Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door ds23man »

dre schreef:
ik heb je wel gezien:jij ging een keer of 100 naar buiten toch?

maar we gaan elkaar wel weer een keer zien. :wink:
Klopt, roken en de ANWB.......
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door hannesie »

Dan nu meer even een paar plaatjes van de dag. :mrgreen:
De grote reserve set van de dag.<br />De eindtrap deed nog even mee in het versterker vergelijk.
De grote reserve set van de dag.
De eindtrap deed nog even mee in het versterker vergelijk.
De digitale giganten.
De digitale giganten.
Een lekker buizen bakje.
Een lekker buizen bakje.
In afwachting voor wat er komen gaat.
In afwachting voor wat er komen gaat.
De Eton met de (on)bekende tweeter.
De Eton met de (on)bekende tweeter.
De open baffle.
De open baffle.
En het filter.
En het filter.
De combi van Audax met AMT tweeter.
De combi van Audax met AMT tweeter.
Vloerstaanders met |Audax en de kleine maar fijne van Niko de Little-Big Box.
Vloerstaanders met |Audax en de kleine maar fijne van Niko de Little-Big Box.
Voor Kappa7, deze info :mrgreen: http://oaudio.de/Loudspeaker-DIY-kits/F ... :2427.html
Nog een keer.
Nog een keer.
Koptelefoonversterker met de blauwe ledjes onder de buisjes.
Koptelefoonversterker met de blauwe ledjes onder de buisjes.
Detail van ??
Detail van ??
De luisterschare.
De luisterschare.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door ray5150 »

Opmerkelijk detail, iedereen heeft een jas aan of een dikke wintertrui, en Dré zit in z'n T-shirtje.... :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door dre »

softies ray! :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door hannesie »

dre schreef:
softies ray! :lol:
Je had er wel 2 T shirts aan, softy................!!! :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door dre »

2?

er zit wel flinke vulling onder dat shirt,maar dat was geen shirt...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door ray5150 »

Puur natuur.... :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door dre »

yep,jaren voor verzameld! :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door AatV »

dre schreef:
yep,jaren voor verzameld! :lol:
Is dat nu een breedte- of een diepte investering? :mrgreen:
groet,

Aat
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door weidok »

zo... na dag nagenieten... van de 7de ZBA luisterdag in Beetsterzwaag een korte overdenking :)

totaal 33 luisteraars zijn op dit gebeuren afgekomen ( dus behoorlijk druk)
om weer mooie dingen te zien en te horen....

hannesie bedankt voor de mooie foto's..
er is hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd

volgende keer meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren :!: :!: :!:

de dax2 van rudy , Little-BIG-Box van nico waren voor mij wel de uitschieters..
de etons van architect (waarvan hijzelf vond dat de basweergave achter blijft)
vond ik verrassend goed klinken..
Ook de Audax/Vifa combi van dalojan beviel mij goed...

Mijn eigen El Cheappo OB"s bleken in deze zaal met de magnat versterker (te lage dempingsfactor !!)
niet helemaal tot hun recht te komen...
Door het podium met de zware gordijnen achter de speakers heb je geen reflectie van een achterwand..
waardoor je een heel ander dipool gedraag krijgt dan mijn eigen huiskamer..
dus de bas bleef wat achter waardoor het midden en hoog behoorlijk fel over kwamen..
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Opmerkelijk detail, iedereen heeft een jas aan of een dikke wintertrui, en Dré zit in z'n T-shirtje.... :shock:
En nou weet ik hoe je er uit ziet! :mrgreen:

Klasse A jongens hebben geen truien trouwens, zij zitten er altijd warmpjes bij! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door dre »

inderdaad,die zijn warm vanuit de kern! 8)

tenminste,dat maak ik mezelf wijs. :rofl:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door richard »

hannesie schreef:
Opmerkingen bij bestand: De Eton met de (on)bekende tweeter.
Afbeelding
Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.
weidok schreef:
dus de bas bleef wat achter waardoor het midden en hoog behoorlijk fel over kwamen..
De hoeveelheid laag was daar erg afhankelijk van de plaats in de ruimte; op de luisterplaats inderdaad erg weinig, achterin bij het aanrecht was er nog best wel wat laag waarneembaar (was het midden en hoog daar in die hoek natuurlijk al lang gedempt door de 'mensenmassa').
Ik denk dat een dergelijk systeem met dwars staande woofers alleen kan werken in combinatie met de reflecties via nabije zijwanden. Bij een open scherm in de vrije ruimte heft haaks op het scherm de geluidsdruk vóór en achter het scherm elkaar op zodat er nul overblijft.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door hannesie »

richard schreef:
Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.
Klopt, het is wel een bekende tweeter, maar ik begreep dat er nog maar weinig mensen die tweeter hadden gehoord....!
Dat was de onbekende factor. :mrgreen:

P.S. ik zit nu thuis naar het nummer te luisteren wat we gebruikt hebben voor de versterker test.
Dat was van Kari Bremnes, CD Blå Krukke :laatste nummer Reise

Dan klinkt het hier toch wel heel anders zonder de bedoeling arrogant te zijn. :hide:
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 04 nov 2012, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door richard »

hannesie schreef:
richard schreef:
Is dat geen Eton tweeter; de ER4?. Ook een Air Motion Transformer, AMT.
Klopt, het is wel een bekende tweeter, maar ik begreep dat er nog maar weinig mensen die tweeter hadden gehoord....!
Dat was de onbekende factor. :mrgreen:
Voor mij is alles van Eton vrij onbekend, terwijl het toch al erg lang bestaat als merk dat ook voor de zelfbouw levert. De prijs van de units zal daar ook wel debet aan zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door Pjotr »

richard schreef:
Voor mij is alles van Eton vrij onbekend, terwijl het toch al erg lang bestaat als merk dat ook voor de zelfbouw levert. De prijs van de units zal daar ook wel debet aan zijn.
Het is vooral een merk wat wel erg hoog beoordeeld werd in K&T (ook Duits :mrgreen: ) maar zijn prijs met de gewone conus speakers niet waarmaakte t.o.v. conus speakers van andere merken. Met de oude Remo destijds en S&C discussies over gehad, het liep hier in Nederland niet.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door dre »

tja,daar ben ik het dan weer niet mee eens....... :mrgreen:

klankmatig beter als de metingen doen vermoeden,een beetje hetzelfde geval als audio technology.

metingen zeggen niet alles.

ik moet dit als eton fan natuurlijk niet pikken! :lol:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door TubeHead »

weidok schreef:
de dax2 van rudy , Little-BIG-Box van nico waren voor mij wel de uitschieters..

Klonkt de set van Rudy net zo al vorig jaar ? of zijn er aanpassingen geweest ? Vond deze set toen der tijd erg super klinken.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door sietse »

Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende.. :D :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende.. :D :D
Waar jij dan ook bij bent, al moeten we je halen! :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
sietse schreef:
Ik zit natuurlijk de reacties mee te lezen en gelukkig is het weer een geslaagd dagje geweest.
Leuk, gezellig en nuttig en da's de bedoeling van zba dagjes.
Op naar de volgende.. :D :D
Waar jij dan ook bij bent, al moeten we je halen! :lol:
Dat gebeurde al bijna, met de woorden, ik heb een station bij mij, we gaan hem halen.
2 oude bekenden van het noorden zeiden het in mijn bijzijn. :sure:
Het had weinig gescheeld. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door Kappa7 »

Het was weer gezellig al was het kort voor mij.
Het toppunt was natuurlijk om weer bekende maar ook nieuwe gezichten te zien.
Daarnaast was ik onder de indruk van de Kleine-Grote-Doos.
Mooi geluid dat erg laag door liep zonder last te hebben van de bekende transmissielijn bas.
Dit zou wel eens een serieuze kandidaat kunnen worden voor een speaker bij mij in de woonkamer.
kleine voetprint maar wel een volwassen geluid waar je niet snel moe van zal worden.
hannesie schreef:
Precies die dus bedankt voor de link.

Groetjes en bedankt iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt.
George
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Dat gebeurde al bijna, met de woorden, ik heb een station bij mij, we gaan hem halen.
2 oude bekenden van het noorden zeiden het in mijn bijzijn. :sure:
Het had weinig gescheeld. :lol:
Doet mij denken aan jaren terug. Een collega reed in een Mitsubishi Space Wagon. Die had ie wat ongelukkig geparkeerd. Roept de portier om: "Er staat voor de deur een Mitsubishi "Spoorwagon" in de weg, kan de eigenaar hem weghalen?"
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door HoMeR »

Ik was dit jaar op de motor, dus niks mee.
Behalve heel veel zin in het event.
Veel gekletst, weinig echt geluisterd..... :mrgreen:

Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.

:sure:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoe was het dagje Beetsterzwaag 2012

Bericht door Zweitse »

HoMeR schreef:
Volgend jaar weer met "spul" aanwezig.
Je hebt toch nog de breedbander van het vorige project liggen, dus ik zou zeggen, leef je uit :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”