Ter info: nieuwe ScanSpeak (Sub)Woofer 32W/4578T00

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

asterduc
Contacteer:

Re: Ter info: nieuwe ScanSpeak (Sub)Woofer 32W/4578T00

Bericht door asterduc »

bas focal m180 schreef:
Is de sint al bij je geweest ?
ja, en hij heeft een leuk Wadia'tje en een paar fietsjes meegebracht, echter geen woofers.
Die komen pas in januari heb ik gisteren vernomen.
Pjotr schreef:
Het is best een mooi ding. Zo op het eerste gezicht voelt deze zich prima thuis in 50L gesloten wat niet echt veel is voor een speaker van dit formaat. En dan zou je hem nog fatsoenlijk naar 20 Hz recht kunnen trekken.
Zo denk ik er ook over Peter. Oorspronkelijk wou ik hem als woofer onder de Concaeve SOLide duwen, maar meer en meer ben ik aan het denken om hem als cornerwoofer in te zetten (45L IB of 90L Reflex).
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ha Ed, als je voor gesloten + correctie gaat zou ik toch ook niet te klein gaan afhankelijk van hoe laag je wilt gaan. Dat is dan weer zonde van het mooie rendement van deze speaker.

Aardig vuistregeltje is dan om de lineaire Vd_max niet groter dan 1% van V_box te maken. Maar goed dat is ook een beetje van elastiek, 45L is m.i. wel op het randje als je tot 20Hz wilt halen. Waarmee ga je ze aansturen? Met een Hypex DSP plate amp?
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Pjotr

Bericht door Pjotr »

Daar heb je 12 Mivoc 8" subjes voor :lol:

In Canada is ie 540 DOLLAR! Nog wel aan de prijs maar die Nederlandse prijs is dan wel buiten proporties.
markbakk

Bericht door markbakk »

Over de plas komt er meestal nog BTW bij.

Ik vind ze ook stevig aan de prijs. Is blijkbaar onvermijdelijk als je iets in Denemarken wilt maken. Terwijl merken als Audax, Beyma en RCF bij mijn weten ook nog steeds fabrieken in Europa hebben.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Prijs heeft niet altijd alles te maken met product(ie)kosten of ontwikkelingskosten. Je kunt soms je eigen markt kapot maken met zeer goed spul dat te goedkoop is. SS zal ook wel denken aan de fabrieksmerken, als daar een 32W in wordt gebruikt wil je niet dat dit ook in het eerste de beste zelfbouwkitje van 1000,- zit. Exclusieve prijsstelling, productie aantallen, allemaal manieren om producten ook een meerwaarde te geven. SS is best toegankelijk met de discovery en met deze prijzen is het nog steeds niet duurder dan woofers van Audiotechnology of Accuton bijvoorbeeld. Vlaggenschip moet wel vlaggenschip zijn toch? :wink:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Daar gaat het natuurlijk niet om. In Canada moet evengoed omzetbelasting betaald worden. Dat wegens eigen invoer nog B.T.W. over dat totaal bedrag betaald moet worden voor niet EU landen staat daar los van. De Nederlandse importeur betrekt ze neem ik aan uit Denemarken en niet uit Canada.

Het is gewoon opvallend dat Europese speakers hier in Nederland (Europa) beduidend duurder zijn dan in de VS of Canada. Levert SS naar overzee substantieel goedkoper? Lijkt mij sterk. Lijkt mij eerder met onderhandse prijsafspraken te maken hebben.
Dan

Bericht door Dan »

Leuke discussie. Maar ik zeg het nog maar een keer. Als er serieus interesse is in deze driver dan wil ik wel kijken wat hij moet kosten.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

al gedaan, 601,30 per stuk bij europe audio :wink:
Dan

Bericht door Dan »

Hmja, is ook zo. Ik heb niets gezegd. :sure:
markbakk

Bericht door markbakk »

Pjotr schreef:
Daar gaat het natuurlijk niet om. In Canada moet evengoed omzetbelasting betaald worden.
Prijzen over de plas zijn altijd zonder belasting (de som van sales tax en VAT). Die verschilt per staat en daarom kan natiebreed geen vaste prijs inclusief omzetbelasting worden getoond. Maar de consument betaalt dus meer dan de getoonde prijs. Neemt niet weg dat de dollarkoers nog steeds laag is. En uiteraard worden prijzen ook gevormd door de vraagkant van de markt.
Walt

Bericht door Walt »

Voor dat geld van 1 zo'n Scan Speak kun je ook aan 6 stuks nieuwe Peerless XLS-10 units komen...

Groetjes Walter
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Walt schreef:
Voor dat geld van 1 zo'n Scan Speak kun je ook aan 6 stuks nieuwe Peerless XLS-10 units komen...

Groetjes Walter
Precies. Die hebben veel meer luchtverplaatsing en zijn te verspreiden over je kamer. Met één woofer gaat dat wat minder goed :mrgreen:
Walt

Bericht door Walt »

Als geld echter geen grote rol speelt kan ik me goed voorstellen dat iemand eerder voor de Scan Speak zal gaan.

Groetjes Walter
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Als geld echter geen grote rol speelt kan ik me goed voorstellen dat iemand eerder voor de Scan Speak zal gaan.

Groetjes Walter
Hoef je komende 10jaar ook niet meer aan verbetering of verandering meer natedenken .

En laten we eerlijk zijn , iedereen heeft peerless , tijd voor iets anders .
Walt

Bericht door Walt »

Haha, inderdaad Peerless is inmiddles niet echt uniek meer te noemen.

Maar juist het feit dat er zoveel XLS/XXLS woofers gebruikt worden geeft wel aan dat de prijs/kwaliteit daarvan zeer hoog ligt.

Groetjes Walter
bas focal m180
Contacteer:

Walt schreef:
Haha, inderdaad Peerless is inmiddles niet echt uniek meer te noemen.

Maar juist het feit dat er zoveel XLS/XXLS woofers gebruikt worden geeft wel aan dat de prijs/kwaliteit daarvan zeer hoog ligt.

Groetjes Walter
Zeker , voor iedereen te betalen , zeker als je er 4 nodig hebt zoals jij dan wordt die SS al snel een budget vreter .

Openbaffle zou ik gevoels matig ook eerder peerless nemen , SS hoort in een kast .
Pjotr

Bericht door Pjotr »

bas focal m180 schreef:
Openbaffle zou ik gevoels matig ook eerder peerless nemen , SS hoort in een kast .
Dat ontgaat mij even (even afgezien van de kostprijs). Deze SS is gewoon een ERRUG mooie speaker :) Naar mijn idee hebben ze echt het uiterste gedaan om zomin mogelijk compromissen te doen. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan, dat begrijp ik ook wel.

Zo als de meesten met ervaring met subs wel hebben ervaren komt de ene woofer pas los op behoorlijk volume en de andere doet dat ook mooi op een laag volume. Dat kun je niet zomaar uit de T/S parameters halen, dat is toch wel kwaliteitsverschil. Ben wel zeer benieuwd hoe Ed met deze speaker vaart.
Walt

Bericht door Walt »

Volgens mij heeft dat met de Rms waarde te maken: de mechanische verliezen. Lage Rms waarde klinkt beter bij laag volume.

Groetjes Walter
bas focal m180
Contacteer:

Pjotr schreef:
bas focal m180 schreef:
Dat ontgaat mij even (even afgezien van de kostprijs). Deze SS is gewoon een ERRUG mooie speaker :) Naar mijn idee hebben ze echt het uiterste gedaan om zomin mogelijk compromissen te doen. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan, dat begrijp ik ook wel.

Zo als de meesten met ervaring met subs wel hebben ervaren komt de ene woofer pas los op behoorlijk volume en de andere doet dat ook mooi op een laag volume. Dat kun je niet zomaar uit de T/S parameters halen, dat is toch wel kwaliteitsverschil. Ben wel zeer benieuwd hoe Ed met deze speaker vaart.
Puur gevoelsmatig , niets wetenschappelijks , kan ik ook niet onderbouwen .

Net als je iets klankmatig iets mooi vindt klinken .

Ook al ziet de SS er mooier uit van achter dan de peerless .
dre

Bericht door dre »

Dan schreef:
Hmja, is ook zo. Ik heb niets gezegd. :sure:
willen ze het niet snappen of snap ik het niet? :mrgreen:
Dan

Bericht door Dan »

:-$ Ik denk dat ik het ondertussen begrijp :mrgreen:
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

de drivers zijn binnen en hangen op de generator.
Als ze ingespeeld zijn kan ik T/S parameters gaan meten.

Afwerking is top.

Prijs is bijgesteld naar 500 euro.
dat is veel voor een 12" maar als je elk detail bekijkt dan vind ik dat wel verantwoord.
Ze hebben speciaal een nieuwe korf gemaakt (dus geen standaard korf uit China of Korea zoals dat bij andere drivers gebeurd.
Er zit ook een nieuwe motor op en alles is foutloos afgewerkt.

Zal in de komende dagen wat detailfotos nemen.

Ed
bas focal m180
Contacteer:

asterduc schreef:
de drivers zijn binnen en hangen op de generator.
Als ze ingespeeld zijn kan ik T/S parameters gaan meten.

Afwerking is top.

Prijs is bijgesteld naar 500 euro.
dat is veel voor een 12" maar als je elk detail bekijkt dan vind ik dat wel verantwoord.
Ze hebben speciaal een nieuwe korf gemaakt (dus geen standaard korf uit China of Korea zoals dat bij andere drivers gebeurd.
Er zit ook een nieuwe motor op en alles is foutloos afgewerkt.

Zal in de komende dagen wat detailfotos nemen.

Ed
Als je al scan-speak speakers hebt zoals in jouw situatie , dan is het eigenlijk het mooist om ook echte scan speak woofers erbij te nemen en niet bv de peerless waar nu scan speak op staat .

Post je de T/S van beide drivers , kunnen we eens vergelijken hoe constant de productie lijn is .
En uiteraard voor anderen die zo een woofer willen kan die eens lekker gaan simuleren .
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

zo is dat, en als ze in zuid europa centen nodig hebben, halen ze die gewoon van onze rekening.
Die drivers zie ik ze nog niet komen halen!

De woofers zijn nu 24 uur ingedanst en heb nog net een uurtje kunnen besteden aan metingen. Maar mijn ATB systeem kan er niet mee weg.
Er komen verschillende foutmeldingen, vooral dan in combinatie met het gewicht voor de VAS berekening.
Heb één en ander naar Kirchner doorgestuurd.
Misschien dat ik het deze avond nog met Clio probeer, maar weet niet of daar nog tijd voor gaat zijn.
Plaats reactie