We zijn ondertussen een maandje verder en ik ben weinig opgeschoten. Alle onderdelen zijn binnen en het hout is gezaagd. Ik wou vandaag eens de gaten voor de units frezen, maar ik ben tegen een probleem aangelopen:
Volgens de bouwtekening van Edo (http://www.xenophonics.net/low_budget/low_budget.htm) is het frontpaneel 15cm breed en 'valt' het frontpaneel tussen de zijpanelen, waardoor de totale breedte van de kast 186mm wordt. Het gat voor de Peerless dient 145mm te zijn. So far, so good.
Wanneer ik nu de gaten voor de woofer wil aftekenen, blijkt dat die hart-op-hart 150mm uit elkaar liggen, m.a.w. net op de zijranden van het frontpaneel. Zo kun je toch onmogelijk je unit vastzetten met inslagmoeren? Of zie ik hier iets over het hoofd?
mvg,
Dieter
project "LBVS nummer zoveel"
Moderator: Beheerdersteam
Re: project "LBVS nummer zoveel"
Edo zette volgens mij de baffle op de zijpanelen, niet ertussen. Maar ook dan zou je met inslagmoeren wat kunst- en vliegwerk moeten plegen. Je kunt ze overigens met een goede maat speedboor prima verzonken monteren, maar dat gaat in jouw geval ook niet. Wat dacht je van mooie zwarte parkers? Goedkoper en omdat je de speaker toch niet de hele tijd open gaat halen ook meer dan prima.
Re: project "LBVS nummer zoveel"
Ik heb de plannen en foto's van Edo nogmaals grondig bekeken, en hij plaatst de baffle wel degelijk tussen de zijpanelen. Het zullen (verlijmde) parkers worden denk ik.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project "LBVS nummer zoveel"
Het is alles door elkaar.
Op de rechtse van de bovenste 3 zie je een overschot voorplaat.
De andere foto's tonen een er binnen vallende voorplaat.
Als je naar de tekening kijkt zie je bij het zijaanzicht dat de voorplaat tegen de zij- en boven-/onderplaten zit. Frontaal op de tekening zie je dus eigenlijk hoe het er uitziet zonder voorplaat, maar wel met de tekeningen van de voorplaat.
Bij een technische tekening zouden een doorzichtige voorplaat waarschijnlijk stippellijntjes laten zien bij de dikte van boven/onder en zijplaten en een ononderbroken lijn voor de driver uitsnede.
Op de rechtse van de bovenste 3 zie je een overschot voorplaat.
De andere foto's tonen een er binnen vallende voorplaat.
Als je naar de tekening kijkt zie je bij het zijaanzicht dat de voorplaat tegen de zij- en boven-/onderplaten zit. Frontaal op de tekening zie je dus eigenlijk hoe het er uitziet zonder voorplaat, maar wel met de tekeningen van de voorplaat.
Bij een technische tekening zouden een doorzichtige voorplaat waarschijnlijk stippellijntjes laten zien bij de dikte van boven/onder en zijplaten en een ononderbroken lijn voor de driver uitsnede.
Re: project "LBVS nummer zoveel"
Laat dat lijmen maar zitten. Komt maar terecht op je chassis en voor je het weet krijg je het niet meer zonder schade los. Boutjes moet je alleen toepassen wanneer je zeker weten nog vaak in de kast moet zijn om wijzigingen door te voeren.
