ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Nog onder voorbehoud:
Ik kan in ieder geval mijn speaker van vorig jaar meenemen, maar nu actief gefilterd, met twee stereoblokken en Groundsound.
Heb volgens mijn planning tegen die tijd ook mijn nieuwe speaker klaar
Alleen.... het vindt plaats tijdens mijn vakantie. Ik kom in ieder geval terug, maar beraad me nog even over het wel of niet meenemen.
Groeten, Harry
Ik kan in ieder geval mijn speaker van vorig jaar meenemen, maar nu actief gefilterd, met twee stereoblokken en Groundsound.
Heb volgens mijn planning tegen die tijd ook mijn nieuwe speaker klaar
Alleen.... het vindt plaats tijdens mijn vakantie. Ik kom in ieder geval terug, maar beraad me nog even over het wel of niet meenemen.
Groeten, Harry
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Vorige week hebben we dit al uitgetest, maar pas nu heb ik tijd om het hier even te plaatsen:
Edo en ik zullen mijn versterkers (300B eindversterker en type-76 voorversterker) samen met de Fountek Speakers laten horen.
Bij mij in de huiskamer klonk dat heel aangenaam.
Ik zal ook wel een cd-speler meebrengen. In verband met een verhuizing zal ik de HK-DAC denk ik niet voor die tijd af hebben.
Edo en ik zullen mijn versterkers (300B eindversterker en type-76 voorversterker) samen met de Fountek Speakers laten horen.
Bij mij in de huiskamer klonk dat heel aangenaam.
Ik zal ook wel een cd-speler meebrengen. In verband met een verhuizing zal ik de HK-DAC denk ik niet voor die tijd af hebben.
Absoluut interesse!asterduc schreef:Bij interesse installeer ik graag een setup met roomcorrectie.
Dit zou dan bestaan uit:
- 2 monitors (??? Concave monitor met Scan Speak MU-15 ???)
- enkele woofers die mogelijk in de hoeken zijn geplaatst
- digitale voor- eindversterkers
- actief scheidingsfilter
- audiostream bron
- laptop met DSP software
- meetsysteem (ATB of Clio)
- leonidas optimizer
Ed.
Ik hoop tzt de Passlabs Balanced Line Stage klaar te hebben. Dit is een gebalanceerde single ended klasse A voorversterker met IRF610/IRF9610 MOSFET's. Ook neem ik een Meridian G07 CD speler mee.
Wellicht een idee om een cd van de favoriete nummers van ons te branden en deze mee te nemen. Zo kunnen wij ook gelijk nieuwe muziek ontdekken en als we dan de titels van die cd's hier in een draad posten hoeven we enkel het volgnummer en de eigenaar van de cd te onthouden...?
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
is een beetje gelijkaardig aan wat ik met de ATB / Lyngdorf wou doen. Misschien kunnen we hier samen iets doen Harry.harryeng schreef:Bij interesse wil ik wel eens demonstreren hoe je nu boxen actief maakt mbt een Groundsound en Clio 7. Duur: 30 tot 45 minuten.
Bart_M had zich ook al aangemeld om hierbij te ondersteunen.
Of indien we dan toch met 2 sets demonstreren lijkt het mij best om dit in dezelfde kamer te doen en op die manier 2 systemen met elkaar te vergelijken, bvb een klassiek speakersysteem opzet in vergelijking met een cornerwoofer / sateliet systeem.
daarnaast dan ook de verschillen of gelijkenissen tussen meetsystmen, ik denk hierbij aan de Clio en de ATB.
Mocht Jeroen_D nog wat uitdaging zoeken, dan kan die hier ook nog wat wijsheid brengen! Misschien een setje dipools over de DSP in dezelfde ruimte!!!
Ed.
Ed.
Al die leuke dacjes moeten natuurlijk wel ergens op aangesloten kunnen worden. Heb dit keer zelf geen dac beschikbaar maar wel een laptop + (weer wat uitgebreidere) .flac collectie.
Alleen S/PDIF uitgang gaat lastig worden, heb nog wel wat liggen maar dat is enkel 48kHz en vermoedelijk niet bitperfect.
Alleen S/PDIF uitgang gaat lastig worden, heb nog wel wat liggen maar dat is enkel 48kHz en vermoedelijk niet bitperfect.
Ik was even snel een weekje op vakantie, maar alsnog een antwoord.asterduc schreef:is een beetje gelijkaardig aan wat ik met de ATB / Lyngdorf wou doen. Misschien kunnen we hier samen iets doen Harry.harryeng schreef:Bij interesse wil ik wel eens demonstreren hoe je nu boxen actief maakt mbt een Groundsound en Clio 7. Duur: 30 tot 45 minuten.
Bart_M had zich ook al aangemeld om hierbij te ondersteunen.
Of indien we dan toch met 2 sets demonstreren lijkt het mij best om dit in dezelfde kamer te doen en op die manier 2 systemen met elkaar te vergelijken, bvb een klassiek speakersysteem opzet in vergelijking met een cornerwoofer / sateliet systeem.
daarnaast dan ook de verschillen of gelijkenissen tussen meetsystmen, ik denk hierbij aan de Clio en de ATB.
Mocht Jeroen_D nog wat uitdaging zoeken, dan kan die hier ook nog wat wijsheid brengen! Misschien een setje dipools over de DSP in dezelfde ruimte!!!
Ed.
Ik sta er helemaal open voor
We wachten even wat de mensen willen, maar ik vindt het zelf al interessant genoeg om die systemen naast elkaar te zien. Ik zal eens kijken of ik mijn systeem met een knop kan schakelen tussen passief en actief. Dan kan je eens goed horen wat voor een verschil het maakt met dezelfde filtering.
Gr. Harry
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
logisch toch, het is een eenvoudige en soms zelfs de enige manier om een bestaande situatie te verbeteren.Wowly schreef:Ik proef een forse tendens richting de DSP-way.
...
DSP systemen zijn nu ook voor de DIYer haalbaar.
Ik verwacht persoonlijk dat tegen Breda VI het aantal DSP gebruikers op het ZBA verveelvoudigd is!
Tja, Perfect Speaker Design?Wowly schreef:Ik proef een forse tendens richting de DSP-way.
Ik zit erover te denken om de luisterdag een dergelijk hoofd-item te geven. Zoals het eerder bijvoorbeeld ook over the battle of the bass ging met al die giga subs.......
Maar hoe zou deze dan heten?.......
The New Wave in Crossover design? Ook niet goed. Siegfried Linkwitz publiceert al sinds de jaren 80 actieve filters.
Of gewoon simpel: Actieve filtering en DIY design. The do's and dont's.
Gr. Harry
