Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Het idee...
Nu mijn speakersproject zijn einde nadert word het tijd voor fase 2. Dit bestaat uit een complete geluidsinstallatie bestaande uit:
* Voorversterker
* Eindversterker
* CD-Speler
Er komt ook nog een tuner en een mediacenter maar deze zullen niet zelfbouw zijn.
Part 1: De voorversterker
Het eerste deel bestaat uit het zenuwcentrum van de installatie, de voorversterker. De keus is gevallen om The Audiolink van Elektor te bouwen. Link 1, Link 2
Ik ga ervan uit dat ik het artikel hier niet mag plaatsen ivm copyrights. Dus wil je het schema, info etc. dan raad ik je aan om het enorme bedrag van 1,20 per deel uit te geven via bovenstaande links.
Ik speel heel erg met het idee om de DAC uit de groupbuy in te bouwen in deze voorversterker ipv in de CD-speler.
Part 2: De eindversterker
Hier zal ik niet veel aandacht aan hoeven te besteden aangezien dat een vrij standaard "Deluxe" LM3875 dual mono kit is van dantimax (Link). Ik heb 2 units die gevoed worden door een 2*22V 225VA Ampimo trafo (Link) en een Velleman luidsprekerbeveiliging (Link).
Part 3: De CD-speler
Zoals gezegd zit ik sterk te denken om er alleen een loopwerk van te maken en de DA-conversie door de voorversterker te laten uitvoeren.
Dit word 1 van de vele zelfbouw cd-spelers gebaseerd op een computerloopwerk in combinatie met de groupbuy controller.
Tot zover de theorie, op naar...
Nu mijn speakersproject zijn einde nadert word het tijd voor fase 2. Dit bestaat uit een complete geluidsinstallatie bestaande uit:
* Voorversterker
* Eindversterker
* CD-Speler
Er komt ook nog een tuner en een mediacenter maar deze zullen niet zelfbouw zijn.
Part 1: De voorversterker
Het eerste deel bestaat uit het zenuwcentrum van de installatie, de voorversterker. De keus is gevallen om The Audiolink van Elektor te bouwen. Link 1, Link 2
Ik ga ervan uit dat ik het artikel hier niet mag plaatsen ivm copyrights. Dus wil je het schema, info etc. dan raad ik je aan om het enorme bedrag van 1,20 per deel uit te geven via bovenstaande links.
Ik speel heel erg met het idee om de DAC uit de groupbuy in te bouwen in deze voorversterker ipv in de CD-speler.
Part 2: De eindversterker
Hier zal ik niet veel aandacht aan hoeven te besteden aangezien dat een vrij standaard "Deluxe" LM3875 dual mono kit is van dantimax (Link). Ik heb 2 units die gevoed worden door een 2*22V 225VA Ampimo trafo (Link) en een Velleman luidsprekerbeveiliging (Link).
Part 3: De CD-speler
Zoals gezegd zit ik sterk te denken om er alleen een loopwerk van te maken en de DA-conversie door de voorversterker te laten uitvoeren.
Dit word 1 van de vele zelfbouw cd-spelers gebaseerd op een computerloopwerk in combinatie met de groupbuy controller.
Tot zover de theorie, op naar...
Laatst gewijzigd door Vinculum op ma 23 mar 2009, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Part 1: De voorversterker
Hierbij de BOM voor de hoofdprint, de relaisprint en 2 voedingsprints.
Hierbij de BOM voor de hoofdprint, de relaisprint en 2 voedingsprints.
- Bijlagen
-
- The AudioLink.xls
- Bill Of Materials
- (35.5 KiB) 272 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Vinculum op ma 30 mar 2009, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Zonet de overige onderdelen van Conrad en de voedingsprints binnen gekregen. Binnenkort weer de soldeerbout aan! Het wachten is nu alleen nog op de trafo's en Pic van RS Components.
Overigens heb ik de BOM aangepast met de juiste serienummers want de caps die er eerst in stonden passen niet.
Ook staan de weerstandnetwerkjes er bij Conrad nu wel in. Als je wilt heb je dus aan 2 leveranciers genoeg.
Overigens heb ik de BOM aangepast met de juiste serienummers want de caps die er eerst in stonden passen niet.
Ook staan de weerstandnetwerkjes er bij Conrad nu wel in. Als je wilt heb je dus aan 2 leveranciers genoeg.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Dank u!
Gister de voedingen klaargemaakt en getest....
Guess what? Nothing happened! Geen rook, geen zwartgeblakerde prints, gewoon een mooie DC spanning aan de uitgangen.
Aangesloten op de hoofdprint en keurig strakke 5.00V of -5.00V op de testpunten.
De Pic is opgestuurd naar Xbake om voorzien te worden van firmware.
Gister de voedingen klaargemaakt en getest....
Guess what? Nothing happened! Geen rook, geen zwartgeblakerde prints, gewoon een mooie DC spanning aan de uitgangen.
Aangesloten op de hoofdprint en keurig strakke 5.00V of -5.00V op de testpunten.
De Pic is opgestuurd naar Xbake om voorzien te worden van firmware.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Net een bestelling gedaan bij Schaeffer voor het achterpaneeltje. Best prijzig en nu maar hopen dat het in het echt net zo mooi word als in mijn gedachten... 
De behuizing word ook 100% zelf gemaakt. Het is wel sterk gebaseerd op een bestaand model maar wel met een eigen touch. Beetje van mezelf en een beetje van Maggi zeg maar... Spannend!!
De behuizing word ook 100% zelf gemaakt. Het is wel sterk gebaseerd op een bestaand model maar wel met een eigen touch. Beetje van mezelf en een beetje van Maggi zeg maar... Spannend!!
