Problemen met PM of bericht plaatsen.

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Problemen met PM of bericht plaaten

Bericht door Marp »

Sinds afgelopen weekend blijkt 1 persoon geen posts meer te kunnen plaatsen, en 1 of 2 personen zouden geen persoonlijke berichten meer kunnen versturen. Om deze mensen te kunnen helpen en om vast te kunnen stellen of er een probleem ligt bij zelfbouwaudio.nl, horen we graag of meer mensen hier last van hebben en wat precies de aard van het probleem is.

Daarbij kan je ondermeer denken aan:
  • Hoe uit zich het probleem? Er werd al een wit scherm genoemd, maar is dat dan geheel blank? Of stond er foutmelding bij? Een schermafdruk kan verhelderend werken.
  • Als je geen PM's kan versturen, kan je dan nog wel je inbox bereiken en berichten daarin lezen?
  • Treedt het steevast op, of wisselend danwel soms?
  • Ook op andere computers of met een andere internetverbinding?
  • Wat zijn de tijdstippen waarop je problemen ondervond? Een aantal exacte tijdstippen helpen me om doelgerichter door de logbestanden te lopen.
  • Sinds wanneer?
  • Bevatte het bericht enkel tekst?
  • Wat was de gebruikte browser en OS?
  • Al het overige waarvan je denkt dat het van belang kan zijn.
Problemen en details kunnen kenbaar worden gemaakt in dit topic, via een PM, of in een mail aan: zelfbouwaudio@gmail.com
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Henkjan »

omdat in de mededeling niet kan worden gereageerd, hier een topic waar de reacties op deze vraag:
Marp schreef:
Sinds afgelopen weekend blijkt 1 persoon geen posts meer te kunnen plaatsen, en 1 of 2 personen zouden geen persoonlijke berichten meer kunnen versturen. Om deze mensen te kunnen helpen en om vast te kunnen stellen of er een probleem ligt bij zelfbouwaudio.nl, horen we graag of meer mensen hier last van hebben en wat precies de aard van het probleem is.

Daarbij kan je ondermeer denken aan:
  • Hoe uit zich het probleem? Er werd al een wit scherm genoemd, maar is dat dan geheel blank? Of stond er foutmelding bij? Een schermafdruk kan verhelderend werken.
  • Als je geen PM's kan versturen, kan je dan nog wel je inbox bereiken en berichten daarin lezen?
  • Treedt het steevast op, of wisselend danwel soms?
  • Ook op andere computers of met een andere internetverbinding?
  • Wat zijn de tijdstippen waarop je problemen ondervond? Een aantal exacte tijdstippen helpen me om doelgerichter door de logbestanden te lopen.
  • Sinds wanneer?
  • Bevatte het bericht enkel tekst?
  • Wat was de gebruikte browser en OS?
  • Al het overige waarvan je denkt dat het van belang kan zijn.
Problemen en details kunnen kenbaar worden gemaakt in dit topic, via een PM, of in een mail aan: zelfbouwaudio@gmail.com

kunnen worden neergezet

--
Edit: initiële topic wordt niet meer globaal weergegeven, dus beide topics zijn samengevoegd.
Gebruikersavatar
Elmopol
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 14 apr 2006, 23:20
Locatie: Rotterdam

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Elmopol »

Ik trap af:
Daarbij kan je ondermeer denken aan:

Hoe uit zich het probleem? Er werd al een wit scherm genoemd, maar is dat dan geheel blank? Of stond er foutmelding bij? Een schermafdruk kan verhelderend werken. Scherm binnen de browser wordt geheel wit, geen meldingen of tekst.

Als je geen PM's kan versturen, kan je dan nog wel je inbox bereiken en berichten daarin lezen? Inbox te bereiken, maar af en toe wit scherm. PM versturen niet geprobeerd.

Treedt het steevast op, of wisselend danwel soms? Zoekopdracht uitvoeren: steevast wit scherm, Afbeelding toevoegen aan forumpost: steevast wit scherm, afbeelding is dan wel geupload.

Ook op andere computers of met een andere internetverbinding? geen mogelijkheid te testen


Wat zijn de tijdstippen waarop je problemen ondervond? Geen vaste tijdstippen.

Sinds wanneer? Ongeveer een week

Bevatte het bericht enkel tekst? Ook afbeeldingen in mijn geval.

Wat was de gebruikte browser en OS? OS: Windows 7 SP1, meest recente updates. Browser: Chrome, laatste versie.

Al het overige waarvan je denkt dat het van belang kan zijn. 'voorbeeld' van dit bericht geeft wit scherm, daarna op back drukken zodat ik weer in het reactie scherm kom.
Edit: Plaatsen van dit bericht gaat probleemloos

Edit2: Ik kan de fout reproduceren door de zoekfunctie te gebruiken waarbij ik een zoekterm opgeef én een willekeurige user. Die combinatie = wit scherm. Zoeken zonder username op te geven gaat goed.

Edit3: Fout bestaat zowel onder Crome als onder IE

Edit4: Zoekmachineprobleem bestaat ook op een andere pc met dezelfde internetverbinding (UPC). Probleem bestaat niet op mijn android telefoon via KPN mobiel internet.

Edit5: De edit functie werkt prima ;) Plaatsen post resulteert nu in een wit scherm

Edit6: bevestigen post resulteert in een wit scherm, vervolgens via de 'back' knop terug naar het reactiescherm, vervolgens de post 'annuleren', de post is wel bevestigd. De handeling wordt dus wel uitgevoerd maar het scherm gaat op wit.
Gebruikersavatar
Matthias
Berichten: 124
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:26
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Matthias »

Ik kan geen reacties meer plaatsen en ook geen berichten meer versturen.
Een reactie in dit draadje plaatsen ging vreemd genoeg wel.

Het probleem is bij mij bekend sinds gisteren, in het afgelopen weekend heb ik nog veel gepost en contact gehad via PM.

Ik krijg bij reageren, citeren of een pm sturen een wit scherm. Geen enkele melding of iets anders waar ik een screendump van zou kunnen maken.
Ik heb bij meerdere threads geprobeerd te reageren of een pm te sturen.
Pm sturen via mijn gebruikerspaneel lukt ook niet, wel kan ik mijn postvak in/uit zien.

Reageren, citeren of wijzigen van dit bericht lukt wel.

Matthias.
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door grimoire »

zelfde als hierboven, alleen heb ik het alleen op mijn telefoon, op de pc gaat het prima.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Muug »

hier ook gesukkel en meermaals moeten refreshen en reposten om iets gepost te krijgen. :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Henkjan »

grimoire schreef:
zelfde als hierboven, alleen heb ik het alleen op mijn telefoon, op de pc gaat het prima.
dat heb ik ook wel eens, met Opera mini op de telefoon
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door grimoire »

Standaard android browser hier. Vanochtend voor het eerst dat iets niet werkt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Marp »

Kunnen jullie ook wat tijdstippen zoeken?

Er zijn geen gerichte aanwijzingen en we beschikken over nogal wat logbestanden met elk duizenden regels per uur, dus dit zou aanzienlijk kunnen helpen.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door sjons »

Henkjan schreef:
dat heb ik ook wel eens, met Opera mini op de telefoon
Met opera mini zit er toch nog een server tussen?
*zoekt*

Yup, zie hier, opera's compression servers...


Edit:
Marp schreef:
... en we beschikken over nogal wat logbestanden met elk duizenden regels per uur, dus dit zou aanzienlijk kunnen helpen.

CODE: Selecteer alles

$> cat *log | grep Fatal\ Error
:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Henkjan »

uit de mail:
Jah dat probleem heb ik ook! Ik dacht al dat het aan mij lag :-)

Als ik op eender wel bericht probeer te antwoorden of citeeren krijg ik ook the 'wiite scherm (onderste screenshot). Maar geen foutmelding. (de waring op de error console is van het paden van de pagina, maw vóór het antwoorden

Als je geen PM's kan versturen, kan je dan nog wel je inbox bereiken en berichten daarin lezen?
Inbox is ook 'wit'


Treedt het steevast op, of wisselend danwel soms?
Nu altijd... zie laatste punt

Ook op andere computers of met een andere internetverbinding?
Heb thuis en op 't werk geprobeerd, met Win7 chrome, firefox en IE8, ook met virtuele machine met XP en IE6

Wat zijn de tijdstippen waarop je problemen ondervond?
's avonds en 's middags

Sinds wanneer?
Ik denk dit WE (28/01)

Bevatte het bericht enkel tekst?
Zover kom ik zelfs niet

Wat was de gebruikte browser en OS?
met Win7 chrome, firefox en IE8, ook met virtuele machine met XP en IE6

Al het overige waarvan je denkt dat het van belang kan zijn.
Bij het posten van 'mn eerste bericht in jaren op di 22/01 had ik ook al problemen bij bv het previewen, toen kreeg ik ook 'witte' schermen
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: reacties op "Problemen met PM of bericht plaaten"

Bericht door Marp »

Serverproblemen zijn uitgesloten. Het probleem lijkt zich te beperken tot het forum, en komt slechts bij enkele forummers onder bepaalde omstandigheden voor (er zat bijv. ook iemand tussen die slechts kortstondig geen PM's kon versturen). Om te achterhalen wat die omstandigheden zijn en waarom het slechts bij enkelen optreedt, zou ik erg geholpen zijn met wat tijdstippen, zodat ik die bezoekers kan vergelijken op overeenkomstige handelingen, instellingen of gebruikerssystemen.

Overigens is het debuggingsysteem van het forum momenteel actief, dus i.p.v. meldingen over blanke pagina's verwacht ik dat er nu wel wat foutmeldingen genoemd zullen worden.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Het forum functioneert naar behoren.

--
Hoe komt het dat degenen met problemen telkens van IP-adres wisselen? Is de computer besmet, of zijn de toegewezen IP-adressen de laatste tijd zo ontzettend dynamisch geworden dat ze om de haverklap wisselen? Hiermee bedoel ik niet dat je bijv. 's middags een ander IP-adres hebt dan 's morgens, maar dus echt meerdere IP-adressen binnen één en dezelfde forumsessie.

Als je plotseling tijdens het forummen van browser of IP-adres verandert binnen dezelfde sessie geeft dat problemen. Niet tijdens het lezen, maar zodra je binnen zo'n sessie vanaf een ander IP-adres post dan waarmee je over het forum surfde, wordt voor de veiligheid de lopende sessie beëindigd en een nieuwe gestart. Deze beveiliging voorkomt dat onwelwillenden vrij toegang krijgen tot het forum via een onderschepte verbinding van een van zijn bezoekers.

Voor vandaag is het welletjes, maar morgen zal ik zelf ook nog even kijken waar een aantal van jullie IP-adressen heen leiden.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Martijn M »

Wellicht ligt het eraan dat veel mensen inloggen met hun mobiele telefoon?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Blijft dan het daarbij het toegewezen IP-adres niet enige tijd hetzelfde, zolang je met regelmaat een pagina opvraagt?

Met het oog daarop heb ik tijdelijk de IP-verificatie uitgeschakeld, al is dat niet echt een wenselijke situatie. Als het goed is kan zo ook met een wisselend IP-adres worden gepost.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door rjmulder »

Gisteren wou ik vanuit huis wat plaatsen in een topic maar ging niet goed een wit scherm (onder Firefox en IE) probeer ik het nu op het werk krijg ik wel het scherm wat je verwacht.
Vanavond als ik weer thuis ben ga ik weer proberen, tijd maakte gisteren niet uit verschillende keren geprobeerd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Mocht het dan nog niet lukken,start dan eerst eens met een schoon systeem door de oude cookies van deze webstite te verwijderen. Daarvoor staat links onderaan de forumindex een link, maar vanaf deze link moet dat ook lukken:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door rjmulder »

Net weet geprobeerd en op het topic wat ik zo nog wist doet die het nu wel weer gewoon :?: een aantal dagen ging dat gewoon niet.
Andere browser en koekjes verwijderen was het eerst wat ik geprobeerd heb maar gaf ook geen verbetering.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Muug »

Het lukt me eindelijk om te posten, na twee dagen witte schermen. Geen idee wat er veranderd is.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Henkjan »

het lijkt toch maar deels een succes, ik krijg 2 mails van mensen die nog niet kunnen posten.

OPROEP: had je problemen en lukt het nu weer wel, laat dat hier dan svp weten, bij voorkeur met de zelfde detail info die in de startpost wordt gevraagd
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Muug »

posten gaat vandaag, maar een voorbeeld oproepen geeft weer witte pagina's.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door ds23man »

Toch wel raar allemaal. Ik sta zelf ingelogd via 4 verschillende computers tegelijkertijd waarvan hier thuis 2 en de 2 anderen via de netwerken in grote zorginstellingen. En geen enkel probleem!!!!!!!
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door rjmulder »

Weer wat vreemds :(
22:27 een reactie gezet in een topic geen probleem, bevestig ik die wit scherm maar hij staat er wel in.

Edit: Bij het plaatsen van deze reactie had ik het ook.
Edit 2: Bij de eerste edit ging het wel weer goed :?:
Laatst gewijzigd door rjmulder op vr 01 feb 2013, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Muug »

rjmulder schreef:
Weer wat vreemds :(
22:27 een reactie gezet in een topic geen probleem, bevestig ik die wit scherm maar hij staat er wel in.
heb ik ook al twee keer gehad

edit : zelfs bij het plaatsen van dit antwoord !
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Bericht door Marp »

Het ziet er naar uit dat onlangs een verhuizing heeft plaatsgevonden, en dat de mysql-server een jongere versie draait die niet meer compatible is met de huidige php-versie. Dit zou resulteren in "unpredictable behaviour", wat een plausibele verklaring kan zijn voor het ontbreken van relevante foutmeldingen op het scherm en in alle logs. Helaas ligt de oplossing hiervoor buiten mijn bereik, dus graag nog even geduld.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”