Nieuwe drivers van vifa
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
Re: Nieuwe drivers van vifa
Mocht het daadwerkelijk iets uitmaken, dan is het inderdaad wel triest.
Er zullen vele €€'s in het ontwerp zijn gaan zitten.
(mooie korf, flared ventilatiegat, etc etc)
Het blijft toch niet netjes verdeelde massa, op grote afstand van de spreekspoel.
Er zullen vele €€'s in het ontwerp zijn gaan zitten.
(mooie korf, flared ventilatiegat, etc etc)
Het blijft toch niet netjes verdeelde massa, op grote afstand van de spreekspoel.
Als ze in China zouden worden gemaakt, zou dit niet door de QC zijn gekomen....ds23man schreef:Wat is die rolrand VRESELIJK lelijk op de conus gelijmd zeg! China??????????????
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dacht dat alle thympany producten tegenwoordig uit China komen.............markbakk schreef:Als ze in China zouden worden gemaakt, zou dit niet door de QC zijn gekomen....ds23man schreef:Wat is die rolrand VRESELIJK lelijk op de conus gelijmd zeg! China??????????????
Verder supernetjes, maar die achterrand is wa minder. Andere foto's op internt is da ni op te zien. Misschien stond de lijmmachine nit goed afgesteld ( of gaat dt mt de hand..?)
Blijft een prachtige driver
Blijft een prachtige driver
- asterduc
- Contacteer:
Wat ik er van herinner is dat Vifa van origine een deens bedrijf dat destijds net zoals Scan Speak en Peerless door de investeerders groep 'Tymphany USA' is opgekocht.markbakk schreef:Als ze in China zouden worden gemaakt, zou dit niet door de QC zijn gekomen....ds23man schreef:Wat is die rolrand VRESELIJK lelijk op de conus gelijmd zeg! China??????????????
Aangezien de hele groep in een flop is uitgedraaid zijn deze merken terug gesplit.
Scan Speak is opgekocht door de oude garde in Denemarken.
Voor Peerless en Vifa zijn in het verre oosten dan nieuwe fabrieken gebouwd waar ze elk hun eigen produkten maken.
Vifa was een klasse merk dat vooral door OEM werd gebruikt.
De Tymphany tijd moet een rampscenario zijn geweest voor het merk.
De nieuwe fabriek met bijhorende nieuwe reeks van producten moest dan terug de vroegere faam ophalen.
Of ze daar in zijn gelukt weet ik niet. Innovatief vind ik de produkten wel, maar ze spreken me niet aan.
Wel zijn er volgens mij een aantal typische karaktertrekken behouden, zoals de no-nonsense opzet en degelijkheid.
Die degelijkheid zou je kunnen in twijfel trekken bij het zien van de lijmnaad, alhoewel het ook niet overdreven moet worden.
Waar trek je de lijn van wat wel en niet (optisch) kan?
- Vinculum
- Contacteer:
[quote="grimoire"]Verder supernetjes, maar die achterrand is wa minder. Andere foto's op internt is da ni op te zien. Misschien stond de lijmmachine nit goed afgesteld ( of gaat dt mt de hand..?)[quote]
Volgens mij zijn de E en T kapot op je toetsenbord...
Volgens mij zijn de E en T kapot op je toetsenbord...
Zo te zien is de naam Vifa ook weer in Deense handen. De Vifa's in dit topic heten tegenwoordig Peerless en ze komen (toch) uit China. Amerikanen zijn natuurlijk helemaal niet zo nauwgezet qua productietoleranties, dus die lijm zal wel vaker zo zitten (en ik trek mijn woorden in...). Hoeft idd. qua klank niets te betekenen overigens. In een OB-systeem ziet het er echter niet uit.asterduc schreef:Voor Peerless en Vifa zijn in het verre oosten dan nieuwe fabrieken gebouwd waar ze elk hun eigen produkten maken.
Haha ik zie het nu ook, dat heb ik vaker als ik iets post vanaf mijn telefoon, of dat er woorden staat die ik helemaal niet getyped hebVinculum schreef:grimoire schreef:Verder supernetjes, maar die achterrand is wa minder. Andere foto's op internt is da ni op te zien. Misschien stond de lijmmachine nit goed afgesteld ( of gaat dt mt de hand..?)Volgens mij zijn de E en T kapot op je toetsenbord...