ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

nee Raveland hoort bij Mivoc.

Sterker nog de oude AXX1010 etc is gelijk aan de Mivoc AWM serie.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

ray5150 schreef:
Raveland is toch dat kinderkamer-huismerk van Conrad?
Ja, maar als je ze een beetje fatsoenlijk voert gaat het wel f#@$ing hard :twisted: :twisted: :twisted:

Sorry, ik schaam me voor deze opmerking :oops: :oops: :oops:

Heb de carnavalskoorts waarschijnlijk nog in mijn kop :?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Nog onder voorbehoud:

Ik kan in ieder geval mijn speaker van vorig jaar meenemen, maar nu actief gefilterd, met twee stereoblokken en Groundsound.

Heb volgens mijn planning tegen die tijd ook mijn nieuwe speaker klaar :roll:

Alleen.... het vindt plaats tijdens mijn vakantie. Ik kom in ieder geval terug, maar beraad me nog even over het wel of niet meenemen.

Groeten, Harry
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Bericht door KoenVW »

Ik zou graag een keer langskomen, en mijn mivoc sb 25 jm's meenemen, zodat ze een keer "Gekeurd " konden worden door de ZBA''ers, maar ik ben nog 17 en heb geen vervoer :cry:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kijk even bij het carpooltopic of er iemand in de buurt woont. Of plaats gewoon een vraag in het carpooltopic :)

Wowly
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Vorige week hebben we dit al uitgetest, maar pas nu heb ik tijd om het hier even te plaatsen:

Edo en ik zullen mijn versterkers (300B eindversterker en type-76 voorversterker) samen met de Fountek Speakers laten horen.
Bij mij in de huiskamer klonk dat heel aangenaam.

Ik zal ook wel een cd-speler meebrengen. In verband met een verhuizing zal ik de HK-DAC denk ik niet voor die tijd af hebben.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Neem je ook je Phonodude en 6N1P hoofdtelefoon versterker mee ?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik wil dat best doen, maar ik ga liever niet met mijn draaitafel op stap.
Neem jij dan een draaitafel mee?

Het zijn kleine apparaten, dus dat lukt nog wel.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Wil hem best mee nemen... maar hijs niet echt Hi-End iig ;)
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

asterduc schreef:
Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.

Dit zou dan bestaan uit:
- 2 monitors (??? Concave monitor met Scan Speak MU-15 ???)
- enkele woofers die mogelijk in de hoeken zijn geplaatst
- digitale voor- eindversterkers
- actief scheidingsfilter
- audiostream bron
- laptop met DSP software
- meetsysteem (ATB of Clio)
- leonidas optimizer

Ed.
Absoluut interesse! :roll:

Ik hoop tzt de Passlabs Balanced Line Stage klaar te hebben. Dit is een gebalanceerde single ended klasse A voorversterker met IRF610/IRF9610 MOSFET's. Ook neem ik een Meridian G07 CD speler mee.

Wellicht een idee om een cd van de favoriete nummers van ons te branden en deze mee te nemen. Zo kunnen wij ook gelijk nieuwe muziek ontdekken en als we dan de titels van die cd's hier in een draad posten hoeven we enkel het volgnummer en de eigenaar van de cd te onthouden...?
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Ik ben nog niet begonnen aan de boxen die ik wil meenemen. Maar de ombouw van mijn bestaande boxen naar aktief is zo succesvol dat ik mijn set wel weer wil meenemen.

(Marantz SA1 / Passlabs P1.7 / Groundsound / Hypex / Cadence Arista)

Groeten, Harry
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Trouwens:

Bij interesse wil ik wel eens demonstreren hoe je nu boxen actief maakt mbt een Groundsound en Clio 7. Duur: 30 tot 45 minuten.

Bij interesse hoor ik het wel. :D

Groeten, Harry
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

lijkt mij in elk geval erg interesant
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Als er een hoorn speaker of ander hoogrendement speaker aanwezig is neem ik mijn Choke Loaded amp mee voor degene die nog weten welke amp dit is
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

harryeng schreef:
Bij interesse wil ik wel eens demonstreren hoe je nu boxen actief maakt mbt een Groundsound en Clio 7. Duur: 30 tot 45 minuten.
is een beetje gelijkaardig aan wat ik met de ATB / Lyngdorf wou doen. Misschien kunnen we hier samen iets doen Harry.
Bart_M had zich ook al aangemeld om hierbij te ondersteunen.

Of indien we dan toch met 2 sets demonstreren lijkt het mij best om dit in dezelfde kamer te doen en op die manier 2 systemen met elkaar te vergelijken, bvb een klassiek speakersysteem opzet in vergelijking met een cornerwoofer / sateliet systeem.
daarnaast dan ook de verschillen of gelijkenissen tussen meetsystmen, ik denk hierbij aan de Clio en de ATB.
Mocht Jeroen_D nog wat uitdaging zoeken, dan kan die hier ook nog wat wijsheid brengen! Misschien een setje dipools over de DSP in dezelfde ruimte!!!

Ed.



Ed.
Gebruikersavatar
Timmes
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 dec 2006, 23:22

Bericht door Timmes »

Al die leuke dacjes moeten natuurlijk wel ergens op aangesloten kunnen worden. Heb dit keer zelf geen dac beschikbaar maar wel een laptop + (weer wat uitgebreidere) .flac collectie.

Alleen S/PDIF uitgang gaat lastig worden, heb nog wel wat liggen maar dat is enkel 48kHz en vermoedelijk niet bitperfect.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

volgens mij moet er weer een overzichtelijk lijstje komen.
Ik ben iig de draad kwijt wat wel en niet :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Lijstje gaat tzt zeker komen! Nu nog teveel brainstormen.

jan
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

asterduc schreef:
harryeng schreef:
Bij interesse wil ik wel eens demonstreren hoe je nu boxen actief maakt mbt een Groundsound en Clio 7. Duur: 30 tot 45 minuten.
is een beetje gelijkaardig aan wat ik met de ATB / Lyngdorf wou doen. Misschien kunnen we hier samen iets doen Harry.
Bart_M had zich ook al aangemeld om hierbij te ondersteunen.

Of indien we dan toch met 2 sets demonstreren lijkt het mij best om dit in dezelfde kamer te doen en op die manier 2 systemen met elkaar te vergelijken, bvb een klassiek speakersysteem opzet in vergelijking met een cornerwoofer / sateliet systeem.
daarnaast dan ook de verschillen of gelijkenissen tussen meetsystmen, ik denk hierbij aan de Clio en de ATB.
Mocht Jeroen_D nog wat uitdaging zoeken, dan kan die hier ook nog wat wijsheid brengen! Misschien een setje dipools over de DSP in dezelfde ruimte!!!

Ed.
Ik was even snel een weekje op vakantie, maar alsnog een antwoord.
Ik sta er helemaal open voor :D tenslotte was de vorige keer hier weinig van te zien en te horen. Gelukkig is er deze keer meer tijd ingepland voor dit soort zaken (als men dit wil).

We wachten even wat de mensen willen, maar ik vindt het zelf al interessant genoeg om die systemen naast elkaar te zien. Ik zal eens kijken of ik mijn systeem met een knop kan schakelen tussen passief en actief. Dan kan je eens goed horen wat voor een verschil het maakt met dezelfde filtering.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik proef een forse tendens richting de DSP-way.

Ik zit erover te denken om de luisterdag een dergelijk hoofd-item te geven. Zoals het eerder bijvoorbeeld ook over the battle of the bass ging met al die giga subs.......

Maar hoe zou deze dan heten?.......
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
Ik proef een forse tendens richting de DSP-way.
...
logisch toch, het is een eenvoudige en soms zelfs de enige manier om een bestaande situatie te verbeteren.
DSP systemen zijn nu ook voor de DIYer haalbaar.
Ik verwacht persoonlijk dat tegen Breda VI het aantal DSP gebruikers op het ZBA verveelvoudigd is!
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Wowly schreef:
Ik proef een forse tendens richting de DSP-way.

Ik zit erover te denken om de luisterdag een dergelijk hoofd-item te geven. Zoals het eerder bijvoorbeeld ook over the battle of the bass ging met al die giga subs.......

Maar hoe zou deze dan heten?.......
Tja, Perfect Speaker Design? :twisted: Nee, het klopt wel, maar de letters staan in de verkeerde volgorde.
The New Wave in Crossover design? Ook niet goed. Siegfried Linkwitz publiceert al sinds de jaren 80 actieve filters.

Of gewoon simpel: Actieve filtering en DIY design. The do's and dont's.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

is er al een lijst van apparatuur?
of ben ik blind?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

is er al een lijst van apparatuur?
of ben ik blind?


[quote="Wowly"]Lijstje gaat tzt zeker komen! Nu nog teveel brainstormen.

volgens mij ben je niet blind, het lijstje gaat zeker nog komen, maar er is nu nog teveel brainstormen :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

o ik dacht dat ik blind werd,maar was verblind door het brainstormen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”