Nieuweling

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Nieuweling

Bericht door Dagobert »

Bij deze stel ik me even voor !Ik ben Roy kom uit Den Haag en 24 jaar.Na een lange tijd meelezen op dit forum wil ik me toch even aanmelden :)
Kwa zelfbouw ben ik niet helemaal een leek,maar wel voornamelijk uit de auto wereld.En sinds kort begonnen met subwoofers voor thuis aan het bouwen en me eerste zuilen staan ook in de planning!
Nu ben ik nog geen ster met alles berekenen met programma's enz. zoals ik voorbij ziet komen op het forum,maar op mijn manier toch aardige resultaten bereikt!Zoals in de auto met 4x12 inch gesloten kist 144.5 db :kwijl:

Ik hoop hier nog wat bij te leren en inspiratie op te doen voor nieuwe projecten !Momenteel ben ik bezig aan een leuk project,al zeg ik het zelf :P maar daar open ik nog een apart topic over :)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuweling

Bericht door Zweitse »

Welkom op het forum
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: Nieuweling

Bericht door Dagobert »

Ik wou nog even een paar foto's plaatsen van sommige werken tot nu toe.Ik doe dat even hier omdat ik geen project heb lopen op dit moment :)
Bijlagen
Deurpanelen in me auto
Deurpanelen in me auto
Woofers in me auto,2x15 inch
Woofers in me auto,2x15 inch
Hoogglans wit gemaakt.Zit een Rel quake 1 woofer in,met nieuwe rand
Hoogglans wit gemaakt.Zit een Rel quake 1 woofer in,met nieuwe rand
Met de originele versterker
Met de originele versterker
SAM_0139.jpg
Me laatste project!Clarion woofer met JVC sub module.Handmade enclosure,veel werk geweest!
Me laatste project!Clarion woofer met JVC sub module.Handmade enclosure,veel werk geweest!
2x12 inch voor in de auto voor iemand anders
2x12 inch voor in de auto voor iemand anders
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Nieuweling

Bericht door RobertD »

Welkom hier. Je projecten zien er netjes uit.
Gezien je naam zal het zelfbouwbudget ook geen obstakel voor je vormen :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuweling

Bericht door Henkjan »

welkom Roy!

Deze ziet er goed uit, heb je nog foto's van de bouw?
Afbeelding
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: Nieuweling

Bericht door Dagobert »

RobertD schreef:
Welkom hier. Je projecten zien er netjes uit.
Gezien je naam zal het zelfbouwbudget ook geen obstakel voor je vormen :lol:
Hehe dankjewel =P~ Nee dat lukt zeer zeker wel!Eigenlijk ben ik heel erg een koopjes jager.Ik vind het ook leuk om met budget spullen,toch een leuk en goed project te maken !
Henkjan schreef:
welkom Roy!

Deze ziet er goed uit, heb je nog foto's van de bouw?
Afbeelding
Dankje!Ik zal nog even kijken of ik die heb.Die stonden namelijk op me telefoon voordat die gefixt werd.Mocht ik alleen de afbeeldingen kunnen terug zetten komt dat wel goed.
Anders ben ik weer alles kwijt wat er nu weer opstaat zegmaar.
Dagobert
Berichten: 28
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 12:42

Re: Nieuweling

Bericht door Dagobert »

Ik heb gelijk even gekeken,en heb wel een paar foto's kunnen vinden.Ik denk dat ik toch een aantal foto's ben verloren.Ik zal er even bij vermelden dat de binnenkant bekleed is 3mm bitumen matten icm pritex en dempingswol.Dit was een hele verbetering na het testen met alleen de polyester(buitenkant is volledig polyester en plamuur) en bitumen!

De woofer zit in een houten ring van 22 mdf op de polyester en er een geheel van gemaakt.De voet is gemaakt van houten ringen,pvc buis erin,en die gaat weer in een klein rondje onderin de woofer.Ook een houten ring.De voet is verder zelf gevuld met vogelzand om beter te staan en evt trillingen weg te halen.Dus verder zitten er geen voetjes onder,alleen vilt.

Ik had al een paar ronde woofers gezien en moest en zou het zelf proberen :sure: :mrgreen: Het geluid is heerlijk ! ik was bang dat het zou tegen vallen vergeleken met de witte woofer met de REL elementen,maar hij klinkt in mijn oren NOG beter :-$ Enough talk,pictures!
Bijlagen
Onderlaag is papier marche,anders hechte de polyester niet
Onderlaag is papier marche,anders hechte de polyester niet
Totaal iets van 6 dubbele nat in nat lagen.Vezels en matjes om en om.
Totaal iets van 6 dubbele nat in nat lagen.Vezels en matjes om en om.
In de primer voor de laatste touches te zien kwa schuren en plamuren.
In de primer voor de laatste touches te zien kwa schuren en plamuren.
Plaats reactie