Weerstand probleempje (Bradley)

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Wijx »

WBT zilversoldeer (niet loodvrij)

Momenteel verdenk ik het kroonsteentje. Die maken wel goed contact maar ik vermoed met een weerstand (ookal leek het goed te meten). Dat de kabels soms wel elkaar raakten en soms niet. Dat kan het probleem verklaren gok ik. Kroonsteentjes zijn nu vervangen door degene die ik ook al gebruikte in het testfilter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Walt »

Dat zijn erg compacte filters trouwens, voor een 3-weg toch?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Wijx »

Dit is alleen het mid en hoog. Laagfilter zit in de kast
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Walt »

Misschien een domme vraag, maar waarom haal je de kroonsteentjes niet weg uit je filter?

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je eindbak...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door ray5150 »

Zulke dure luidsprekers en materialen, en dan de allergoedkoopste kroonsteentjes gebruiken.... :roll: :? :rofl: :rofl:
Ik snap 't effe niet meer...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Pjotr »

Wat is er nou weer niet goed aan kroonsteentjes? :roll: :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door ray5150 »

Jij knoopt ook zo je luidprekersnoer aan elkaar, Peter ?
[edit: ja okee, in mijn JLH versterker zit ook een rits kroonsteentjes, maar dat zijn hele zware, en ik gebruik geen zilversoldeer en Mundorf condensatoren... 8-[ ]
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Pjotr »

Ja ok, bij jou moet alles niet te tillen zijn... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door ray5150 »

Stel je voor dat er eens een orkaan langskomt ! :lol:
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Wijx »

Heel simpel omdat het filter wel eens los moet. Geen zin om alles dan los te solderen. Komt namelijk nogal eens voor dat ik iets verander.

Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Pjotr »

Wijx schreef:
Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren :mrgreen:
En toch klink het goed? Foei, zou niet mogen [-X :lol:

Maar is het nu al opgelost? W.m.b. horen die gestampte kooldingen ook niet in een LS filter, zie ook de post van AatV. Wat nog al eens vergeten wordt is dat ze een erg hoge temperatuur coëfficiënt hebben. Kan best dat ze lekker staan te variëren als thermistor als je er wat vermogen door gaat sturen.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Wijx »

Denk dat het probleem is opgelost. Durf het eigenlijk allemaal niet meer aan te raken :-#

De vraag is alleen of zo'n weerstand wel warm wordt. 12 watt lijkt me meer dan genoeg.

In een versterker zou ik ze ook niet toepassen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Henkjan »

wat was t nou?
Slopert
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 14:06

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Bericht door Slopert »

Volgens mij een intern breukje in de weerstanden.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”