Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door SARK »

In de Stereoplay van januari staat een leuk artikel over de histe/orie van de Thorens TD-160, als je het wil lezen moet je even snel naar de kiosk rennen om het blad te kopen.
(voor degene die te laat zijn en interesse hebben in alleen het artikel ... stuur mij even een PM)
Bijlagen
Stereoplay 1 2013 (TT-160).jpg
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door reddoortranscendence »

Dank je! Mijn speler :) zal eens kijken of ze 'm hebben. Anders nabestellen.

In mijn woonkamer nu een TD 166 mk VI. Op zolder staat nog een TD 160 te wachten, renovatie projectje.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door nxs77 »

Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door Dan »

nxs77 schreef:
Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Als je nagaat dat de gemiddelde lifespan van een modern apparaat maximaal 5 jaar is dan denk ik dat als een platenspeler na 40 jaar nog bovengemiddeld presteert, dan denk ik van wel.

Op YouTube is genoeg te vinden waaruit dat blijkt.
Laatst gewijzigd door Dan op za 02 feb 2013, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door Dan »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door hannesie »

nxs77 schreef:
Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Ik heb al tig jaren een TD 115, maar daar word niet zoveel over geschreven. :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lWrqRTMrnhM[/youtube]
Het ziet er waarschijnlijk te modern uit. =;
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door Dan »

hannesie schreef:
nxs77 schreef:
Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Ik heb al tig jaren een TD 115, maar daar word niet zoveel over geschreven. :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lWrqRTMrnhM[/youtube]
Het ziet er waarschijnlijk te modern uit. =;
Ik denk dat het geldt voor veel platenspelers uit die tijd. De TD115 is zelfs iets duurder heb ik het idee. Ik wil zelf ooit een TD124 opknappen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
nxs77 schreef:
Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Ik heb al tig jaren een TD 115, maar daar word niet zoveel over geschreven. :lol:

Het ziet er waarschijnlijk te modern uit. =;
Da's niezogek hoor als je die wiebelige plastic plint alleen al ziet (en voelt). De arm is prima maar de rest is echt behoorlijk minder. De TD160 is gewoon degelijker al wordt ie wel erg gehyped op het moment.
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door reddoortranscendence »

Het is niet de beste speler in zijn klasse maar wel erg degelijk. Goed degelijk werkpaard, wat lang mee gaat en een stootje kan hebben.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door ray5150 »

Dan schreef:
nxs77 schreef:
Zijn deze apparaten dan zo geweldig?
Als je nagaat dat de gemiddelde lifespan van een modern apparaat maximaal 5 jaar is dan denk ik dat als een platenspeler na 40 jaar nog bovengemiddeld presteert, dan denk ik van wel.

Op YouTube is genoeg te vinden waaruit dat blijkt.
Hetzelfde geldt voor de Linn Sondek LP12. (welliswaar een heel andere prijsklasse) Ook deze is al zo'n 40 jaar in produktie.
Dat kunnen niet veel merken nazeggen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_Sondek_LP12
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door Kappa7 »

Het zijn ook werkelijk hele goede tafels die het gewoon heel lang uit houden.
Ik heb mijn boortoren nu aan de kant gezet en de arm weer op de Thorens TD160 MKII gebouwd voor volgende week.
Helaas is het element dat ik hier in gebruik wel al wat versleten maar je kan nog heel goed horen waar toe deze in staat is.
Het verschil tussen de tafels is er wel maar dat gaat dan op smaak aankomen.
Beiden hebben zo hun eigen sound.
De Thorens is wat warmer.
De AS laat echter wel veel beter horen wat er fout gaat de Thorens is wat liever.
M.Schild78
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 jan 2010, 13:53

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door M.Schild78 »

Goede morgen allen,

Ik ben dus nieuw hier, althans dit is nu toch maar eens mijn eerste berichtje....

Maar voor diegene die het leuk vinden en te laat zijn in de winkel om de januari editie van Stereoplay te kopen....
hier is dus het gehele artikel op PDF.
(ik hoop dat het goed gaat).
Bijlagen
250 Vintage Thorens TD160 stereoplay 2013-01.pdf
(998.83 KiB) 5416 keer gedownload
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door reddoortranscendence »

Dank je!
Even zitten lezen in de pauze :)
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stereoplay januari 2013 (artikel over de Thorens TD-160)

Bericht door ]eep »

Je kunt natuurlijk ook je oude Thorens laten upgraden. Ziet er toch wel héél anders uit. Een stuk capabeler als je het mij vraagt. Een echte arm en een echt houten sokkel.
124001l[1].jpg
http://www.inspirehifi.co.uk/thorens.html
Features

• New solid wood plinth in Cherry, Maple, Walnut or Light American Oak

• Bottom base board with new feet

• Hi spec longer spring mounting bolts

• Linn springs and grommets

• Linn hinge brackets and hinges

• Clear acrylic lid

• Aluminium arm board

• Full build and set up - with while you wait rebuild by appointment

• Optional Origin Live DC motor and PSU options

• Rega and other tone arms available to be fitted

• Collection service (we can also supply a box and packing) for you to pack your Thorens

• Your newly built Thorens ready to serve a delicious sound for many many more years
Plaats reactie