(10x10) headphone amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: (10x10) headphone amp
Aan de labvoeding trekt het printje bij mij maar +/- 30 mA per rail. Trafo zou dus meer dan voldoende moeten zijn.
Eventueel zou je de ruststroom per tor nog kunnen meten.
DC voltage over de weerstanden: R14, R16, R19, R21
Eventueel zou je de ruststroom per tor nog kunnen meten.
DC voltage over de weerstanden: R14, R16, R19, R21
Re: (10x10) headphone amp
Ik meet over pen 1 parallel over de weerstand 5.4 Vac. Over pen 4 meet ik parallel over de weerstand ook 5.4 Vac. pen 1 + pen 4 gezamelijk meet ik bijna 27 volt.. vreemd dus.cool schreef:In iedere AC draad een weerstand, meet dan spanning over de weerstand. maar wel AC.
Ik heb ze alle 4 gemeten.. R14 geeft 14.9 mV. R16 geeft het omgekeerde, namelijk -14.9 mV. R19 en R21 geven dezelfde waardes als R19 en R21.sevenup schreef:Aan de labvoeding trekt het printje bij mij maar +/- 30 mA per rail. Trafo zou dus meer dan voldoende moeten zijn.
Eventueel zou je de ruststroom per tor nog kunnen meten.
DC voltage over de weerstanden: R14, R16, R19, R21
Wie kan mij hier uit de brand helpen
Groeten
Re: (10x10) headphone amp
Hee zo te zien worden er vorderingen gemaakt
Heb de mijne nog niet af. Druk, andere prioriteiten.... jullie kennen het wel. Desalniettemin het vordert al aardig. Kan de boel binnenkort eens gaan testen. Printje staat er momenteel zo bij:
Re: (10x10) headphone amp
Moet haast wel een verkeerde weerstandkeuze zijn. Heb je daarin wat zitten "rommelen" of heb je alles netjes gemeten en toen pas gesoldeerd?
Re: (10x10) headphone amp
Ziet er erg mooi uit. Netjes gedaan met dat koelstripje
Edit: Check even C17, die zit volgens mij verkeerd om...
Re: (10x10) headphone amp
Haha spot on 7up!
Het blauwe elcootje zat inderdaad verkeerd om
Gelijk maar even gefixt 
Re: (10x10) headphone amp
Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit mijn probleem kan oplossen?
Ik heb vorige week een multimeter aangeschaft, waarmee ik ook AC-stroom kan meten.
Ik het 1.3 ACA en 0.5 ACA gemeten. Extreem veel dus. Helaas kan ik niet vinden waar die stroom heengaat.. Wie heeft er tips om dat te kunnen vinden?
Ik heb vorige week een multimeter aangeschaft, waarmee ik ook AC-stroom kan meten.
Ik het 1.3 ACA en 0.5 ACA gemeten. Extreem veel dus. Helaas kan ik niet vinden waar die stroom heengaat.. Wie heeft er tips om dat te kunnen vinden?
Re: (10x10) headphone amp
Je zou mij nog foto's sturen dacht ik om je print te checken 
10 sept een pm gestuurd.
10 sept een pm gestuurd.
Re: (10x10) headphone amp
Dat klopt Loek,cool schreef:Je zou mij nog foto's sturen dacht ik om je print te checken
10 sept een pm gestuurd.
Ik heb de foto's vorige week verstuurd naar je email in je pm.. Dan zal er iets mis zijn gegaan?
Re: (10x10) headphone amp
Misschien even off topic, is er al een ontwerp voor de 10x10 phono amp ?
Re: (10x10) headphone amp
Rogers schreef:Misschien even off topic, is er al een ontwerp voor de 10x10 phono amp ?
Die is er wel, alleen nog ongetest. Als iemand zich geroepen voelt hem te bouwen op gaatjesprint, kan ik het ontwerp wel posten.
Laatst gewijzigd door sevenup op wo 26 sep 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (10x10) headphone amp
Ik zou hem het liefst op een ontworpen pcb willen hebben in tweevoud..
Re: (10x10) headphone amp
Weet jij iemand die deze printplaten kan maken ? Ik bedoel dan alleen de printplaat, solderen doe ik zelf.
Re: (10x10) headphone amp
Gisteren bij Sevenup geweest, voor in eerste instantie het kopen van zijn te koop aangeboden print, maar onder het drinken van een kop koffie heeft hij een en ander doorgemeten. Er bleek een diode doorgeslagen te zijn in het gelijkrichtingsgedeelte. Na deze vervangen te hebben en nog even te hebben gepraat weer met een blij hoofd naar huis vertrokken.
Vandaag alles netjes aangesloten en JAAAA hij werkt
Zonder heet te worden
Wat is dat lekker zeg, als een harde bas eens niet vervomd
Hier een paar (onscherpe) foto's van het geheel
Vandaag alles netjes aangesloten en JAAAA hij werkt
Wat is dat lekker zeg, als een harde bas eens niet vervomd
Hier een paar (onscherpe) foto's van het geheel
Re: (10x10) headphone amp
Het was zeker Irish koffie als ik de foto's zie
Ik ben ook zeer tevreden over de geluidskwaliteit, stuk beter als via een uitgang op bijv. een CD speler.
Ik ben ook zeer tevreden over de geluidskwaliteit, stuk beter als via een uitgang op bijv. een CD speler.
Re: (10x10) headphone amp
Vorige week een leuk 2x 18V trafootje gekocht bij de dag van de radioamateur in Apeldoorn, jawel. Tussentijds de resterende componenten vastgesoldeerd. Vandaag had ik wat tijd over, dus maar even testen of het beestje eigenlijk wel werkte. En..... hij toet het
! Geen brom waarneembaar en klinkt erg redelijk.

Nu nog tijd vinden om alles in een mooi kassie te bouwen.

Nu nog tijd vinden om alles in een mooi kassie te bouwen.
Re: (10x10) headphone amp
Erg netjes, well doneKaplaars schreef:Vorige week een leuk 2x 18V trafootje gekocht bij de dag van de radioamateur in Apeldoorn, jawel. Tussentijds de resterende componenten vastgesoldeerd. Vandaag had ik wat tijd over, dus maar even testen of het beestje eigenlijk wel werkte. En..... hij toet het! Geen brom waarneembaar en klinkt erg redelijk.
Nu nog tijd vinden om alles in een mooi kassie te bouwen.
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb nu even vrij en wil eindelijk eens weer verder met de headphone amp.
Ik ben beland bij de lay-out van de behuizing en vroeg me af of het verantwoord is om de signaal kabels onder de trafo door te leggen.
Graag advies!
Ik ben beland bij de lay-out van de behuizing en vroeg me af of het verantwoord is om de signaal kabels onder de trafo door te leggen.
Graag advies!
Re: (10x10) headphone amp
Beter van niet, best zo ver moelijk weg van de trafo ivm. oppikken 50Hz brom.jaapschreuder schreef:Ik heb nu even vrij en wil eindelijk eens weer verder met de headphone amp.
Ik ben beland bij de lay-out van de behuizing en vroeg me af of het verantwoord is om de signaal kabels onder de trafo door te leggen.
Graag advies!
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Dat had ik al verwacht. ..
Ik heb een soortgelijke behuizing als jou gekocht. Zou je foto's kunnen posten hoe jij het ingedeeld hebt?
Ik heb een soortgelijke behuizing als jou gekocht. Zou je foto's kunnen posten hoe jij het ingedeeld hebt?
Re: (10x10) headphone amp
Zo.... eindelijk klaar met de tentamenweek, kerstvakantie it is!
Eindelijk tijd om de headamp maar eens af te maken. Na de nodige uurtjes noeste arbeid en bedenken hoe ik alles in dat kleine kassie van Conrad kon herbergen (ik heb zelf de 4.2 cm hoge variant gekocht om het geheel zo compact mogelijk te houden), is het dan gelukt, het beestje is AF
. Ik moet echt zeggen dat het geluid me erg verrast, het ding klinkt oprecht erg prettig
. Totaal geen brom en power zat! Ik heb de twee 2.4K weerstanden iets verhoogd naar 2.7K om de spanningsregulators wat meer te ontzien. Een beetje meer power kan niet veel kwaad. Dit omdat de trafo die ik gebruik eigenlijk ontworpen is voor 220V op de primaire. Gezien de verhoging van de netspanning een aantal jaren terug, geeft de trafo dus ietsje meer prik. Verder een zekeringhoudertje toegevoegd en het geheel op gaatjesprint gemonteerd, nadat ik deze zilver gespoten heb. Stukje nylonkous om draden die langs de spanningsregulatoren lopen ter bescherming tegen eventuele warmte, 100K log Alps potmeter voor de volumeregeling enz. enz.
Hieronder het uiteindelijke resultaat:




Al met al ben ik erg tevreden met het project, zowel uiterlijk als geluid. Op naar het volgende project
Eindelijk tijd om de headamp maar eens af te maken. Na de nodige uurtjes noeste arbeid en bedenken hoe ik alles in dat kleine kassie van Conrad kon herbergen (ik heb zelf de 4.2 cm hoge variant gekocht om het geheel zo compact mogelijk te houden), is het dan gelukt, het beestje is AF
Hieronder het uiteindelijke resultaat:




Al met al ben ik erg tevreden met het project, zowel uiterlijk als geluid. Op naar het volgende project
Re: (10x10) headphone amp
Kaplaars schreef:Zo.... eindelijk klaar met de tentamenweek, kerstvakantie it is!![]()
Eindelijk tijd om de headamp maar eens af te maken. Na de nodige uurtjes noeste arbeid en bedenken hoe ik alles in dat kleine kassie van Conrad kon herbergen (ik heb zelf de 4.2 cm hoge variant gekocht om het geheel zo compact mogelijk te houden), is het dan gelukt, het beestje is AF. Ik moet echt zeggen dat het geluid me erg verrast, het ding klinkt oprecht erg prettig
. Totaal geen brom en power zat! Ik heb de twee 2.4K weerstanden iets verhoogd naar 2.7K om de spanningsregulators wat meer te ontzien. Een beetje meer power kan niet veel kwaad. Dit omdat de trafo die ik gebruik eigenlijk ontworpen is voor 220V op de primaire. Gezien de verhoging van de netspanning een aantal jaren terug, geeft de trafo dus ietsje meer prik. Verder een zekeringhoudertje toegevoegd en het geheel op gaatjesprint gemonteerd, nadat ik deze zilver gespoten heb. Stukje nylonkous om draden die langs de spanningsregulatoren lopen ter bescherming tegen eventuele warmte, 100K log Alps potmeter voor de volumeregeling enz. enz.
Hieronder het uiteindelijke resultaat:
Al met al ben ik erg tevreden met het project, zowel uiterlijk als geluid. Op naar het volgende project
Re: (10x10) headphone amp
Een collega van mij wil ook graag deze hoofdtelefoonversterker print hebben. Nu wil hij wel graag dat er een trafo bij op de print zit zodat het een compleet werkend geheel is.
Heb de layout aangepast en het past er wel bij op. Misschien dat er nog meer mensen zijn die de nieuwe print willen maken ( de oude was zo uitverkocht
), laat maar weten. Gerberfiles en layout zijn ter beschikking.
Heb de layout aangepast en het past er wel bij op. Misschien dat er nog meer mensen zijn die de nieuwe print willen maken ( de oude was zo uitverkocht
Laatst gewijzigd door sevenup op ma 14 jan 2013, 21:56, 4 keer totaal gewijzigd.
