De tulpaansluiting is inmiddels weer gefixt. was in een handomdraai gebeurt.
iets minder was dat er eerst een XLR chassisdeel losgesoldeerd en verwijderd moest worden... en daarna weeg terugplaatsen...je bent zo weer een uurtje verder...
Het is me ook opgevallen dat er een lichte brom in het geluid zit.
Zeer waarschijnlijk komt dit omdat de luidspreker relais vlak naast de gelijkrichterdiodes zitten.
In Breda was hij doodstil. toen zaten die relais er nog niet in en was de interne speakerkabel maar de helft korter.
op termijn moeten die dus wel op een andere plek zien te komen, want daar ben ik niet tevreden mee.
Ik heb ondertussen ook het inschakelsysteem met een 555 timer en de aansturingen voor de relais in een schema en een printontwerpje gegoten :
Het lege gedeelte is bedoelt voor een thermometer rondom het ic de ICL7107. daar heb ik er 2 van.
Ieder koelblok krijgt dus z'n eigen digitale thermometer.
Op het internet gezocht naar mogelijke schema's en uiteindelijk deze beschrijving van een bouwpakketje bij de Conrad gevonden :
En hier het schema zelf :
Dit omgezet naar Eagle en samengevoegd met het schakelsysteem :
En twee display printjes :
Nu was ik eigenlijk van plan om de verbindingen tussen display en controller printen met flatcable te maken. ik had ook al wat connectors besteld.
Nu wil het geval echter dat de connector op de display printen aan de soldeerzijde zou moeten komen, omdat de display's strak tegen de frontplaat aan komen te zitten.
Omdat ik dus alles enkelzijdig teken zou dit dusdaning veel draadbruggen opleveren dat het het nogal onoverzichtelijk werd.
Bovendien zou slechts 1 tekenfout betekenen dat het display niet goed zou werken. en zou dit bijna niet gecorrigeerd kunnen worden.
Daarom ervoor gekozen om de display's met losse draden aan te sluiten en daarom heb ik een rij single pinheaders getekend.
Staat mischien niet zo profi, maar is wel makkelijker en simpeler uit te voeren, en een fout corrigeren is nu een kwestie van een draadje losmaken en omzetten.
Ik heb wel nog een vraag. (het zal eens niet zo zijn...)
In het schema staat als sensor een KTY10 voorgeschreven. die staan hier niet bij :
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... 171&page=0
Welke zou ik daarvoor het beste kunnen nemen ?
Ik heb helemaal geen ervaring met die dingen dus ik zou het niet weten.
Wel heb ik nog een paar stuks LM335 sensor in huis. zou ik die kunnen gebruiken ?
Of moet er dan een heleboel in het schema worden aangepast ?