Problemen met PM of bericht plaatsen.

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Sander »

Marp schreef:
Het ziet er naar uit dat onlangs een verhuizing heeft plaatsgevonden, en dat de mysql-server een jongere versie draait die niet meer compatible is met de huidige php-versie. Dit zou resulteren in "unpredictable behaviour", wat een plausibele verklaring kan zijn voor het ontbreken van relevante foutmeldingen op het scherm en in alle logs. Helaas ligt de oplossing hiervoor buiten mijn bereik, dus graag nog even geduld.
Nope. Er heeft inderdaad een verhuizing plaatsgevonden van Audiforum, maar dat was op een andere fysieke host en met andere virtuele server. ZBA heeft daaruit niets ondervonden....
Ik heb zojuist de server van zba een eerste stap voor upgrade gegeven, maar moet eigenlijk ook nog een distr upgrade doen, doe ik denk ik morgen (lenny -> squeeze).
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door jeroen_d »

Ik zit nu op een andere lokatie dan thuis, draadloos via een apple en kan geen PB berichten lezen. Walt, vanavond reactie, dan ben ik weer thuis. Ik krijg nu een blank scherm als ik een PB wil lezen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Alvast bedankt voor de snelle actie, Sander.

--

Voor verandering van de situatie zullen we toch even de distributie-upgrade moeten afwachten, want de repository van Lenny bevat geen recentere PHP-versie. Is dit de boosdoener is, dan zullen de witte pagina's na de upgrade wel verleden tijd zijn, maar voor alle zekerheid: blijf ze gewoon melden.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door jeroen_d »

Ik heb mijn modem aan en uit moeten zetten vanwege verbindingsproblemen. Daarna had ik zojuist weer een probleem met reageren, blanke pagina's in het topic van de serie en parallelle notches. Dus toen heb ik uitgelogd en weer ingelogd met het nieuwe IP adres en het werkte weer.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Sander »

@marp:

Server is volledig ge-upate naar Squeeze incl alle modules.

Het lijkt erop dat jullie eoa antispam/bot of wat dan ook voor antimechanisme hanteren; thuis kan ik na inloggen helemaal niets doen op de site, altijd witte schermen. Vanaf mijn server in Haarlem werkt alles perfect. Als ik thuis niet ben ingelogd kan ik gewoon de site browsen, maar na inloggen werkt niets meer..
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Bedankt voor de upgrade. 8)

De anti-spambot weert enkel nieuwe registraties. Is echter het IP-adres van een gekend forumlid blacklisted, en probeert hij een nieuw account aan te maken, dan wordt i.p.v. de captcha een mededeling getoond dat de registratie niet mogelijk is, met het verzoek om hierover contact met ons op te nemen. Op andere situaties heeft dit geen invloed.

Maar ik heb wel een vermoeden wat bij jou de oorzaak is. Ik ga even naar je permissies kijken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door ds23man »

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen uren regelmatig witte schermen krijg of de site niet bereikbaar is......
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Dat kan kloppen: tijdens de upgrade was de server moeilijk bereikbaar en is hij ook even offline geweest.

Wat telt: heb je het nu nog?
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door rjmulder »

Gisteren thuis helemaal niet meer kunnen inloggen (laptop en pc) krijg alleen een wit scherm.
Op het werk gaat het nu wel goed.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Henkjan »

op thuis en werk PC gaat alles prima, maar op m'n telefoon nog steeds witte schermen (zoewel de Nokia browser als Opera); met de Nokia browser voor inloggen kreeg ik de forum index gewoon te zien, na inloggen foutmelding dat de website er niet was; in Opera alleen maar witte schermen, ook na weggooien koekjes
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door ray5150 »

Vanmorgen rond 11:00 kon ik via een laptop + dongle niet op forum komen, maar ik kon wel de voorpagina bereiken.
Zodra ik het forum aanklikte kreeg ik een "HTTP : 500" foutmelding van Explorer.
Kan dat er iets mee te maken hebben ? niet vaak zoiets meegemaakt :(
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Ronkel »

Ik heb via de pc geen problemen. Ik ging zojuist op m'n mobiel (HTC Wildfire, Android 2.2.1) vanuit de Gmail app direct naar een nieuw privébericht op ZBA, maar toen kreeg ik wel een witte pagina. Toen ik op de pc ging kijken was het nieuwe privébericht wel als gelezen gemarkeerd.
Laatst gewijzigd door Ronkel op wo 06 feb 2013, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

ray5150 schreef:
Vanmorgen rond 11:00 kon ik via een laptop + dongle niet op forum komen, maar ik kon wel de voorpagina bereiken.
Zodra ik het forum aanklikte kreeg ik een "HTTP : 500" foutmelding van Explorer.
Als je kans ziet om dit nog eens te laten voorvallen, zou ik hier heel graag een schermafdruk van zien. :roll:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door grimoire »

Henkjan schreef:
op thuis en werk PC gaat alles prima, maar op m'n telefoon nog steeds witte schermen (zoewel de Nokia browser als Opera); met de Nokia browser voor inloggen kreeg ik de forum index gewoon te zien, na inloggen foutmelding dat de website er niet was; in Opera alleen maar witte schermen, ook na weggooien koekjes
Zelfde hier. Index laat ie nog zien, maar verder kom ik ook niet.

Ipad werkt wel,
Maar gister bij een vriend via zijn WIFI dwn weer niet :?
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door TheoK »

Ik heb hier helemaal geen problemen met het plaatsen of versturen.
Maar de site is hier wel enorm traag de laatste tijd.
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door grimoire »

werkt weer. nieuwe versie forum?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door jeroen_d »

Ik heb gisteravond gehoord van Hans B dat hij helemaal niet meer op het forum kan. Wat kan ik hem aanraden om dit probleem op te lossen?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Muug »

hey hey hey, ik geraak er op vandaag ! Heb zelfs al een bericht kunnen posten. :-)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Ik heb gisteravond gehoord van Hans B dat hij helemaal niet meer op het forum kan. Wat kan ik hem aanraden om dit probleem op te lossen?
kan hij dat alleen niet als hij ingelogd is, of kan hij ook als hij niet ingelogd is wel lezen? als hij automatisch inlogt, dan de cookies wegdoen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Muug »

cookies wegdoen hielp bij mij gisterenavond niet. Het is te zeggen, het volgende gebeurde : als ik de cookies wegdeed kon ik doorheen het forum bladeren. Ik kon het dus lezen. Van zodra ik aanlogde , had ik enkel nog blanco pagina's, http error 500 server error. Cookies verwijderen : opnieuw lezen. Inloggen : opnieuw blanco.
En vandaag kan ik probleemloos aanloggen en posten.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Ronald_1 »

Thuis kom ik het forum niet meer op, ik krijg een wit scherm als ik naar de hoofdpagina ga. Dit heb ik op twee pc's en op de ipad.

Vanaf mijn werk kan ik het forum wel gewoon benaderen. Kan dit iets mijn mijn IP-adres te maken hebben?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door jeroen_d »

Henkjan schreef:
jeroen_d schreef:
Ik heb gisteravond gehoord van Hans B dat hij helemaal niet meer op het forum kan. Wat kan ik hem aanraden om dit probleem op te lossen?
kan hij dat alleen niet als hij ingelogd is, of kan hij ook als hij niet ingelogd is wel lezen? als hij automatisch inlogt, dan de cookies wegdoen.
De tip van historie verwijderen had ik al gegeven, maar heeft niet geholpen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Muug schreef:
En vandaag kan ik probleemloos aanloggen en posten.
Dit kan een gevolg zijn van de tijdelijke forumstijl die ik na je melding heb ingesteld.

Voor Ronald_1 en Hans B is die nu eveneens ingesteld. Laat maar weten of het daarmee dan wel lukt.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Traag...................................................

Bericht door Dan »

Ik kan al twee dagen niet lezen via mijn Android phone (Chrome) :(
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door knuisje »

Deze is ook leuk: -1 ongelezen berichten :lol:
Bijlagen
Naamloos.png
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”