Ja die ken ik, was toen helemaal niet zo'n goedkoop project, heb hem laatst nog even in huis gehad. Die zou ik dus niet bouwen, klinkt erg vlak en levenloos.SuperR schreef:Ik vrees toch echt dat de opamp versie beter meet. de harmonischen zijn in beide varianten verwaarloosbaar. Echter, de frequentie response van de opamp versie is een stuk vlakker. Nu weet ik natuurlijk ook wel dat dat een kwestie van tunen is, maar dan ga ik liever verder met mijn eigen schema (alhoewel iets aangepast nav deze spice-sessie)Mr Tube schreef:Een afwijking die vrij normaal is als de waardes naar E12 reeks zijn afgerond, ik zou een beetje spelen met de waardes om het echt vlak te krijgen als je het prcies wilt hebben. Als je hem zo toepast heb je in elk geval iets extra body in de stemmen, 0,6dB is niet zo heel veel dus vraag me af of het storend is.SuperR schreef:Ik heb hem even in LT Spice gezet en dan zie ik dat er een "bult" zit tussen 80 en 1khz van 0.6 dB. Tenminste, als ik het "inverse RIAA" netwerkje als waar beschouw.
In het plaatje is het verschil te zien. :et even niet op het verschil in "hoogte", dat is een kwestie van gain. Blauw is de opamp versie, de andere de Revox
Kun je beter verder gaan met de LME opamps, dat gaat wel goed.