De draden van de salas voeding naar de dac moet je straks in elkaar twisten.
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ziet er goed uit. 
De draden van de salas voeding naar de dac moet je straks in elkaar twisten.
De draden van de salas voeding naar de dac moet je straks in elkaar twisten.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Alcohol van de drogist met een wattenstaafje en een tandenborstel.BertDB schreef:Iemand tips om fluxresten van de print te verwijderen?
Is niet veel maartoch..
Ik weet alleen niet hoe dit op (groen) soldeermasker reageert.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik gebruik ook alcohol, onder andere voor het schoonmaken van printen.
Geen probleem met het soldeermasker.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
perfect, want dat heb ik genoeg staan! 
(geen nood, ik ga geen bier op m'n DAC kappen
)
Heb m'n draadjes wat meer getorst, maar nog niet ok. In elk geval wel voldoende om eens te testen.
Zou het geven dat de AC draadjes tussen trafoprint en voedingsprint bij deze van de communicatie liggen van dacprint naar controllerprint ?
ivm de controllerprint.
Ik denk dat ik geen stdby ga gebruiken, en ook enkel spdif.
Moet ik dan wel/geen jumpers steken op de daarvoor voorziene headers op de controllerprint ?
(geen nood, ik ga geen bier op m'n DAC kappen
Heb m'n draadjes wat meer getorst, maar nog niet ok. In elk geval wel voldoende om eens te testen.
Zou het geven dat de AC draadjes tussen trafoprint en voedingsprint bij deze van de communicatie liggen van dacprint naar controllerprint ?
ivm de controllerprint.
Ik denk dat ik geen stdby ga gebruiken, en ook enkel spdif.
Moet ik dan wel/geen jumpers steken op de daarvoor voorziene headers op de controllerprint ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zou de AC draden apart houden.BertDB schreef:Zou het geven dat de AC draadjes tussen trafoprint en voedingsprint bij deze van de communicatie liggen van dacprint naar controllerprint ?
De headers niet jumperen!BertDB schreef:ivm de controllerprint.
Ik denk dat ik geen stdby ga gebruiken, en ook enkel spdif.
Moet ik dan wel/geen jumpers steken op de daarvoor voorziene headers op de controllerprint ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Lekker veilig, die tijdelijke 220v aansluiting met krokokabeltjes!

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
I know, maar zoals je zegt, 't is tijdelijk.ds23man schreef:Lekker veilig, die tijdelijke 220v aansluiting met krokokabeltjes!![]()
Zie nu wel op de foto dat ze gevaarlijk dicht bij elkaar liggen.. als ik het aansluit op 230 maak ik wel altijd dat ze niet tegen elkaar kunnen hoor !
Ik moet nog de lengte bepalen van de 230V kabel in de behuizing en deze dan op de Faston connectors zetten
@ Peter
Dus niets jumperen en hij neemt standaard SPDIF (geen I²S) en gaat niet in stdby ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Yep. Wel het display aansluiten als je gaat testen, want de display-routine wacht na elk commando op een seintje van het display dat de opdracht verwerkt is.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Perfect.
Dat was het wel ongeveer voor vandaag.
Next is bekabelen van rotary encoder, IR-receiver en display.
Dan is het nog wachten op m'n rear-connectoren en behuizing. Dat komt de 2e helft van deze week wel toe
.. en dan kunnen we testen
Front en rear worden naar Schaeffer AG gestuurd zum gravieren !
Dat was het wel ongeveer voor vandaag.
Next is bekabelen van rotary encoder, IR-receiver en display.
Dan is het nog wachten op m'n rear-connectoren en behuizing. Dat komt de 2e helft van deze week wel toe
.. en dan kunnen we testen
Front en rear worden naar Schaeffer AG gestuurd zum gravieren !
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik zie op de foto van vinculum ook een usb printje liggen, gaat die gebruikt worden als usb input voor bv aan een pc?
en is dit sowieso wel mogelijk met deze kit?
en is dit sowieso wel mogelijk met deze kit?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat is een ministreamer. Die kun je via spdif of i2s aansluiten op de dac.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
wat ik eigenlijk nog wel zou willen is een goede kwaliteit usb input op deze dac zodat ie ook aangesloten kan worden via usb aan pc die staat te streamen, zijn daar leuke oplossingen voor dus ook met een eigen clock tbv jitter reductie
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heeft er iemand nog een goed adresje voor knoppen voor op rotary encoders ?
De meeste hebben zo'n 'gleufje' om de stand aan te wijzen, maar voor een rotary encoder die 360° rond gaat is dat wat lullig ..
Ik zit trouwens ook nog in dubio over het front van de behuizing, 3mm of 10mm.
Met 10mm zit je display wel wat ver weg, en heb je zo'n dikke rand in glimmend aluminium die niet geoxideerd/gebrushed is ..
Iemand doorslaggevende argumenten ?
De meeste hebben zo'n 'gleufje' om de stand aan te wijzen, maar voor een rotary encoder die 360° rond gaat is dat wat lullig ..
Ik zit trouwens ook nog in dubio over het front van de behuizing, 3mm of 10mm.
Met 10mm zit je display wel wat ver weg, en heb je zo'n dikke rand in glimmend aluminium die niet geoxideerd/gebrushed is ..
Iemand doorslaggevende argumenten ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben daarom voor 3mm gegaan.
Met gleufje maar wel erg mooi: http://www.eltim.eu/index.php?item=&act ... 44&lang=EN
Met gleufje maar wel erg mooi: http://www.eltim.eu/index.php?item=&act ... 44&lang=EN
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bert, ik kijk nog eens naar je laatste foto. Voor de aansturing van het mute relais is de polariteit van de draden van belang, anders wordt het relais niet bekrachtigd (er zijn nu 2 blauwe draden gebruikt).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het is moeilijk te zien, maar het is in feite een purper en blauwe draad, waarbij ik de polariteit (die ook vermeld is op de print) wel gerespecteerd heb
Is zo'n brakke iPhone foto, maar tgaat wel sneller dan met de reflex
[alhoewel, is enkel een gedacht ..
]
Heb ondertussen een héél fijne knop gevonden in gebrushed alu bij John Eekels
Behuizing ook besteld bij Eltim (met 3mm front) en wat microfoonkabel voor het analoge gedeelte te bekabelen.
Is zo'n brakke iPhone foto, maar tgaat wel sneller dan met de reflex
Heb ondertussen een héél fijne knop gevonden in gebrushed alu bij John Eekels
Behuizing ook besteld bij Eltim (met 3mm front) en wat microfoonkabel voor het analoge gedeelte te bekabelen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hierbij 3 iets duidelijkere foto's 
Ondanks dat het aantal aansluitingen best meevalt is het toch direct een hoop kabel
Ondanks dat het aantal aansluitingen best meevalt is het toch direct een hoop kabel
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben ook op zoek naar mooie knoppen. Had zelf deze gevonden: Welliswaar met indicator maar door de vorm wel heel apart.BertDB schreef:Heeft er iemand nog een goed adresje voor knoppen voor op rotary encoders ?
De meeste hebben zo'n 'gleufje' om de stand aan te wijzen, maar voor een rotary encoder die 360° rond gaat is dat wat lullig ..
Ik heb hier op het forum iemand gezien met een zwarte DAC van 1U hoog met 2 mooie zilveren knoppen maar ik kan hem niet meer vinden. Die knoppen van John zijn wel erg mooi! Helaas voor mijn kast te groot.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
JA! Dat was 'em!
Ik zie alleen nu dat ze in mijn gedachten toch iets anders waren. Vind nog steeds wel mooie combi dat zwart met alu kleur.
Ik zie alleen nu dat ze in mijn gedachten toch iets anders waren. Vind nog steeds wel mooie combi dat zwart met alu kleur.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hier vind je wel een aardige collectie:
http://www.vt4c.com/shop/program/main.p ... group_id=2
http://www.vt4c.com/shop/program/main.p ... group_id=2
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
welke zou ik dan moeten nemen? is de ministreamer voldoende?knuisje schreef:Kijk b.v. naar de ministreamer en usbstreamer.
