Netwerkstreamer

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door hannesie »

Ik heb wat bestanden gekregen van Rip Facility, die hebben ze in verschillende formaten en methodes hebben geript, en hij wil wel weten of we er verschil horen.
Achteraf krijg ik te horen wat en hoe het is gedaan. :sure:

Bij het luisteren op de PC ging het goed maar ik zou hem vertellen hoe er mogelijk verschillen te beluisteren waren, en toen bleek dat de SB Touch mij telkens belazerde. :lol: :lol: :mrgreen:

Ik hoorde afgelopen donderdag van Bob Zwanniken van Wifimedia dat er dus een truc bestaat. :-$ :-$
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

Ben wel heel benieuwd naar die verschillen :lol: Het moet niet gekker worden. HD Tape Transfers biedt tegenwoordig al content aan in 384 KHz :shock: W.m.b. waanzin. Die oude tapes gaan hooguit tot 18 KHz en wat ze van vinyl restaureren gaat ook niet hoger.

Overigens kun je 24/192 goed resamplen naar 24/96 met dBpoweramp. Maar dat wist je natuurlijk al :mrgreen:
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: Netwerkstreamer

Bericht door studiostevus »

Pjotr schreef:
Wat moet je daar nou mee? Is 24/96 niet goed genoeg? :lol:
Enig idee of het mogelijk is een SB Touch te modificeren dat je 24/192 op i2s formaat naar buiten krijgt? Ik heb dit gedaan bij een Duet (voor 16/44) en dat klinkt redelijk fantastisch op mijn tda1541a S2 dac....

Misschien voor een volgende project denk ik aan een 24/192 speler (geintegreerde SB Touch + dac)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door ds23man »

Ik gooi hem er nog maar eens een keertje in:

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Ik gooi hem er nog maar eens een keertje in:

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
:lol: :lol: Ik heb ook een tweeter die gaat tot 40.000 Hz.

Het gaat mij erom, met anderen juist aan te geven zijn het dan die ideeën die je hoort, of is er realiteit.
Een man beweert dat hij verschil hoort als hij een andere SATA kabel gebruikt in zijn NAS. :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door dre »

maar heb je het ook geprobeerd.......
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

Volgens mij is het marketing wat je hoort :lol:

Als iets technisch kan wil dat niet altijd zeggen dat het nut heeft. Straks komt er iemand vertellen dat een LS kast van MDF die met dure en hele sterke titanium boutjes in elkaar gezet is per definitie ook beter klinkt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door dre »

ik probeer meer te zeggen dat op sommige fronten wel erg snel conclusie getrokken wordt............
dat er zat bullshit is weten we onderhand wel. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door ds23man »

Ja, en Hires als containerformaat is BULLSHIT! :mrgreen:

Hires in het opname proces en digitale bewerking heeft nut. Een dac die hires draait ook. Daartussen als transportmedium niet. Het is inmiddels diverse keren in goede dubbelblind testen aangetoond dat er geen verschil te horen is. :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door hannesie »

dre schreef:
maar heb je het ook geprobeerd.......
Ik niet, maar Martin Colloms dus wel bij HIFICRITIC.com. :oops:

In een pdf-je wat ik toe gestuurd heb gekregen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door dre »

aangenomen dus...... :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
dre schreef:
maar heb je het ook geprobeerd.......
Ik niet, maar Martin Colloms dus wel bij HIFICRITIC.com. :oops:

In een pdf-je wat ik toe gestuurd heb gekregen. :mrgreen:
welk PDFje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
:lol: :lol: Ik heb ook een tweeter die gaat tot 40.000 Hz.
Dan haal je er met meer dan 96 KHz sample rate niet meer uit uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
welk PDFje? :mrgreen:
Het is meer dan 2 Mb :oops:

Listening to Storage

Hier staat er ook een vergelijkbaar verhaal.
http://www.enjoythemusic.com/hificritic ... torage.htm
Pjotr schreef:
hannesie schreef:
:lol: :lol: Ik heb ook een tweeter die gaat tot 40.000 Hz.
Dan haal je er met meer dan 96 KHz sample rate niet meer uit uit :mrgreen:
Mijn oren doen het zeker niet tot die frequenties :sure: :sure: , dan moet ik het meten of aannemen. :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Hier staat er ook een vergelijkbaar verhaal.
http://www.enjoythemusic.com/hificritic ... torage.htm
Sorry hoor Hans maar die site is meer de Privé voor de audiofile man. En dat artikel gaat helemaal niet over gehoormatige verschillen in sample rate. Kwam daar ook eens een vergelijk van PC mediaplayers tegen waarbij Foobar als een van de slechtste er uit kwam en iTunes als een van de beste, subjectief gehoormatig beoordeeld dan.... Maar als je goed las kwam dat meer omdat de reviewman het te ingewikkeld vond om Foobar in te stellen.

Het blijft wonderlijk dat de hele aardbol vol ligt met digitale netwerken en data daar ongeschonden over getransporteerd wordt maar dat men dat in de huiskamer niet goed voor elkaar weet te krijgen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 28 okt 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door reddoortranscendence »

De Boxee heeft alleen een optische uitgang.
Is daar nog een verbetering te halen met een aparte da?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door hannesie »

@ Pjotr, dat was ook precies mijn argument.

De man haalde erg mooie muziek aan, die hij van iemand uit nieuw Zeeland had gekregen via internet, en vervolgens gaat hij mekkeren over een SATA kabel van 30 cm. :rofl: :rofl:

Hier is tie, met een deel.
HFC 1202 20-23 200S.pdf
(1.94 MiB) 270 keer gedownload
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

Om maar weer on topic te gaan:

Nog wat zitten spelen met MonkeySqueeze. Maar erg lekker werkt dat toch niet zo. Het stuurt een playlist naar de Squeezeserver en start die vervolgens. Dat kost wat tijd. verder zit er geen volume regelaar in. Het lijkt mij een minimale implementatie en haalt het niet bij de functionaliteit van b.v. iPeng als control point. De Squeezebox bediend vanaf de PC via de eigen web interface werkt vele malen soepeler.

Als je de Sueezebox op afstand wilt bedienen doe dat via je phone of iPod of met de web interface op de PC. MonkeySqueeze vind ik eerlijk gezegd geen reële optie.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

Hallo Rogers, leef je nog?

Niet goedkoop maar misschien wel de oplossing die je zoekt:
D2_pair.jpg
http://audioengineusa.com/Store/Audioen ... JVW6GcYLZ8
Gebruikersavatar
Rogers
Berichten: 192
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 14:43

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Rogers »

Hallo Peter,

Natuurlijk leef ik nog ... Als ik alles bij elkaar bekijk vraag ik me af of het toch datgene is waar ik naar op zoek ben. waar ik "bang" voor ben is dat de netwerkspeler op een of andere manier het niet allemaal geregeld krijgt. Ik wil iets hebben dat voor de volle 100% werkt. Als ik iets wil afspelen moet het direct werken ( omdat ik met twee schermen muziek afspeel ) Vaak lees je op internet dat muziek via wifi niet echt werkt, zeker niet als het om grote bestanden gaat. Ik blijf in ieder geval zoeken.

In ieder geval al allemaal bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door dre »

sonos werkt vlekkeloos.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Pjotr »

Met MediaMonkey als bedieningsprogramma? Want dat is het uitgangspunt.

Heb jij aandelen ofzo? :mrgreen:

Overigens werkt iPeng op mijn iPod ook vlekkeloos, zowel als remote controller voor de SB als player op de iPod zelf via WiFi. Zou je een iPod of iPad hebben dan heb je niet eens een SB nodig om remote muziek af te spelen via de Squeeze server... Gewoon je iPod/iPad in dit docking station steken (nog geen €80):
Pure I-20.jpg
http://www.pure.com/products/product.as ... Pod/iPhone

Heb deze voor de grap aangeschaft en ik moet zeggen dat de DAC die er in zit verrassend goed is, vergelijkbaar met de SB Touch. Doet het probleemloos via WiFi bij mij. Er zijn trouwens diverse appjes voor de iPod/íPad waarmee je die als draadloze geluidskaart voor je PC kunt gebruiken met je eigen player software naar keuze, maar helaas zijn die rommel.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 04 nov 2012, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Netwerkstreamer

Bericht door dre »

geen aandelen of zo..... :mrgreen:

het installeerd en bediend gewoon het beste van alles.
als het nou ook zo klonk....... :lol:
Gebruikersavatar
Edgaraudio
Ook commercieel actief
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:23
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Netwerkstreamer

Bericht door Edgaraudio »

De oplossing:

http://www.myrocki.com/

€ 49,-

doet vlgs mij exact wat jij vraagt...

Gr

Edgar
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”