Ik had het probleem met deze bakken in mijn studio:
http://www.crownaudio.com/media/pdf/leg ... 0_Broc.pdf
Gewoon de automaat vervangen door een ouderwetse 16A stop, probleem opgelost!
Moderator: Beheerdersteam
Hopelijk heb je dan ook nog een ouderwetse stop als hoofdzekering. Knalt de die gewone stop er niet uit dan doet de hoofdautomaat dat alsnog. Zit ie in een verzegelde aansluitkast dan heb je wel een probleempje.ds23man schreef:We kunnen natuurlijk ook het probleem omdraaien: als je automaat het niet trekt er 1 in zetten met een andere karakteristiek of gewoon een ouderwetse stop!!!!
Ik had het probleem met deze bakken in mijn studio:
http://www.crownaudio.com/media/pdf/leg ... 0_Broc.pdf
Gewoon de automaat vervangen door een ouderwetse 16A stop, probleem opgelost!
Hoofdzekeringautomaten zitten in een verzegelde kast met zo'n doorzichtig raampje waarbij je ze zelf kan bedienen en hebben altijd een "zware" karakterestiek........Pjotr schreef:Hopelijk heb je dan ook nog een ouderwetse stop als hoofdzekering. Knalt de die gewone stop er niet uit dan doet de hoofdautomaat dat alsnog. Zit ie in een verzegelde aansluitkast dan heb je wel een probleempje.ds23man schreef:We kunnen natuurlijk ook het probleem omdraaien: als je automaat het niet trekt er 1 in zetten met een andere karakteristiek of gewoon een ouderwetse stop!!!!
Ik had het probleem met deze bakken in mijn studio:
http://www.crownaudio.com/media/pdf/leg ... 0_Broc.pdf
Gewoon de automaat vervangen door een ouderwetse 16A stop, probleem opgelost!
Kweenie hoor, het blijft niet leuk als je hele huis zonder spanning zit als je je versterker aan doet. Raampje of niet in je meterkastds23man schreef:Hoofdzekeringautomaten zitten in een verzegelde kast met zo'n doorzichtig raampje waarbij je ze zelf kan bedienen en hebben altijd een "zware" karakterestiek........
Dan ben ik zeker een erg knappe jongends23man schreef:Hoofdzekeringsautomaten in een een woonhuis zijn tegenwoordig 2 x 40A en echt geen B curve..... Knappe jongen als je er die uit krijgt.
Schiet niet op, die heeft een softstart........Henkjan schreef:Ray komt wel ff langs met z'nkachelversterker
Dan zitten er toch echt automaten in met de verkeerde curve! Pak je zaklamp en ga kijken: B, C of D curve???? Overigens kan elke installatiebedrijf de loodjes er weer op knijpen......Pjotr schreef:Dan ben ik zeker een erg knappe jongends23man schreef:Hoofdzekeringsautomaten in een een woonhuis zijn tegenwoordig 2 x 40A en echt geen B curve..... Knappe jongen als je er die uit krijgt.Hij vliegt er hier meestal tegelijk met de groepszekering uit als af en toe een halogeen lampje doorbrandt. Liander vertikt het om er wat aan te doen, schijnt gewoon te zijn.
Overigens moet pas sinds het laatste bouwbesluit die hoofdzekering bereikbaar zijn. Dat is dus niet altijd zo.
waarom zitter daar eigenlijk 2 NTC's achter elkaar?Henkjan schreef:ik zocht al naar die uitleg, maar een eigen topic hiervoor leek me wel de moeite waard
bij Amplimo kwam ik deze inschakelstroom begrenzing tegen:
http://www.ringkerntrafo.nl/inschakelst ... nzing.html
werkt dat net zo goed als een "echte" softstart met relais, elko's, weerstanden, etc?
Mét inschakelvertaging...Henkjan schreef:Ray komt wel ff langs met z'nkachelversterker
Goh meen je dat nou? Weet je wat, ik geef je het nummer van Liander wel, ze zitten daar te springen om deze deskundigheidds23man schreef:Dan zitten er toch echt automaten in met de verkeerde curve! Pak je zaklamp en ga kijken: B, C of D curve???? Overigens kan elke installatiebedrijf de loodjes er weer op knijpen......
Je wil niet weten wat er voor brandhout aan personeel er tegenwoordig rondloopt bij energiebedrijven..... Als jouw hoofdzekeringsautomaat er uit klapt bij het doorbranden van een halolamp, zitten er automaten met een verkeerde curve in of ze zijn verrot.......Pjotr schreef:Goh meen je dat nou? Weet je wat, ik geef je het nummer van Liander wel, ze zitten daar te springen om deze deskundigheidds23man schreef:Dan zitten er toch echt automaten in met de verkeerde curve! Pak je zaklamp en ga kijken: B, C of D curve???? Overigens kan elke installatiebedrijf de loodjes er weer op knijpen......
Maar het heten nog steeds loodjes. Ons installatiebedrijf heeft ze gewoon met tang... ( Enexis...)ray5150 schreef:Loodjes ? die worden hier in het westen al een jaar of 20 niet meer gebruikt....![]()
Dat zijn tegenwoordig grote kunstoffen zegels ter grootte van een 2 euro muntstuk.
Mét een gestampt registratienummer, dat administratief aan je adres word gekoppeld...
Die weerstanden hebben koud zo'n 10-15 ohm ,ze vinden blijkbaar dat de inschakelstroom met één nog te groot is.Henkjan schreef:waarom zitter daar eigenlijk 2 NTC's achter elkaar?Henkjan schreef:ik zocht al naar die uitleg, maar een eigen topic hiervoor leek me wel de moeite waard
bij Amplimo kwam ik deze inschakelstroom begrenzing tegen:
http://www.ringkerntrafo.nl/inschakelst ... nzing.html werkt dat net zo goed als een "echte" softstart met relais, elko's, weerstanden, etc?
dus een relais aan de secundaire kant. moet dan zeker wel na de gelijkrichter?Ah!buis schreef:....Dus dacht ik,een relais over de trafo klapt pas in als dat het geval is,heb je vanzelf een vertraging
Heb je het ook zelf getest?Ah!buis schreef:Nee dus,gewoon op de 230V-in van de versterker.Het is net de lage spanning hier,bij inschakelen,die de grote stroom veroorzaakt.
Anne
oftewel, Anne refereert aan onderdelen die bij Dick Best te krijgen zijn.Ah!buis schreef:De referenties slaan op EOO;