Is er nog iemand die een bron op deze combinatie wil aansluiten?Zweitse schreef:Dat lijkt mij inderdaad wel een leuke combi. Wellicht samen met de squeezebox van Hans of Rudy.TheoK schreef:Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.Zweitse schreef:Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing
)
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
zal eens kijken of ie nog doet..Henkjan schreef:mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing)
en of ik de bediening van de game controler
nog onder de knie heb
MISCHIEN KAN IK EEN SP1005 MET AFSTANDBEDIENING LENEN
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
zou best in het schema passen lijkt mijarchitect schreef:Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Henkjan schreef:ik neem een stel van die ronde printjes meehannesie schreef:Zijn er nog andere Hypex blokken voor een vergelijk?
nog niet lijkt mij
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Bij mij stond nog een smiley achter wat ik mee zou nemen.
Ik neem mee:
Squeezebox Touch + USB stick met muziek
RelaiXed + kabels gebalanceerd en ongebalanceerd
2x2 monoblokken 180 Hypex
en wat er aan komt te hangen, ik zie wel.
Nu kan Weidok in ieder geval wat makkelijker plannen, neem ik aan.

En een vergelijk van de 180 HG e.d met de ronde nCore is ook best aardig, als er niemand een standaard Hypex 180 heeft.
Ik neem mee:
Squeezebox Touch + USB stick met muziek
RelaiXed + kabels gebalanceerd en ongebalanceerd
2x2 monoblokken 180 Hypex
en wat er aan komt te hangen, ik zie wel.
Nu kan Weidok in ieder geval wat makkelijker plannen, neem ik aan.
En een vergelijk van de 180 HG e.d met de ronde nCore is ook best aardig, als er niemand een standaard Hypex 180 heeft.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
even een vraagje over het versterkervergelijk.
hoe doen we dat?
het is belangrijk om het volume gelijk af te stellen en verder is schakelen natuurlijk prettig.
serieuze vraag hoor, onze eigen oren zitten aan weerszijden van ons hoofd met onze gedachten ertussen, dus wat we verwachten heeft veel invloed op wat we denken te horen.
graag reactie voor een nuttig vergelijk.
hoe doen we dat?
het is belangrijk om het volume gelijk af te stellen en verder is schakelen natuurlijk prettig.
serieuze vraag hoor, onze eigen oren zitten aan weerszijden van ons hoofd met onze gedachten ertussen, dus wat we verwachten heeft veel invloed op wat we denken te horen.
graag reactie voor een nuttig vergelijk.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.weidok schreef:zou best in het schema passen lijkt mijarchitect schreef:Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
heeft of maakt iemand hiervoor een schakelbord?architect schreef:even een vraagje over het versterkervergelijk.
hoe doen we dat?
het is belangrijk om het volume gelijk af te stellen en verder is schakelen natuurlijk prettig.
serieuze vraag hoor, onze eigen oren zitten aan weerszijden van ons hoofd met onze gedachten ertussen, dus wat we verwachten heeft veel invloed op wat we denken te horen.
graag reactie voor een nuttig vergelijk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
die leuke versterker is dus een ncore, en ook zal ik een klasse A (50W in 4ohn, 100W in 2ohm) meenemen, en een HK DAC. En het paasproject van dit jaar. en 3 man om te helpen sjouwen2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg, Marantz CD 4000 en leuke versterker ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
weidok schreef:zal eens kijken of ie nog doet..Henkjan schreef:mss kan Weidok z'n PS1 meenemen? (die van mij ligt in onderdelen uiteen in afwachting van een leukere behuizing)
en of ik de bediening van de game controler
nog onder de knie heb![]()
MISCHIEN KAN IK EEN SP1005 MET AFSTANDBEDIENING LENEN![]()
![]()
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
paasproject lijkt mij wel wat.. kunnen nog wel wat speakers bij denk ikHenkjan schreef:die leuke versterker is dus een ncore, en ook zal ik een klasse A (50W in 4ohn, 100W in 2ohm) meenemen, en een HK DAC. En het paasproject van dit jaar. en 3 man om te helpen sjouwen2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg, Marantz CD 4000 en leuke versterker ?
wat extra sjouwers moet lukken toch..
Die ncore amp past goed de battle amp met hannesie ..
wou jullie dan ook luisterblok van ca. 75 min onder brengen
indeling van de stints
Dalojan en Rudy in het eerste blok van de dag zoals vorig jaar
is mij goed bevallen....
morgen hoop ik een voorlopig schema klaar te hebben...
speaker eigenaren weten zelf het beste wat voor combinatie het best
bij hun "ontwerp" past... dus .... zeg het maar...
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Die zou ik wel eens willen horen. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die ER-4 van Eton.architect schreef:ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.weidok schreef:zou best in het schema passen lijkt mijarchitect schreef:Als er nog behoefte is aan meer zelfbouwspeakers dan kan ik een set zelfbouwspeakers meenemen met daarin een 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter op basis van een ontwerp dat Bluesmall heet maar met een ander filter.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Oke dan neem ik ze mee. Is er verder nog iemand die een soort schakelbord heeft met volumeregeling voor een eerlijk vergelijk van de verschillende versterkers?Zweitse schreef:Die zou ik wel eens willen horen. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die ER-4 van Eton.architect schreef:ik kan ze altijd meenemen, ze hebben mooi hoog, maar matig laag vind ik zelf. ze zijn makkelijker mee te nemen dan de orions vorig jaar. heb er eventueel lm4780 eindversterkers bij.weidok schreef:zou best in het schema passen lijkt mij
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Ytzen is er nog plek voor iemand die met lege handen komt?
Bijna al mijn projectjes zijn door mijn verhuizing afgevoerd (de low budget kasten liggen op de vuilstort) en door het klussen in huis ligt alles stil.
Maar inspiratie voor toekomstige (kleine) projectjes is blijft leuk.
Aad
Bijna al mijn projectjes zijn door mijn verhuizing afgevoerd (de low budget kasten liggen op de vuilstort) en door het klussen in huis ligt alles stil.
Maar inspiratie voor toekomstige (kleine) projectjes is blijft leuk.
Aad
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
natuurlijk is er nog plaatsFR_Aad schreef:Ytzen is er nog plek voor iemand die met lege handen komt?
Bijna al mijn projectjes zijn door mijn verhuizing afgevoerd (de low budget kasten liggen op de vuilstort) en door het klussen in huis ligt alles stil.
Maar inspiratie voor toekomstige (kleine) projectjes is blijft leuk.
Aad
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
De Bryston voorversterker heeft ook gebalanceerde in- en uitgangen. Ik heb hierbij wat kortere interlinks, dus als iemand langere nodig heeft moet hij die zelf meenemen.Zweitse schreef:Ik zou eventueel mijn Marsh (P2000B) pre nog wel mee kunnen nemen. Deze heeft een Balanced out.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Voorstel Luisterschema staat klaar pagina 1 bericht 3
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
mijn paasproject maar niet voor de amp shootout gebruiken.... een 3"-ertje op een >180W lijkt me geen goede combo 
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
En als hij goed bevalt mag hij van mij in de middag ook wel blijven meedoen.knuisje schreef:Is het mogelijk in blok 1 of 2 mijn AFDAC 2 (dac/pre) aan te sluiten in plaats van de dac die nu staat vermeld?
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Is er nog een mogelijkheid tot aanpassingen in het schema. Ik zou graag de TILL-2 70 willen laten spelen op de HF-10 van Theok. Dit hadden TheoK en ik eigenlijk onderling al een beetje afgesproken. Om ruimte te maken voor Knuisje mag dat wat mij aangaat ook in luisterblok 2 of 3 zijn. Zoeken we alleen nog een bronTheoK schreef:Als je wil mag je ze wel aansluiten op mijn HF10. 2 keer 10 watt.Zweitse schreef:Ikzelf en de Mark Audio TILL-2 70 komen wel naar Beetsterzwaag. De TILL-2 70 zal ik in eerste instantie meenemen als showcase, maar mogen ook (op een niet te zware versterker) worden ingezet voor een demo.
Eigenlijk wou ik hem ook als showcase laten zien maar spelen is nog mooier.
Nu nog iemand met een mooie bron erbij en we hebben muziek.
Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag
Mooie indeling! Echter, ik gebruik de ELL80 versterker en de paasproject luidsprekertjes normaal als desktop setje. Om een zaal te vullen is misschien wat veel gevraagd. Wellicht kan er ook een luidspreker met een wat hoger rendement aangehangen worden?
groet,
Aat
groet,
Aat
