Klopt, roken en de ANWB.......dre schreef:ik heb je wel gezien:jij ging een keer of 100 naar buiten toch?
maar we gaan elkaar wel weer een keer zien.
Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Dan nu meer even een paar plaatjes van de dag.
Voor Kappa7, deze info
http://oaudio.de/Loudspeaker-DIY-kits/F ... :2427.html
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Opmerkelijk detail, iedereen heeft een jas aan of een dikke wintertrui, en Dré zit in z'n T-shirtje.... 
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Je had er wel 2 T shirts aan, softy................!!!dre schreef:softies ray!
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
2?
er zit wel flinke vulling onder dat shirt,maar dat was geen shirt......
er zit wel flinke vulling onder dat shirt,maar dat was geen shirt......
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Is dat nu een breedte- of een diepte investering?dre schreef:yep,jaren voor verzameld!
groet,
Aat
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
zo... na dag nagenieten... van de 7de ZBA luisterdag in Beetsterzwaag een korte overdenking 
totaal 33 luisteraars zijn op dit gebeuren afgekomen ( dus behoorlijk druk)
om weer mooie dingen te zien en te horen....
hannesie bedankt voor de mooie foto's..
er is hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd
volgende keer meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren
de dax2 van rudy , Little-BIG-Box van nico waren voor mij wel de uitschieters..
de etons van architect (waarvan hijzelf vond dat de basweergave achter blijft)
vond ik verrassend goed klinken..
Ook de Audax/Vifa combi van dalojan beviel mij goed...
Mijn eigen El Cheappo OB"s bleken in deze zaal met de magnat versterker (te lage dempingsfactor !!)
niet helemaal tot hun recht te komen...
Door het podium met de zware gordijnen achter de speakers heb je geen reflectie van een achterwand..
waardoor je een heel ander dipool gedraag krijgt dan mijn eigen huiskamer..
dus de bas bleef wat achter waardoor het midden en hoog behoorlijk fel over kwamen..
totaal 33 luisteraars zijn op dit gebeuren afgekomen ( dus behoorlijk druk)
om weer mooie dingen te zien en te horen....
hannesie bedankt voor de mooie foto's..
er is hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd
volgende keer meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren
de dax2 van rudy , Little-BIG-Box van nico waren voor mij wel de uitschieters..
de etons van architect (waarvan hijzelf vond dat de basweergave achter blijft)
vond ik verrassend goed klinken..
Ook de Audax/Vifa combi van dalojan beviel mij goed...
Mijn eigen El Cheappo OB"s bleken in deze zaal met de magnat versterker (te lage dempingsfactor !!)
niet helemaal tot hun recht te komen...
Door het podium met de zware gordijnen achter de speakers heb je geen reflectie van een achterwand..
waardoor je een heel ander dipool gedraag krijgt dan mijn eigen huiskamer..
dus de bas bleef wat achter waardoor het midden en hoog behoorlijk fel over kwamen..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
En nou weet ik hoe je er uit ziet!ray5150 schreef:Opmerkelijk detail, iedereen heeft een jas aan of een dikke wintertrui, en Dré zit in z'n T-shirtje....
Klasse A jongens hebben geen truien trouwens, zij zitten er altijd warmpjes bij!
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
inderdaad,die zijn warm vanuit de kern!
tenminste,dat maak ik mezelf wijs.
tenminste,dat maak ik mezelf wijs.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.hannesie schreef:Opmerkingen bij bestand: De Eton met de (on)bekende tweeter.
De hoeveelheid laag was daar erg afhankelijk van de plaats in de ruimte; op de luisterplaats inderdaad erg weinig, achterin bij het aanrecht was er nog best wel wat laag waarneembaar (was het midden en hoog daar in die hoek natuurlijk al lang gedempt door de 'mensenmassa').weidok schreef:dus de bas bleef wat achter waardoor het midden en hoog behoorlijk fel over kwamen..
Ik denk dat een dergelijk systeem met dwars staande woofers alleen kan werken in combinatie met de reflecties via nabije zijwanden. Bij een open scherm in de vrije ruimte heft haaks op het scherm de geluidsdruk vóór en achter het scherm elkaar op zodat er nul overblijft.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Klopt, het is wel een bekende tweeter, maar ik begreep dat er nog maar weinig mensen die tweeter hadden gehoord....!richard schreef:Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.
Dat was de onbekende factor.
P.S. ik zit nu thuis naar het nummer te luisteren wat we gebruikt hebben voor de versterker test.
Dat was van Kari Bremnes, CD Blå Krukke :laatste nummer Reise
Dan klinkt het hier toch wel heel anders zonder de bedoeling arrogant te zijn.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 04 nov 2012, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Voor mij is alles van Eton vrij onbekend, terwijl het toch al erg lang bestaat als merk dat ook voor de zelfbouw levert. De prijs van de units zal daar ook wel debet aan zijn.hannesie schreef:Klopt, het is wel een bekende tweeter, maar ik begreep dat er nog maar weinig mensen die tweeter hadden gehoord....!richard schreef:Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.
Dat was de onbekende factor.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Het is vooral een merk wat wel erg hoog beoordeeld werd in K&T (ook Duitsrichard schreef:Voor mij is alles van Eton vrij onbekend, terwijl het toch al erg lang bestaat als merk dat ook voor de zelfbouw levert. De prijs van de units zal daar ook wel debet aan zijn.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
tja,daar ben ik het dan weer niet mee eens.......
klankmatig beter als de metingen doen vermoeden,een beetje hetzelfde geval als audio technology.
metingen zeggen niet alles.
ik moet dit als eton fan natuurlijk niet pikken!
klankmatig beter als de metingen doen vermoeden,een beetje hetzelfde geval als audio technology.
metingen zeggen niet alles.
ik moet dit als eton fan natuurlijk niet pikken!
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
weidok schreef:de dax2 van rudy , Little-BIG-Box van nico waren voor mij wel de uitschieters..
Klonkt de set van Rudy net zo al vorig jaar ? of zijn er aanpassingen geweest ? Vond deze set toen der tijd erg super klinken.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende..

Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Waar jij dan ook bij bent, al moeten we je halen!sietse schreef:Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende..![]()
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Dat gebeurde al bijna, met de woorden, ik heb een station bij mij, we gaan hem halen.ds23man schreef:Waar jij dan ook bij bent, al moeten we je halen!sietse schreef:Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende..![]()
2 oude bekenden van het noorden zeiden het in mijn bijzijn.
Het had weinig gescheeld.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Het was weer gezellig al was het kort voor mij.
Het toppunt was natuurlijk om weer bekende maar ook nieuwe gezichten te zien.
Daarnaast was ik onder de indruk van de Kleine-Grote-Doos.
Mooi geluid dat erg laag door liep zonder last te hebben van de bekende transmissielijn bas.
Dit zou wel eens een serieuze kandidaat kunnen worden voor een speaker bij mij in de woonkamer.
kleine voetprint maar wel een volwassen geluid waar je niet snel moe van zal worden.
Groetjes en bedankt iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt.
George
Het toppunt was natuurlijk om weer bekende maar ook nieuwe gezichten te zien.
Daarnaast was ik onder de indruk van de Kleine-Grote-Doos.
Mooi geluid dat erg laag door liep zonder last te hebben van de bekende transmissielijn bas.
Dit zou wel eens een serieuze kandidaat kunnen worden voor een speaker bij mij in de woonkamer.
kleine voetprint maar wel een volwassen geluid waar je niet snel moe van zal worden.
Precies die dus bedankt voor de link.hannesie schreef:Voor Kappa7, deze infohttp://oaudio.de/Loudspeaker-DIY-kits/F ... :2427.html
Groetjes en bedankt iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt.
George
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Doet mij denken aan jaren terug. Een collega reed in een Mitsubishi Space Wagon. Die had ie wat ongelukkig geparkeerd. Roept de portier om: "Er staat voor de deur een Mitsubishi "Spoorwagon" in de weg, kan de eigenaar hem weghalen?"hannesie schreef:Dat gebeurde al bijna, met de woorden, ik heb een station bij mij, we gaan hem halen.
2 oude bekenden van het noorden zeiden het in mijn bijzijn.![]()
Het had weinig gescheeld.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Ik was dit jaar op de motor, dus niks mee.
Behalve heel veel zin in het event.
Veel gekletst, weinig echt geluisterd.....
Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.

Behalve heel veel zin in het event.
Veel gekletst, weinig echt geluisterd.....
Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.
Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012
Je hebt toch nog de breedbander van het vorige project liggen, dus ik zou zeggen, leef je uitHoMeR schreef:Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.
