Sobex
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sobex
We hebben destijds met de Nescio demo bij mij thuis ook nog even gespeeld met een kwalitatief wat betere interlink dan de standaard dropveter, en dat scheelde ook nog wel zeker wat. We hebben toen ook met een CD speler en een Squeezebox er aan gespeeld.
Een goede kabel tussen de bron en dan de master en slave van de Hypex, kan zeker het totaalbeeld sterk verbeteren.
Een goede kabel tussen de bron en dan de master en slave van de Hypex, kan zeker het totaalbeeld sterk verbeteren.
Re: Sobex
ja gezellig plaatjes draaien..ovni schreef:Duidelijk allemaal. Fatsoenlijke interlink heb ik wel.
Maar ik moet dus nu ook nog aan de Squeezebox? Ik wil gewoon plaatjes draaien en radio luisteren!
geen behoefte aan een dipool tweeter
ben wel nieuwsgierig hoe het klinkt...
dus als de jury langs mag komen
dan horen we het wel !!
Re: Sobex
Dat zijn digitale bronnen, en ik luister ook altijd radio, top2000 b.v., maar wel via die Knijpdoos.ovni schreef:Duidelijk allemaal. Fatsoenlijke interlink heb ik wel.
Maar ik moet dus nu ook nog aan de Squeezebox? Ik wil gewoon plaatjes draaien en radio luisteren!
Plaatjes draaien hier alleen in de harde schijf (dual platter) op 5400rpm.
Re: Sobex
Nou ... het spdif verhaal.
Onvoorstelbaar wat een verschil.
Uit de keten gehaald zijn:
Dac in de Marantz SA 7001
Voorversterker MM-audio
ADC in de AS 2.100
4 meter interlink met 4 stekkerverbindingen per kanaal
Het verschil is zo groot dat ik eigenlijk zoiets heb van .... is er iets fout gegaan in mijn eerste opstelling*. Dat kan de instelling van de 2 AS2.100 modules zijn, maar natuurlijk ook iets met te veel te lange interlinks.
* De verklaring tot een handmatige bijstelling van de dsp's na de meting?
Werk nu weer met de basis meting, daarin zie je eigenlijk alleen een correctie voor de akoestische kortsluiting en een nogal stevige bafflestep correctie voor de mid.
Onvoorstelbaar wat een verschil.
Uit de keten gehaald zijn:
Dac in de Marantz SA 7001
Voorversterker MM-audio
ADC in de AS 2.100
4 meter interlink met 4 stekkerverbindingen per kanaal
Het verschil is zo groot dat ik eigenlijk zoiets heb van .... is er iets fout gegaan in mijn eerste opstelling*. Dat kan de instelling van de 2 AS2.100 modules zijn, maar natuurlijk ook iets met te veel te lange interlinks.
* De verklaring tot een handmatige bijstelling van de dsp's na de meting?
Werk nu weer met de basis meting, daarin zie je eigenlijk alleen een correctie voor de akoestische kortsluiting en een nogal stevige bafflestep correctie voor de mid.
Re: Sobex
Weet niet ... denk dat een andere opzet, de originele, wellicht de beste keus is in mijn geval;weidok schreef:<knip>
geen behoefte aan een dipool tweeter![]()
Mid + tweeter in een monitor
Bas in OB opstelling
Nu komt ie;
de monitor via een buizenversterker aangestuurd
de bas via een klasse d versterker
Filtering tussen die 2 actief.
Ben al aan het rekenen, maar volgens mij kan dan de mid vrij worden aangestuurd indien in een gesloten systeem van 4L ingebouwd. De uitslag van de mid komt dan niet boven zijn kritische grens bij max 16 watt. (=102db per kant)
Dan kun je dus (klopt deze stelligheid van mij?) naar een 1e order filter toe aangevuld met een BSC voor de mid.
Het crossen tussen de mid en de bas kan dan ook nog eens octaaf naar beneden en komt dan op 140hz.
Dit zou de perfecte oplossing zijn voor plaatjes draaien.
Voor radio luisteren is dit overkill vanjewelste.
Voor Cd's en streaming audio, weet niet.
eigenlijk schrijf ik dit op omdat ik zin heb in het bouwen van een mooie SE buizenbak
Re: Sobex
Hallo Ovni,
Waarom zou je weer terug gaan naar een monitor en dipool laag? Bevalt het geluid van dipool mid-hoog niet? Wellicht kun je wat experimenteren met het filter. Ik ben inmiddels al aan de 7e of 8e iteratie van mijn filter bezig, exclusief het fine-tunen van deze verschillende benaderingen. Ik kan je vertellen, het klonk ook daadwerkelijk iedere keer anders. Van goed tot behoorlijk bagger zelfs
.
Mvg Reinder
Waarom zou je weer terug gaan naar een monitor en dipool laag? Bevalt het geluid van dipool mid-hoog niet? Wellicht kun je wat experimenteren met het filter. Ik ben inmiddels al aan de 7e of 8e iteratie van mijn filter bezig, exclusief het fine-tunen van deze verschillende benaderingen. Ik kan je vertellen, het klonk ook daadwerkelijk iedere keer anders. Van goed tot behoorlijk bagger zelfs
Mvg Reinder
Re: Sobex
Henkjan schreef:dat had Jeroen eerst ook, en die is van daar uit naar een complete OB gegaanovni schreef:Mid + tweeter in een monitor
Bas in OB opstelling
meiborg schreef:Hallo Ovni,
<knip> <want herkenbaar verhaal>
Mvg Reinder
Zit hem in de kleine lettertjes.ovni schreef:
eigenlijk schrijf ik dit op omdat ik zin heb in het bouwen van een mooie SE buizenbak
Via de spdif klinkt het nu formidabel, via de voorversterker met Marantz dac en Hypex adc is "het huilen met de pet op"
Kan op deze manier geen plaatjes draaien op een fatsoenlijke manier, ga daar morgen nog een testje voor doen;
De phonodude rechtstreeks op de analoog in van de as 2.100. (als dat werkt zit de fout dus in de voorversterker of in de lange kabel tussen de pré en de AS 2.100)
