7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TheoK »

Zweitse schreef:
TheoK schreef:
Zweitse schreef:
Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
Dat lijkt mij inderdaad wel een leuke combi. Wellicht samen met de squeezebox van Hans of Rudy.
Is er nog iemand die een bron op deze combinatie wil aansluiten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing :oops: )
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing :oops: )
zal eens kijken of ie nog doet..
en of ik de bediening van de game controler
nog onder de knie heb :) :)

MISCHIEN KAN IK EEN SP1005 MET AFSTANDBEDIENING LENEN :-$ :-$ :-$
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

architect schreef:
Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
zou best in het schema passen lijkt mij
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
hannesie schreef:
Zijn er nog andere Hypex blokken voor een vergelijk?
ik neem een stel van die ronde printjes mee :mrgreen:

nog niet lijkt mij 8-[ 8-[ 8-[
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Bij mij stond nog een smiley achter wat ik mee zou nemen.

Ik neem mee:

Squeezebox Touch + USB stick met muziek
RelaiXed + kabels gebalanceerd en ongebalanceerd
2x2 monoblokken 180 Hypex
en wat er aan komt te hangen, ik zie wel. :mrgreen:
Nu kan Weidok in ieder geval wat makkelijker plannen, neem ik aan. :sure: :-#

En een vergelijk van de 180 HG e.d met de ronde nCore is ook best aardig, als er niemand een standaard Hypex 180 heeft. 8-[
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door architect »

even een vraagje over het versterkervergelijk.
hoe doen we dat?
het is belangrijk om het volume gelijk af te stellen en verder is schakelen natuurlijk prettig.
serieuze vraag hoor, onze eigen oren zitten aan weerszijden van ons hoofd met onze gedachten ertussen, dus wat we verwachten heeft veel invloed op wat we denken te horen.
graag reactie voor een nuttig vergelijk.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door architect »

weidok schreef:
architect schreef:
Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
zou best in het schema passen lijkt mij
ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door architect »

architect schreef:
even een vraagje over het versterkervergelijk.
hoe doen we dat?
het is belangrijk om het volume gelijk af te stellen en verder is schakelen natuurlijk prettig.
serieuze vraag hoor, onze eigen oren zitten aan weerszijden van ons hoofd met onze gedachten ertussen, dus wat we verwachten heeft veel invloed op wat we denken te horen.
graag reactie voor een nuttig vergelijk.
heeft of maakt iemand hiervoor een schakelbord?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg, Marantz CD 4000 en leuke versterker ?
die leuke versterker is dus een ncore, en ook zal ik een klasse A (50W in 4ohn, 100W in 2ohm) meenemen, en een HK DAC. En het paasproject van dit jaar. en 3 man om te helpen sjouwen :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
Henkjan schreef:
mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing :oops: )
zal eens kijken of ie nog doet..
en of ik de bediening van de game controler
nog onder de knie heb :) :)

MISCHIEN KAN IK EEN SP1005 MET AFSTANDBEDIENING LENEN :-$ :-$ :-$
:rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg, Marantz CD 4000 en leuke versterker ?
die leuke versterker is dus een ncore, en ook zal ik een klasse A (50W in 4ohn, 100W in 2ohm) meenemen, en een HK DAC. En het paasproject van dit jaar. en 3 man om te helpen sjouwen :rofl:
paasproject lijkt mij wel wat.. kunnen nog wel wat speakers bij denk ik :)
wat extra sjouwers moet lukken toch..

Die ncore amp past goed de battle amp met hannesie ..
wou jullie dan ook luisterblok van ca. 75 min onder brengen
indeling van de stints :) mogen jullie zelf bepalen

Dalojan en Rudy in het eerste blok van de dag zoals vorig jaar
is mij goed bevallen....

morgen hoop ik een voorlopig schema klaar te hebben...
speaker eigenaren weten zelf het beste wat voor combinatie het best
bij hun "ontwerp" past... dus .... zeg het maar...
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

architect schreef:
weidok schreef:
architect schreef:
Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
zou best in het schema passen lijkt mij
ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.
Die zou ik wel eens willen horen. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die ER-4 van Eton.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door architect »

Zweitse schreef:
architect schreef:
weidok schreef:
zou best in het schema passen lijkt mij
ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.
Die zou ik wel eens willen horen. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die ER-4 van Eton.
Oke dan neem ik ze mee. Is er verder nog iemand die een soort schakelbord heeft met volumeregeling voor een eerlijk vergelijk van de verschillende versterkers?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door FR_Aad »

Ytzen is er nog plek voor iemand die met lege handen komt?
Bijna al mijn projectjes zijn door mijn verhuizing afgevoerd (de low budget kasten liggen op de vuilstort) en door het klussen in huis ligt alles stil.
Maar inspiratie voor toekomstige (kleine) projectjes is blijft leuk.

Aad
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

FR_Aad schreef:
Ytzen is er nog plek voor iemand die met lege handen komt?
Bijna al mijn projectjes zijn door mijn verhuizing afgevoerd (de low budget kasten liggen op de vuilstort) en door het klussen in huis ligt alles stil.
Maar inspiratie voor toekomstige (kleine) projectjes is blijft leuk.

Aad
natuurlijk is er nog plaats
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door richard »

Zweitse schreef:
Ik zou eventueel mijn Marsh (P2000B) pre nog wel mee kunnen nemen. Deze heeft een Balanced out.
De Bryston voorversterker heeft ook gebalanceerde in- en uitgangen. Ik heb hierbij wat kortere interlinks, dus als iemand langere nodig heeft moet hij die zelf meenemen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Voorstel Luisterschema staat klaar pagina 1 bericht 3
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Waar is mijn Revox A77 Dolby gebleven? :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

mijn paasproject maar niet voor de amp shootout gebruiken.... een 3"-ertje op een >180W lijkt me geen goede combo :rofl:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door knuisje »

Is het mogelijk in blok 1 of 2 mijn AFDAC 2 (dac/pre) aan te sluiten in plaats van de dac die nu staat vermeld?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
Is het mogelijk in blok 1 of 2 mijn AFDAC 2 (dac/pre) aan te sluiten in plaats van de dac die nu staat vermeld?
En als hij goed bevalt mag hij van mij in de middag ook wel blijven meedoen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door knuisje »

Helaas moet ik begin van de middag al weer weg. :cry:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

TheoK schreef:
Zweitse schreef:
Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
Is er nog een mogelijkheid tot aanpassingen in het schema. Ik zou graag de TILL-2 70 willen laten spelen op de HF-10 van Theok. Dit hadden TheoK en ik eigenlijk onderling al een beetje afgesproken. Om ruimte te maken voor Knuisje mag dat wat mij aangaat ook in luisterblok 2 of 3 zijn. Zoeken we alleen nog een bron :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door AatV »

Mooie indeling! Echter, ik gebruik de ELL80 versterker en de paasproject luidsprekertjes normaal als desktop setje. Om een zaal te vullen is misschien wat veel gevraagd. Wellicht kan er ook een luidspreker met een wat hoger rendement aangehangen worden?

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”