderbreken, zodat men alleen naar het laag had kunnen luisteren. Dan zou deze angst voorgoed verleden tijd zijn geweest. De resonantie zit boven het werkgebied waarin het W-frame wordt gebruikt. Wat verder heel gunstig is, hij zit alleen in het W-frame, niet in de driver. Als je dus zodanig filtert dat de driver deze resonantie niet aanslaat zal hij nooit kunnen optreden.
Je hebt gelijk dat je niet al teveel de schuld aan de akoestiek moet geven. Zaken die normaal gesproken niet opvallen in de ene ruimte maar de andere wel, geven toch weer aanwijzingen voor mogelijke verbeteringen. De ervaring van gisteren zal ik zeker gebruiken voor nog wat subtiele aanpassingen in het filter van onze speaker.RobT schreef:Ik vond de akoestiek niet slecht, naar mijn idee wordt daar te snel de schuld aan gegeven. De sterke en zwakke punten van speakers zullen in een andere ruimte op een andere manier en in een andere verhouding naar voren komen, maar naar voren komen zullen ze. Dat kan net voor de ene speaker in die situatie voordelig zijn en voor de andere weer niet. Daar moet je maar doorheen luisteren, i.i.g. heb ik dat geprobeerd.
Maar niet slecht vind ik toch te lief geoordeeld voor de ruimte. Ik weet niet of je de speaker van Henkjan in de andere ruimte hebt gehoord, dat was echt een wereld van verschil.
Wat het laag betreft, onderstaande meting van onze speaker op de eerste rij geeft wel aan hoe het was. Wel dieplaag trouwens, maar niet op 30Hz waar een relatief gat zat. Wat je in die meting ook goed kunt zien is dat de onderkant van mannenstemmen teveel energie kreeg en dat het rond 100Hz allemaal veel te veel werd aangezet. En onze speaker meet daar gruwelijk vlak van zichzelf, dat kan ik verzekeren.
Als je achter in de zaal stond, werd het allemaal nog veel erger met het laag en het midden kreeg daar een badkamer klank. Alleen als je een tijdje op de eerste rij hebt gezeten, kun je van de verschillende speakers een enigszins reeel oordeel vellen.
Ik ben helemaal "in love" met de Phonodude. Die wil ik gaan nabouwen 
Ik zat op de eerste rij Jeroen, bij alle systemen. Achterin de zaal is 't gewoon niet te doen, badkuip.
Henkjan's speaker heb ik kort gehoord in de andere ruimte, met andere muziek, er doorheen pratende mensen. Leek beter, maar iets echt zinnigs kan ik er niet over zeggen.
Als ik naar die curve kijk strookt dat niet met wat ik gehoord heb, vooral dat bultje bij 100 Hz niet. Maar goed, de meting zal kloppen, maar ik denk dat ik (i.c. mijn oren) het heel anders interpreteer.
Het is wel duidelijk dat jullie systeem een enorme potentie heeft, om maar even veren in bibsen te steken!
Henkjan's speaker heb ik kort gehoord in de andere ruimte, met andere muziek, er doorheen pratende mensen. Leek beter, maar iets echt zinnigs kan ik er niet over zeggen.
Als ik naar die curve kijk strookt dat niet met wat ik gehoord heb, vooral dat bultje bij 100 Hz niet. Maar goed, de meting zal kloppen, maar ik denk dat ik (i.c. mijn oren) het heel anders interpreteer.
Het is wel duidelijk dat jullie systeem een enorme potentie heeft, om maar even veren in bibsen te steken!
Ik vermoed dat onze speaker last van eenzelfde soort verhoging in het laag had als Jeroen heeft gemeten. Stemmen klonken in mijn beleving niet overdreven zwaar, maar daaronder ging het duidelijk de mist in. De luidsprekers staan nu in de kamer van Dioot. Bij hem is het laag niet overheersend, dus het lijkt toch voornamelijk aan de akoestiek te wijten te zijn. Overigens mat hij eenzelfde piek rond 6 khz en afval boven 9 khz als Jeroen heeft gemeten aan onze speakers. Blijkbaar was een weerstand in het hoog defect in beide speakers, waardoor het spoeltje van 0,15 mH effectief een laagdoorlaatfilter opleverde, met opslingering bij 6 khz. Vreemd genoeg viel dat piekje (van ongeveer 2 dB) bij 6 khz me gisteren niet op, maar ik denk dat het steile afvallen van het tophoog er wel toe leidde dat wat "lucht" leek te ontbreken. Nadat Dioot de weerstand had vervangen, verscheen de curve zoals de simulatie voorspeld had. Jammer dat we dat niet voor de luisterdag hebben kunnen vaststellen en verhelpen. De volgende keer moeten we dan toch maar een weekje vroeger beginnen
.
Ook vanaf hier nogmaals bedankt voor het organiseren Barry!!
Erg mooie dag en zoals altijd zijn er wel verbeteringen te bedenken
.
Erg genoten van alle bijzonder goede creaties en uiteraard zeer dankbaar voor de meethulp van Kevin!
Ik zag dat de spritsen en krakelingen het meest in de smaak vielen
Een erg grote verassing was toch wel het Paasproject van 2012. Dat klonk toch behoorlijk goed en volwassen voor zo'n mooi klein luidsprekertje!
Helaas ben ik niet veel in zaal 3 geweest en daar ook weinig gehoord, maar je kan niet overal tegelijk zijn
.
Erg mooie dag en zoals altijd zijn er wel verbeteringen te bedenken
Erg genoten van alle bijzonder goede creaties en uiteraard zeer dankbaar voor de meethulp van Kevin!
Ik zag dat de spritsen en krakelingen het meest in de smaak vielen
Een erg grote verassing was toch wel het Paasproject van 2012. Dat klonk toch behoorlijk goed en volwassen voor zo'n mooi klein luidsprekertje!
Helaas ben ik niet veel in zaal 3 geweest en daar ook weinig gehoord, maar je kan niet overal tegelijk zijn
Hallo allemaal,
Ook ik heb bijzonder genoten van de mooie en leerzame dag.
Inmiddels heb ik mijn verhaal gepubliceerd op audio creative.
http://www.audio-creative.nl/nieuws/doe ... land-2013/
Volgende keer gaan we zeker actiever promoten en proberen deze dag nog groter en bekender te maken.
Nogmaals dank voor de uitstekende.organisatie.
Marco Bouwer
Ook ik heb bijzonder genoten van de mooie en leerzame dag.
Inmiddels heb ik mijn verhaal gepubliceerd op audio creative.
http://www.audio-creative.nl/nieuws/doe ... land-2013/
Volgende keer gaan we zeker actiever promoten en proberen deze dag nog groter en bekender te maken.
Nogmaals dank voor de uitstekende.organisatie.
Marco Bouwer
Van mij hoeft het niet groter en bekender.
We kennen elkaar meestal al wel.
, maar dat geeft dan wel weer ruis. 
We kennen elkaar meestal al wel.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hoi Marco,
Mooi stukje hoor! Maar ik onderhoud geen forum hoor, en er zijn een aantal luisterdagen per jaar vanuit het forum, ik bemoei me alleen met die in Oost Nederland. Als je dat nog aan zou willen passen?
Mvg, Barry
Mooi stukje hoor! Maar ik onderhoud geen forum hoor, en er zijn een aantal luisterdagen per jaar vanuit het forum, ik bemoei me alleen met die in Oost Nederland. Als je dat nog aan zou willen passen?
Mvg, Barry
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Leuk stukje Marco! Geeft een goed beeld van de dag en is een mooie promotie voor de zelfbouwers.
Barry bedankt voor het organiseren en mede forum leden ook bedankt voor het demonstreren van jullie creaties. Zeer geslaagde dag.
Sevenup, demonstreerde een perfect klinkende hoofdtelefoonversterker. Deze 10x10 hoofdtelefoonversterker kan zich prima meten met dure commerciele merken.
Henk Jan , had zijn Ncores
meegenomen die toch al wel een naam hebben opgebouwd in versterker land. Ik heb deze ncores dan ook als referentie gebruikt voor de vergelijking met mijn retroversterker. En het verschil was duidelijk hoorbaar. Met de Ncore als perfecte versterker liet de retroversterker een ingetogen hoog, een uitgesproken mid maar toch wel goede bascontrole horen. Gewoon een heel ander karakter versterker.
Bij de phonovoorversterkers werd ik aangenaam verrast door de phonodude van Kappa7
, wat klinkt dat ding lekker. Mijn solarphonotrap klonk vergeleken met de phonodude mat en lustteloos. Weer een project erbij.
Sevenup, demonstreerde een perfect klinkende hoofdtelefoonversterker. Deze 10x10 hoofdtelefoonversterker kan zich prima meten met dure commerciele merken.
Henk Jan , had zijn Ncores
Bij de phonovoorversterkers werd ik aangenaam verrast door de phonodude van Kappa7
Laatst gewijzigd door koifarm op ma 11 feb 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.