Weerstand probleempje (Bradley)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Weerstand probleempje (Bradley)
WBT zilversoldeer (niet loodvrij)
Momenteel verdenk ik het kroonsteentje. Die maken wel goed contact maar ik vermoed met een weerstand (ookal leek het goed te meten). Dat de kabels soms wel elkaar raakten en soms niet. Dat kan het probleem verklaren gok ik. Kroonsteentjes zijn nu vervangen door degene die ik ook al gebruikte in het testfilter
Momenteel verdenk ik het kroonsteentje. Die maken wel goed contact maar ik vermoed met een weerstand (ookal leek het goed te meten). Dat de kabels soms wel elkaar raakten en soms niet. Dat kan het probleem verklaren gok ik. Kroonsteentjes zijn nu vervangen door degene die ik ook al gebruikte in het testfilter
Dat zijn erg compacte filters trouwens, voor een 3-weg toch?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Misschien een domme vraag, maar waarom haal je de kroonsteentjes niet weg uit je filter?
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je eindbak...
Groetjes Walter
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je eindbak...
Groetjes Walter
Zulke dure luidsprekers en materialen, en dan de allergoedkoopste kroonsteentjes gebruiken....
Ik snap 't effe niet meer...
Ik snap 't effe niet meer...
Jij knoopt ook zo je luidprekersnoer aan elkaar, Peter ?
[edit: ja okee, in mijn JLH versterker zit ook een rits kroonsteentjes, maar dat zijn hele zware, en ik gebruik geen zilversoldeer en Mundorf condensatoren...
]
[edit: ja okee, in mijn JLH versterker zit ook een rits kroonsteentjes, maar dat zijn hele zware, en ik gebruik geen zilversoldeer en Mundorf condensatoren...
Heel simpel omdat het filter wel eens los moet. Geen zin om alles dan los te solderen. Komt namelijk nogal eens voor dat ik iets verander.
Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren
Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren
En toch klink het goed? Foei, zou niet mogenWijx schreef:Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren
Maar is het nu al opgelost? W.m.b. horen die gestampte kooldingen ook niet in een LS filter, zie ook de post van AatV. Wat nog al eens vergeten wordt is dat ze een erg hoge temperatuur coëfficiënt hebben. Kan best dat ze lekker staan te variëren als thermistor als je er wat vermogen door gaat sturen.
Denk dat het probleem is opgelost. Durf het eigenlijk allemaal niet meer aan te raken
De vraag is alleen of zo'n weerstand wel warm wordt. 12 watt lijkt me meer dan genoeg.
In een versterker zou ik ze ook niet toepassen
De vraag is alleen of zo'n weerstand wel warm wordt. 12 watt lijkt me meer dan genoeg.
In een versterker zou ik ze ook niet toepassen