Ik gebruik een mini itx pc die via het netwerk de muziek van de Nas haalt. Bediening kan vanuit elk apparaat die een internetbrowser heeft. Kosten nog geen € 200,-. Achter de mini itx pc zit wel een losse Dac. Software is van anamon een foobar schil.Rogers schreef:Daar was ik ook al achter dat er geen 1, 2...3 oplossing voor is te vinden. Ik blijf altijd met het probleem zitten van kabels trekken ( of usb of optisch ) Netwerk aansluiting heb ik wel in die hoe liggen. Een complete pc neerzetten is geen optie.. Netwerkopslag blijft ideaal , maar dan wel 1 op 1 .
Netwerkstreamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Netwerkstreamer
Re: Netwerkstreamer
Jah dat is vergelijkbaar met een laptopje
Hier nog een lijstje met kant en klare UPnP media renders:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UP ... r_hardware
Zoek maar uit
Hier nog een lijstje met kant en klare UPnP media renders:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UP ... r_hardware
Zoek maar uit
Re: Netwerkstreamer
Ik denk dat ik me eens hierin ga verdiepen. In ieder geval bedankt voor iedereen.
Re: Netwerkstreamer
Mediamonkey ziet de server van de Logitech echt wel.
Maar of dat nu makkelijker is?
Dan gebruik ik liever Music Player Deamon met de Gnome client voor MPD.
Maar of dat nu makkelijker is?
Dan gebruik ik liever Music Player Deamon met de Gnome client voor MPD.
Re: Netwerkstreamer
Hoezo zou dat niet makkelijker zijn ? Je kan het scherm helemaal indelen zoals je zelf wilt , zowel layout als thema. En wat betreft het gebruiksgemak gaat er niets boven dit programma. Het mooie aan dit programma is dat het niet constant doet indexeren, zoals andere dat wel doen. Speelt alles af met weinig gebruik van systeembronnen. Doet gewoon waar het voor gemaakt is.
Re: Netwerkstreamer
Hij ziet de dlna server wel maar kan ie ook als control point voor de SB fungeren? Daarvoor is nu juist dat sciptje in dat linkje wat ik gaf. Mediamonkey is natuurlijk wel een veel uitgebreidere database dan wat de SB standaard aan boord heeft met veel meer mogelijkheden. Zou natuurlijk wel leuk zijn als de SB als render voor MM kan fungeren. Ga dat toch eens uitproberen. Ben dat JR MediaCenter toch een beetje zat vanwege hun continue gefreak (iedere week een bug fix en vaak nutteloze feature update) en agressieve marketing.hannesie schreef:Mediamonkey ziet de server van de Logitech echt wel.
Maar of dat nu makkelijker is?
Dan gebruik ik liever Music Player Deamon met de Gnome client voor MPD.
Re: Netwerkstreamer
Met de Gnome client is ook heel makkelijk de tekst te volgen en uiteraard nog veel meer. 
Alleen hij ziet dan ineens bepaalde covers niet.
Alleen hij ziet dan ineens bepaalde covers niet.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Netwerkstreamer
+heel veelJohn P schreef:http://www.radioparadise.com/rp_2.php?#Barry2001 schreef:... Zelf kom ik binnenkort in een situatie waarin ik meer thuis ga werken, radio kan wel eens handig zijn, wat gebruiken jullie om op de pc naar internetradio te luisteren?
Radio Paradise staat bij ons de hele dag aan. Hele goede en afwisselende muziek zonder ge-ouwehoer, quizjes, reclame etc.
Ik draai XBMC op een miniITX bordje. Werkt perfect, ook voor radio. Zijn ook verschillende remotes voor (iOS, Android, webinterface). Bij mij start hij automatisch RP bij opstarten. Gebruik nu de digitale uit om naar de externe dac te gaan.
Re: Netwerkstreamer
Mijn dochter, 19 jaar en gratis af te halen.ds23man schreef:Kan het niet laten: wie is dat?
Re: Netwerkstreamer
Wanneer je een UPNP/DLNA server op je NAS draait (Twonky werkt bij erg goed op mijn Qnap NAS) kun je bijv. een Raspberry als UPNP/DLNA renderer configureren, geen omkijken naar, lowpower. Audio out van de raspberry direct naar ingang versterker (kwaliteit valt te betwisten, ik vind het goed genoeg klinken), of via USB naar een DAC met USB ingang en dan naar de versterker (klinkt erg goed, afhankelijk van kwaliteit DAC/versterker). Te besturen via een smartphone. Ik heb een korte beschrijving gepost, hier:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8&start=98
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8&start=98
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netwerkstreamer
Volgens mij moet jij een ei kwijt in het "even mekkeren" topickoifarm schreef:Mijn dochter, 19 jaar en gratis af te halen.ds23man schreef:Kan het niet laten: wie is dat?
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
Re: Netwerkstreamer
Nog steeds tevreden met m'n Boxee.
Geen high end maar klinkt redelijk.
2x 1 TB schijfje er aan en leest de shares van mijn netbook en laptops van de kids.
Geen high end maar klinkt redelijk.
2x 1 TB schijfje er aan en leest de shares van mijn netbook en laptops van de kids.
Re: Netwerkstreamer
Even voor de duidelijkheid. Kan zowel een eerste generatie squeezebox "tot " de squeezebox duet dit uitvoeren ? Heeft iemand ervaring ( ik heb het dan over gehoormatig ) welke squeezebox het beste klinkt ? Ik heb op internet gelezen dat het een paar tellen duurt voordat werkelijk muziek gaat spelen . Klopt dit , of is het klikken en spelen ?
Re: Netwerkstreamer
Zal als ik even tijd heb dat scriptje eens proberen en zien of dat beter werkt dan direct met de web interface van de squeeze server. Ik heb hier een SB Touch maar geen voorlopers daarvan. Overigens maakt de snelheid van je server/NAS wel veel uit voor de responssnelheid, daarop draait die squeeze server.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Netwerkstreamer
Ik heb een receiver (onderdeel van de duet), en die speelt meteen af zonder pauze vanaf een Macbook Pro en vanaf mijn nas (qnap 219p ii). Ideaal...Rogers schreef:Even voor de duidelijkheid. Kan zowel een eerste generatie squeezebox "tot " de squeezebox duet dit uitvoeren ? Heeft iemand ervaring ( ik heb het dan over gehoormatig ) welke squeezebox het beste klinkt ? Ik heb op internet gelezen dat het een paar tellen duurt voordat werkelijk muziek gaat spelen . Klopt dit , of is het klikken en spelen ?
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Netwerkstreamer
Is dat die doorgeevolueerde mediamonkey waar jullie het over hebben?ds23man schreef:Kan het niet laten: wie is dat?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netwerkstreamer
studiostevus schreef:Is dat die doorgeevolueerde mediamonkey waar jullie het over hebben?ds23man schreef:Kan het niet laten: wie is dat?
Re: Netwerkstreamer
Zo vanmiddag eens mee zitten spelen en het doet wat het doen moet. Je kunt zelfs je SB met MediaMonkey aan en uit zettenRogers schreef:Ik denk dat ik me eens hierin ga verdiepen. In ieder geval bedankt voor iedereen.
Je kunt hier het script downloaden: http://www.mediamonkey.com/addons/brows ... eysqueeze/ Als je van de gedownloade file de extensie .mmip verandert in .zip kun je dat bestand als zip archief openen. Daarin vind je dan een PDF met een erg uitgebreide handleiding waarin zo'n beetje alles staat wat je er over weten wilt.
Re: Netwerkstreamer
Ik ga dit weekeinde eens even spelen met de nieuwe mogelijkheid om met de SB Touch op 24/192 te draaien.
Het kan dus blijkbaar ook met de USB uit via een USB dac, dat had ik dus wel even gemist.
http://forums.slimdevices.com/showthrea ... ital-Ouput
Ik had namelijk een file van 24/192 en daar loopt hij dan overheen, en speelt de volgende.
Het kan dus blijkbaar ook met de USB uit via een USB dac, dat had ik dus wel even gemist.
http://forums.slimdevices.com/showthrea ... ital-Ouput
Ik had namelijk een file van 24/192 en daar loopt hij dan overheen, en speelt de volgende.
