Moderne Buizenversterker met PCL86's.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Ah!buis

Re: Moderne Buizenversterker met PCL86's.

Bericht door Ah!buis »

Probeer 't nog 's O:)
Wie was er het eerst,de kip of het ei :? .Noem de stroom door L1 de kip en de stroom door L2 het ei.
Zonder ei geen kip,Ra is oneinig groot(gloei koud) geen stroom door L1.Zonder kip geen ei,geen stroom door L1 geen induktie in L2,is de gloeistroom(dus blijft koud) :o .
Anne
nl3prc
Contacteer:

Bericht door nl3prc »

Dan zou ik zeggen zet daar een ptc weestand in om die stroom tijdens opstarten te verkrijgen.
Maar ja als die voeding toch het geheim van de smid blijft schiet het niet op en valt er niet veel na te bouwen.
mtb
Contacteer:

Bericht door mtb »

Bedankt Ah!buis, dit is inderdaad een gemene instinker, ik ben teveel aan transistoren gewend, die het gewoon meteen doen!
Een PTC vind ik geen sjieke oplossing in een moderne versterker.
Mijn ontwerp was eigenlijk ook iets te handig, ik zal Va en Vh apart moeten uitvoeren, kost een paar euro meer.
nl3prc
Contacteer:

Bericht door nl3prc »

Kijk dan kan je er ook meteen voor zorgen dat de boel van lichtnet wordt gescheiden.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Er staat wat veel wind daar op die punt :shock: ,er is al tweekeer verteld dat het via een scheidingstrafo werkt :-s .
Hoewel,rechtstreeks uit het net en alle spanningen uit de schakeltrafo,lijkt me wel veel lichter en ook voordeliger.
Anne
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Hoewel,rechtstreeks uit het net en alle spanningen uit de schakeltrafo,lijkt me wel veel lichter en ook voordeliger.
Anne
Is ook mijn idee. Maar dat is dan weer te gewoontjes krijg ik de indruk. Al is het voor een buizenvoeding wel bijzonder en best nog wel een klus om het goed te krijgen.
mtb
Contacteer:

Bericht door mtb »

Deze versterker laat ik voorlopig even liggen, ik heb een eenvoudiger idee, zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17227.
Plaats reactie