[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo Tony,
Bedankt voor je uitleg. Nog een vraagje, deze vacuum caps, zijn dat buizen speciaal voor dit doel gemaakt (dus met 2 pootjes) of zijn het eigenlijk 'gewone' buizen die voor een ander doel worden ingezet?
Groetjes Walter
Bedankt voor je uitleg. Nog een vraagje, deze vacuum caps, zijn dat buizen speciaal voor dit doel gemaakt (dus met 2 pootjes) of zijn het eigenlijk 'gewone' buizen die voor een ander doel worden ingezet?
Groetjes Walter
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nou, ik wil anders nog wel even aanvoeren dat het vacuüm in die buis geen echt vacuüm is hoor! Dus wat er ook gebypassed moet worden, lineair is het niet.jeroen_d schreef:Je zit hier in het GigaHerz gebied te werken, gezien vanuit de impedantie van de buis ten opzichte van die van de tweeter. Of, anders bekeken, je werkt op een niveau van 100-120dB beneden het niveau van de andere condensator.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Inderdaad.
Ik zou het ook nog anders kunnen stellen om aan te geven met welke ordegroottes hier wordt gewerkt:
Neem even aan dat de condensator 3uF is en een vervorming heeft van 1%.
Als je daar een ideale condensator van 30pF als bypass overheen hebt wordt de vervorming 0,99999%.
Nog sterker, neem aan dat de 3uF condensator al een hele goede is en een vervorming heeft van maximaal 0,01%. Zet daar een ideale van 30pF overheen en de vervorming wordt 0,0099999%.
In het eerste geval is de verlaging 0,00001%. In het tweede geval is de verlaging van de vervorming 0,0000001%. Hoe beter de condensator van 3uF is, hoe minder effect.
-edit- hieronder nog een andere invalshoek om de ordegrootte te snappen
Verlagen van 1% naar 0,01% is verbetering met een factor 100 en significant. Maar we hebben het hier over verbetering met een factor 1,00001 en dat is vergelijkbaar met geen verbetering.
Voor de visueel ingestelden, stel je voor dat je kijkt naar een vervuiling van je televisiebeeld met 100000 stippen. Een factor 100 verbetering is dan dat je kijkt naar een vervuiling met 1000 stippen. Dat zie je meteen, dat is een duidelijke verbetering. Hier hebben we het over dat je zou kunnen waarnemen of de vervuiling 100000 stippen is of 99999.
Ik zou het ook nog anders kunnen stellen om aan te geven met welke ordegroottes hier wordt gewerkt:
Neem even aan dat de condensator 3uF is en een vervorming heeft van 1%.
Als je daar een ideale condensator van 30pF als bypass overheen hebt wordt de vervorming 0,99999%.
Nog sterker, neem aan dat de 3uF condensator al een hele goede is en een vervorming heeft van maximaal 0,01%. Zet daar een ideale van 30pF overheen en de vervorming wordt 0,0099999%.
In het eerste geval is de verlaging 0,00001%. In het tweede geval is de verlaging van de vervorming 0,0000001%. Hoe beter de condensator van 3uF is, hoe minder effect.
-edit- hieronder nog een andere invalshoek om de ordegrootte te snappen
Verlagen van 1% naar 0,01% is verbetering met een factor 100 en significant. Maar we hebben het hier over verbetering met een factor 1,00001 en dat is vergelijkbaar met geen verbetering.
Voor de visueel ingestelden, stel je voor dat je kijkt naar een vervuiling van je televisiebeeld met 100000 stippen. Een factor 100 verbetering is dan dat je kijkt naar een vervuiling met 1000 stippen. Dat zie je meteen, dat is een duidelijke verbetering. Hier hebben we het over dat je zou kunnen waarnemen of de vervuiling 100000 stippen is of 99999.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik stel de discussie van de buizen hier niet aan de kaak, ik doe alleen 'zondagavondresearch' en klik enthousiast op de door Tony gedeelde link en loop in mijn quest even spaak;
Holger Stein is kennelijk niet vies van hallucinerende middelen.. (of de stenen zijn een aardige factor groter dan het plaatje in de eerste instantie doet vermoeden, maar dan zou ik niet aanraden ze op de luidspreker of het apparaat te leggen) 'klein ist relativ..' als een crackpijp van 2 meter je referentie is..
"Steinmusic Magic Stones II
Steinmusic Magic Stones II sind kleine akustische Tuningelemente, die Ihre Wirkung im Raum entfalten. Ideale Plätze hierfür sind auf den Lautsprechern, auf der Anlage selbst und an den Raumbegrenzungen. Ebenso wie beim Ambient Harmonizer wird die Intensität und Strahlkraft der Musik gesteigert, und tatsächlich ergänzen sich beide Systeme ideal. Wie beim Ambient Harmonizer möchten wir auch hier auf einen Versuch verzichten, die technische Wirkungsweise zu beschreiben und Sie anstatt dessen einladen, sich einen eigenen Eindruck von der Effizienz der Magic Stones zu verschaffen.
Magic Stones II, Preis pro Stück 38,- €*"
<schudt zijn hoofd van ongeloof..> er is kennelijk een versie 1 geweest waar na modificatie een serieuze verbetering in bemerkt is. een MKII is geboren.
verschil tussen sceptisch en reeel? Ik weet dat muziek voor een deel psychisch is, maar psychedelisch..
Owh ja, Lekker off-topic weer.. Nogmaals graag gedaan. Knap werk op je facetten! die Festo frees heeft zichzelf ruim terug verdiend..
Holger Stein is kennelijk niet vies van hallucinerende middelen.. (of de stenen zijn een aardige factor groter dan het plaatje in de eerste instantie doet vermoeden, maar dan zou ik niet aanraden ze op de luidspreker of het apparaat te leggen) 'klein ist relativ..' als een crackpijp van 2 meter je referentie is..
"Steinmusic Magic Stones II
Steinmusic Magic Stones II sind kleine akustische Tuningelemente, die Ihre Wirkung im Raum entfalten. Ideale Plätze hierfür sind auf den Lautsprechern, auf der Anlage selbst und an den Raumbegrenzungen. Ebenso wie beim Ambient Harmonizer wird die Intensität und Strahlkraft der Musik gesteigert, und tatsächlich ergänzen sich beide Systeme ideal. Wie beim Ambient Harmonizer möchten wir auch hier auf einen Versuch verzichten, die technische Wirkungsweise zu beschreiben und Sie anstatt dessen einladen, sich einen eigenen Eindruck von der Effizienz der Magic Stones zu verschaffen.
Magic Stones II, Preis pro Stück 38,- €*"
<schudt zijn hoofd van ongeloof..> er is kennelijk een versie 1 geweest waar na modificatie een serieuze verbetering in bemerkt is. een MKII is geboren.
verschil tussen sceptisch en reeel? Ik weet dat muziek voor een deel psychisch is, maar psychedelisch..
Owh ja, Lekker off-topic weer.. Nogmaals graag gedaan. Knap werk op je facetten! die Festo frees heeft zichzelf ruim terug verdiend..
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Snap er geen ....meer van ik denk dat ik wat minder moet

- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Misschien komt een zaaghoekcalculator dan wel van pas.rikpost schreef:Ik wil straks ook wel van die mooie Avalon pacetten aan de onderkant van mijn laagkasten .
Ik ga eens kijken of het mogelijk is om dat in het verstek te doen .
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ehhh .... bij mij word het denk ik de graden boog, ik ben niet zo thuis met Exel 
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Een gewone buis.Walt schreef:Hallo Tony,
Bedankt voor je uitleg. Nog een vraagje, deze vacuum caps, zijn dat buizen speciaal voor dit doel gemaakt (dus met 2 pootjes) of zijn het eigenlijk 'gewone' buizen die voor een ander doel worden ingezet?
Groetjes Walter
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks, ik doe me best
De eerste 8 montage strips zijn in elk geval ingefreest
De eerste 8 montage strips zijn in elk geval ingefreest
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hallo,
Mooi systeem met die plaatjes aan de achterzijde als pseudo moeren.
Die druk je nooit weg met de bouten. Ik gebruik meestal extra vast gelijmde inslagmoeren, maar heb er twee keer een los gedruk bij het uitdraaien van de bouten. Kon ik de kop van de bout eraf boren; en dat met de speaker er nog aan vast. ENGGG!
Je moet trowens wel plaats hebben voor die plaatjes. In mijn kasten zou het niet passen.
Groet,
Leobus
Mooi systeem met die plaatjes aan de achterzijde als pseudo moeren.
Die druk je nooit weg met de bouten. Ik gebruik meestal extra vast gelijmde inslagmoeren, maar heb er twee keer een los gedruk bij het uitdraaien van de bouten. Kon ik de kop van de bout eraf boren; en dat met de speaker er nog aan vast. ENGGG!
Je moet trowens wel plaats hebben voor die plaatjes. In mijn kasten zou het niet passen.
Groet,
Leobus
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je kunt er straks dan ook bijna in gaan wonen

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Mag ook wel met mijn onheilspellende muziekkeuzeds23man schreef:Bomb proof!
Werkt prima, het is alleen onwijs veel werk gewerkt, zo zitten de tweeters en mid's ook vast.Leobus schreef:Hallo,
Mooi systeem met die plaatjes aan de achterzijde als pseudo moeren.
De volgende keer probeer ik het anders en frees ik een ronde ring van Trespa/compactplaat uit die ik achter de driver verzink in de baffle. In die ring kun je namelijk ook prima schroefdraad tappen en is een stuk minder werk.
Woondoos met entertainmentrikpost schreef:Je kunt er straks dan ook bijna in gaan wonen![]()
![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
De eerste 15incher maar even vastgezet en de strips afgetekent alvast.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Manman Maarten wat maak je er wat moois van, blijf genieten van het topic. Denk dat het tijdstip dat er muziek gemaakt kan worden nadert nu?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Weet je al waar je de zwarte boutjes gaat bestellen? 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zeker wel!
schous van 1854 heeft een leuk assortiment.
schous van 1854 heeft een leuk assortiment.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Mooie vorderingen gemaakt
Ben zeer benieuwd naar de foto;s van het frezen van de facetten.
Ben zeer benieuwd naar de foto;s van het frezen van de facetten.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heb je al iets geregeld met de gemeente/vergunningen/catering voor de grand-opening? Ik vind zo'n hamburgertent altijd wel wat hebben. Heb je al nagedacht over de ceremonie zelf?
Komt nou allemaal wel rap dichter bij..
Komt nou allemaal wel rap dichter bij..
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik weet nog wel een adresje voor een luchtkasteel.... dan kunnen alle kinderen ook meeserum schreef:Heb je al iets geregeld met de gemeente/vergunningen/catering voor de grand-opening? Ik vind zo'n hamburgertent altijd wel wat hebben. Heb je al nagedacht over de ceremonie zelf?
Komt nou allemaal wel rap dichter bij..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
CoenvanDongen schreef:Ik weet nog wel een adresje voor een luchtkasteel.... dan kunnen alle kinderen ook meeserum schreef:Heb je al iets geregeld met de gemeente/vergunningen/catering voor de grand-opening? Ik vind zo'n hamburgertent altijd wel wat hebben. Heb je al nagedacht over de ceremonie zelf?
Komt nou allemaal wel rap dichter bij..
Misschien kunnen we Trix uitnodigen voor de onthulling?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik weet niet, heb je niet het idee dat ze zo gewend is aan de situatie dat het gewoon een draaiboek is dat ze afrolt?
Als ik nog een suggestie mag geven; Hans Klok staat altijd garant voor een spectaculaire onthulling.
Zonder dollen; Hij neemt ons echt enorm in de zeik; hij had de speakers op 7 juli 2010 af. Gelakt en wel.
Zo af en toe post ie eens een foto, ondertussen zit ie met de kouzevoeten op tafel onderuit gezakt luisterend naar ACDC genietend van een Hertog Jannetje, in zijn vuistje te lachen van de reacties. 'Jullie moesten eens weten'
Als ik nog een suggestie mag geven; Hans Klok staat altijd garant voor een spectaculaire onthulling.
Zonder dollen; Hij neemt ons echt enorm in de zeik; hij had de speakers op 7 juli 2010 af. Gelakt en wel.
Zo af en toe post ie eens een foto, ondertussen zit ie met de kouzevoeten op tafel onderuit gezakt luisterend naar ACDC genietend van een Hertog Jannetje, in zijn vuistje te lachen van de reacties. 'Jullie moesten eens weten'
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
serum schreef:Ik weet niet, heb je niet het idee dat ze zo gewend is aan de situatie dat het gewoon een draaiboek is dat ze afrolt?
Als ik nog een suggestie mag geven; Hans Klok staat altijd garant voor een spectaculaire onthulling.
Zonder dollen; Hij neemt ons echt enorm in de zeik; hij had de speakers op 7 juli 2010 af. Gelakt en wel.
Zo af en toe post ie eens een foto, ondertussen zit ie met de kouzevoeten op tafel onderuit gezakt luisterend naar ACDC genietend van een Hertog Jannetje, in zijn vuistje te lachen van de reacties. 'Jullie moesten eens weten'
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
jullie sporen echt gewoon geen van allen
