Luidsprekers laten doormeten.

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door EnjoyProg »

Een tijdje geleden heb ik een setje Seas h1262 overgenomen van asterduc, het is de bedoeling dat ze de Kef b110 gaan overnemen, zie topic. Nu is het wel tijd om ze in te gaan bouwen en een nieuw filter te maken. Daarvoor wil ik graag mijn luidsprekers eens laten doormeten zodat ik een basis heb voor het filter. Helaas heb ik zelf totaal geen ervaring in meten.

Wie wil mij helpen om eens wat metingen te doen en een eerste opzetje van een filter te maken? Ik woon in de buurt van Elburg, maar heb zelf ook een auto, dus ik kan best zelf ook wel een stukje rijden :)
.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door jeroen_d »

Ik maak hem heel even sticky, om te voorkomen dat zo'n enkel berichtje in de vergetelheid raakt. Je was net zo lekker onderweg met dat andere topic.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door markbakk »

Jeroen kan trouwens erg goed meten, maar anders zijn er waarschijnlijk nog wel andere vrijwilligers hier. :mrgreen:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door Ronkel »

Ik woon zelf in Enschede en heb een gecalibreerde mic (alhoewel ik momenteel zonder microfoonstandaard zit) en een simpel impedantiemetertje. Handig met Boxsim ben ik ook wel. :D
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door markbakk »

Nou, lijkt me dan een leuke deal. TS roggelt een mooie (2e hands?) microfoonstandaard als cadeautje en reist af naar Twente. Toch? :-$ :-#
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door EnjoyProg »

Nu is de verrassing er af..... :)

Ronkel je hebt een pb.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door EnjoyProg »

Nou geregeld, eind januari worden ze gemeten door Ronkel.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door EnjoyProg »

Nou er is gemeten!

Nogmaals bedankt Ronkel voor de gastvrijheid en je hulp in het meten. Het ging best soepel en voorspoedig. Alleen de tijd vloog voorbij en er was helaas geen tijd meer om een filtertje in Boxim te te maken. Nadat ik wegging heeft Ronkel dat nog wel voor mij gedaan en afgelopen week heb ik zelf geworsteld met Boxim. Best leuk om te doen, zij het maar dat ik alleen maar aan het kijken ben wat er gebeurd als je bepaalde componenten ergens neer zet.

Ik zal binnenkort een ander topic openen in de juist rubriek over het filter. Want ik heb er nog aardig wat vragen over. Ik zal de plaatjes dan online zetten.

Alleen ik kan geen screenshot maken. Alt+prtsc werkt bij mij niet omdat de Alt-knop foetsie is. Kan het nog op een andere manier?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door Henkjan »

EnjoyProg schreef:
Alleen ik kan geen screenshot maken. Alt+prtsc werkt bij mij niet omdat de Alt-knop foetsie is. Kan het nog op een andere manier?
met Irfanview kan je ook screenshots maken, en zelf de hotkey definiëren
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door markbakk »

Bij mijn (losse) toetsenbord is het shift-printscreen. Je kunt ook de Boxsim-file posten (als .zip).
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: Luidsprekers laten doormeten.

Bericht door EnjoyProg »

Bedankt, het is gelukt. Ik kan idd ook altijd een .zip erbij doen.

Binnenkort komt er een verhaaltje :wink:
Plaats reactie