Arta Versterker plus RIAA Meetkastje

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Arta Versterker plus RIAA Meetkastje

Bericht door Kappa7 »

Gevonden.
De beide Zeners naar de -12V zijn overleden.
De rest van de diodes zitten er nog in en meten allemaal goed.
Enkel de Zener naar de -12V meet een totale kortsluiting beide zijdes op.

Waar ik nu bang voor ben is dat de zeners niet voor niets zijn overleden.
In de simulatie werkt het perfect maar zou het kunnen dat er toch iets was dat de zeners naar de eeuwige jachtvelden heeft gebracht?
Domweg nieuwe er in stoppen lijkt mij niet slim zo.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Groetjes George
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Arta Versterker plus RIAA Meetkastje

Bericht door cool »

Misschien een klein weerstandje in serie met de zener opnemen?
Als het gaat roken weet je genoeg :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Arta Versterker plus RIAA Meetkastje

Bericht door Kappa7 »

Vandaag eindelijk weer eens wat tijd gevonden om hier mee verder te gaan.
De zeners er in gezet en alles weer aangesloten zo als het hoort.
Het resultaat is dat de alles werkt nu zo als het bedacht is.
Op de scoop krijg ik nu de zelfde plaatsjes als in de simulatie :rock:
Nu nog even de zener vervangen van het 2e kanaal en ik kan aan de slag.
De zeners die in het schema staan 4.7V had mijn elektro boertje niet op voorraad dus nu 4,3V genomen en dat gaat dus prima.
De toppen zullen nu alleen een 0.5V eerder begrenst worden maar dat is nog ruim boven de 2V die de kaart max in mag hebben.
Mogelijk zullen de meeste karten wel meer kunnen hebben maar gaan dan al zwaar in de vervorming.
Wel heb ik de voeding voor de paneel meter los gehaald.
De paneel meter heeft namelijk een eigen voeding nodig die zweeft ten opzichte van de 0 in de kast.
Ik had gehoopt dat een eigen spanningstabilisatie zo als ik gebouwd had zou werken maar het paneel vind dat dus niet leuk.
ook deze paneeltjes had mijn elektro boer niet op voorraad dus die zal nog besteld moeten worden.
Om de meter wel te kunnen gebruiken kan deze dus het beste met een batterij gevoed worden.
Maar een losse voeding bouwen kan natuurlijk ook.

Mogelijk zijn er nog meer mogelijkheden om een zwevende spanning te maken maar daar schiet mijn kennis te kort voor.

Groetjes George
Plaats reactie