[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dunne dubbelzijdige tape met een groter malletje. de mal kan je aan de achterkant weer voorzien van een latje, wat als aanslag dient.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
inderdaad.
ik niet altijd 4 plankjes aan elkaar,invalfreesje met de diamater van de bocht.
werkt prima als je er zin in hebt.
ik niet altijd 4 plankjes aan elkaar,invalfreesje met de diamater van de bocht.
werkt prima als je er zin in hebt.
Laatst gewijzigd door dre op ma 29 okt 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hi, Ik heb een malletje liggen voor de neutrik connectors. Gewoon met dubbelzijdig tape bevestigen en frezen maar!
Als je hem wilt gebruiken mag dit.
(foto zitten de connectoren er los in en worden door het gewicht van de kabel er enigszinds uitgetrokken)
Als je hem wilt gebruiken mag dit.
(foto zitten de connectoren er los in en worden door het gewicht van de kabel er enigszinds uitgetrokken)
- Bijlagen
-
- Afbeelding%20051.jpg (23.56 KiB) 959 keer bekeken
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
okay, okaaaaaay, ik zal eens kijken of ik dat een beetje netjes voor mekaar ga krijgen
Thanks voor het aanbod ker'l. Zal eerst even kijken of ik zelf wat kan fröbelen, lukt dat niet dan zal ik je ff mailen, thanks.Hifi_goeroe schreef:Hi, Ik heb een malletje liggen voor de neutrik connectors. Gewoon met dubbelzijdig tape bevestigen en frezen maar!
Als je hem wilt gebruiken mag dit.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Inmiddels ook begonnen met het afwerken met 3mm MDF. Ik heb nog even een testje gedaan en ik heb geen klemfestijn losgelaten op de topkasten want daar werdt ik helemaal kriegel van, wat een gekloot zeg. Na het testje werdt het mij duidelijk dat ik net zo goed onder het eigen gewicht van de topkast kon gaan lijmen.
Er wordt geen constructieve stevigheid geeist van het 3mm MDF. Als ik hier zie dat kasten in verstek met schilderstape worden verlijmd......dan komt dit ook wel goed.
Eerst de achterkant opdikken met 2x4 MDF omdat ik daar teveel moest wegfrezen door een eerder gemaakte freesfout bij het schuinfrezen van de achterzijde.
En na het afschuren van de uitstekende delen kunnen de zijkanten erop
Er wordt geen constructieve stevigheid geeist van het 3mm MDF. Als ik hier zie dat kasten in verstek met schilderstape worden verlijmd......dan komt dit ook wel goed.
Eerst de achterkant opdikken met 2x4 MDF omdat ik daar teveel moest wegfrezen door een eerder gemaakte freesfout bij het schuinfrezen van de achterzijde.
En na het afschuren van de uitstekende delen kunnen de zijkanten erop
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat ziet er plots al helemaal anders uit.
Het lijkt nog massiever dan zonder dat laagje er op.
Het lijkt nog massiever dan zonder dat laagje er op.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Topkasten gaan idd prima zo, die zijn zwaar zat.MechanicalAnimal schreef:Ik heb nog even een testje gedaan en ik heb geen klemfestijn losgelaten op de topkasten want daar werdt ik helemaal kriegel van, wat een gekloot zeg.
Ik heb zelf de facetten van mijn speakers gedaan met spanbanden en een aandrukplank in de vorm van het facet. Om te voorkomen dat de 3mm laag MDF gaat zwemmen eerst gefixeerd met een paar kleine spijkers. Die hoeven maar een puntje in het onderliggende object te hebben en de boel gaat geen kant meer uit. Ik had dan in de aandrukplank gaten op de plaats van de spijkertjes (of eigenlijk: de spijkertjes zaten op de plaatsen van de gaten in de aandrukplanken) zodat ook de aandrukplanken gefixeerd waren, die "hingen" als het ware aan de spijkers. Paar spanbanden eromheen en klaar is Kees.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het zal de schaduwwerking wel zijn maar als ik de een-na-laatste foto bekijk (P1040624small.jpg) dan lijkt het alsof de groene platen aan de rand heel erg ongelijk zijn en er flinke gaten zitten tussen de groene kast en de mdf dekplaat. 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik dacht dat eerst ook, maar ik denk eerder dat dit de lijm is die wat uitgestreken is over het stuk waar nog geen laagje op zit.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Als je de bovenkant van die foto bekijkt, zie je weer dat het lijm is wat het MDF donkerder heeft gemaakt. De beste man heeft de kasten stuk voor stuk lopen frezen, daar zit weinig ongelijkheid meer in de plankjes.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zekers Rho, met die zijplaat op zijn plek helemaalrho schreef:Dat ziet er plots al helemaal anders uit.
Het lijkt nog massiever dan zonder dat laagje er op.
Goeie!fgroen schreef:Topkasten gaan idd prima zo, die zijn zwaar zat.MechanicalAnimal schreef:Ik heb nog even een testje gedaan en ik heb geen klemfestijn losgelaten op de topkasten want daar werdt ik helemaal kriegel van, wat een gekloot zeg.
Ik heb zelf de facetten van mijn speakers gedaan met spanbanden en een aandrukplank in de vorm van het facet. Om te voorkomen dat de 3mm laag MDF gaat zwemmen eerst gefixeerd met een paar kleine spijkers. Die hoeven maar een puntje in het onderliggende object te hebben en de boel gaat geen kant meer uit. Ik had dan in de aandrukplank gaten op de plaats van de spijkertjes (of eigenlijk: de spijkertjes zaten op de plaatsen van de gaten in de aandrukplanken) zodat ook de aandrukplanken gefixeerd waren, die "hingen" als het ware aan de spijkers. Paar spanbanden eromheen en klaar is Kees.
de facetten ga ik echter niet bekleden, ik bekleed de topkasten wel omdat dit meer dan 40 gestapelde platen zijn.
Jammer is wel dat die 3mm MDF plaat erg zwak is zeg.....spul ken echt niks hebben of het rafelt, deukt en weetikwatnogmeer
Dat is inderdaad slechts lijmVinculum schreef:Het zal de schaduwwerking wel zijn maar als ik de een-na-laatste foto bekijk (P1040624small.jpg) dan lijkt het alsof de groene platen aan de rand heel erg ongelijk zijn en er flinke gaten zitten tussen de groene kast en de mdf dekplaat.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik zou je ten stelligste willen aanbevelen de facetten ook te bekleden. Ik heb het zelf niet gedaan en na enkele maanden zie je de lagen al door het fineer komen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat voor MDF heb jij gebruikt Rho?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Euhm, 18mm en 22mm tegen elkaar gelijmd om tot 40mm te geraken.
Meer weet ik er ook niet van.
Maar het is niet de eerste keer dat ik het merk dat die kopse kanten door het fineer komen. En bij de facetten is dat dus net hetzelfde.
Meer weet ik er ook niet van.
Maar het is niet de eerste keer dat ik het merk dat die kopse kanten door het fineer komen. En bij de facetten is dat dus net hetzelfde.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zou je ook aanraden de facetten te bekleden. Op ieder facet ga je anders met de tijd streepjes zien.
Het is bij elkaar toch al veel werk dus kan dit er nog wel bij toch
Het is bij elkaar toch al veel werk dus kan dit er nog wel bij toch
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
1 topkast is beplakt met MDF
De andere staat met zijn achterzijde nu in de lijm op een plaatje 3mm MDF, als die afgeschuurd is kunnen de zijkanten beplakt worden.
Eerst maar eens deelnemen aan het RedBull WK Secuurzagen
Daarna met de beitel maar eens stukje bij beetje het overstekende MDF afsteken.
Na schuren krijg je zoiets:
et voilá......1 beplakte topkast
De andere staat met zijn achterzijde nu in de lijm op een plaatje 3mm MDF, als die afgeschuurd is kunnen de zijkanten beplakt worden.
Eerst maar eens deelnemen aan het RedBull WK Secuurzagen
Daarna met de beitel maar eens stukje bij beetje het overstekende MDF afsteken.
Na schuren krijg je zoiets:
et voilá......1 beplakte topkast
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heb je ooit wel eens overwogen om meubelmaker te worden??????
JE HEBT TALENT!!!!!!!!
JE HEBT TALENT!!!!!!!!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
worden wel heeeeel exclusieve meubels dan, 1 stoel per jaar ofzo

- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ziet er goed uit!!!
Alle panelen verlijmt enkelt onder het eigen gewicht?
Alle panelen verlijmt enkelt onder het eigen gewicht?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks guys

yup, werkte echt perfect en de platen zijn superstrak verlijmt. Kwestie van de te verlijmen plaat nauwkeurig te voorzien van houtlijm met een lijjmkam #1. Dan met bloed, zweet en tranen de topkast oppakken en voorzichtig zo vlak mogelijk op de plaat plaatsen. Wel erbij blijven want het eerste kwartiertje drijftie alle kanten opHifi_goeroe schreef:Alle panelen verlijmt enkelt onder het eigen gewicht?
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
tnx voor de tips. Ik nog even schuren en dan ben ik zover
Ziet er super gelikt uit. Hoe ga je die 3mm netjes om je infrezen weg halen?
Ziet er super gelikt uit. Hoe ga je die 3mm netjes om je infrezen weg halen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
tsss.... speedyHifi_goeroe schreef:tnx voor de tips. Ik nog even schuren en dan ben ik zover![]()
Mooi bezig M.A.!!
