Dat piepschuim moet je wel héél goed vastzetten, de opwaartse kracht tijdens het storten wordt een kleine 1kN... (als je tenminste in één gang gaat storten).
Dat piepschuim moet je wel héél goed vastzetten, de opwaartse kracht tijdens het storten wordt een kleine 1kN... (als je tenminste in één gang gaat storten).
Goede tip had ik nog niet aan gedacht!
Heb zojuist dezelfde soort gietbeton gekocht als Rikpost zijn project. Arno heeft zijn egalisatie beton van de hornbach in zijn topic namelijk veelvuldig vervloekt
Nog tips voor wat ik aan de binnenkant ga smeren tegen het hechten van de beton?
Ik dacht aan olijfolie aangezien ik dat heb staan...
ontkistings middel lijkt mij inderdaad beter .
Als je ze af wilt werken is een vettig oppervlak niet zo handig
Bij mijn weten is ontkistingsmiddel een soort olie. En zonnebloemolie e.d. kun je in noodgevallen ook gebruiken. Je moet het overigens aanbrengen op de kist en als het goed is blijft het ook daar na het ontkisten.
Ik denk dat ik de bovenkant glad moet strijken aangezien ik ook met iets het piepschuim naar beneden moet duwen tijdens het storten. Ik heb hier nog een weekje voor om over na te denken. Ik wil volgend weekend gaan storten.
Leuke onderneming, maar heb je die bekisting wel stevig in elkaar gezet? Beton geeft een veel hogere druk op de bekisting dan water zou keven waardoor de kist uit elkaar kan worden gedrukt. De plug moet je ook goed vastzetten, ik denk niet dat het je lukt om hem met de hand naar beneden te duwen.
ik denk niet dat het je lukt om hem met de hand naar beneden te duwen.
Ook niet met twee handen. Nogmaals: 1kN bijna, iets preciezer zo'n 860N. Je moet er dus ruim 87kg bovenop zetten (lijmklemmen en een plaat hout zijn simpeler).
ik denk niet dat het je lukt om hem met de hand naar beneden te duwen.
Ook niet met twee handen. Nogmaals: 1kN bijna, iets preciezer zo'n 860N. Je moet er dus ruim 87kg bovenop zetten (lijmklemmen en een plaat hout zijn simpeler).
Even ervan uitgaande dat je de kist ondersteboven stort: je kunt met een plaatje hout met daarop een aantal draadbussen van de onderkant vastgebout en daarop weer een plaatje hout een mooie afstandhouder bouwen zodat je de onderkant direct kunt meestorten. Die draadbussen komen later weer van pas wanneer je de speakers op een stand zou willen zetten.
Denk je trouwens ook aan de gaten voor een entree en misschien nog een reflexopening aan de achterzijde? Beetje zonde van die dure drivers als die poort straks allemaal middenfrequenties naar voren staat te tetteren.
Dat is aardig wat kracht! De bekisting is wel stevig genoeg. Ik ga over de opwaartse druk nog wat verzinnen. Bedankt voor de tips!
Als ik zo die constructie bekijk , ontgaat mij het plaatje van het proces .
Aan de voorkant komt nog een plaat en daar tegenaan plak ik ook het piepschuimen binnenwerk.
De ronding word de achterkant.
Het ronde dingetje van het piepschuim komt aan de onderkant en moet de opening voor de baspoort gaan worden.
Dan moet ik nog iets maken zodat het piepschuim niet omhoog gedrukt gaat worden door het beton.
nu ik erover nadenk... misschien is het makkelijker om hem te storten met de ronding aan de onderkant... hmmm
Dat is aardig wat kracht! De bekisting is wel stevig genoeg. Ik ga over de opwaartse druk nog wat verzinnen. Bedankt voor de tips!
Als ik zo die constructie bekijk , ontgaat mij het plaatje van het proces .
Aan de voorkant komt nog een plaat en daar tegenaan plak ik ook het piepschuimen binnenwerk.
De ronding word de achterkant.
Het ronde dingetje van het piepschuim komt aan de onderkant en moet de opening voor de baspoort gaan worden.
Dan moet ik nog iets maken zodat het piepschuim niet omhoog gedrukt gaat worden door het beton.
nu ik erover nadenk... misschien is het makkelijker om hem te storten met de ronding aan de onderkant... hmmm
DEnk ik ook ,en wil je de baffle gelijk mee storten
Je zou de binnenmal kunnen fixeren met afstand houderdjes die je giet van het zelfde matariaal.
Dan kun je een stevige kist om de binenmal heen maken
Denk ik ook ,en wil je de baffle gelijk mee storten
Je zou de binnenmal kunnen fixeren met afstand houderdjes die je giet van het zelfde matariaal.
Dan kun je een stevige kist om de binenmal heen maken
Je hebt gelijk! Ik ga hem liggend gieten. Moet ik we even de mal een beetje aanpassen, maar dat komt wel goed.
De baffle meegieten wordt dan ineens een stuk makkelijker, maar had ik eerdere aan moeten denken + Het lijkt mij mooi om de baffles van een mooi apart stukje hout te maken.
Afstand houdertjes van hetzelfde beton gieten is trouwens een briljant idee Heb ik helemaal niet aan gedacht.