+15V, -15V, +12V en +5V
Nu heb ik wat ontworpen en is mijn vraag, werkt dit zo ?
Mvg,
Ronny
Moderator: Beheerdersteam
Ik denk dat dat niet echt een goede vergelijking is. Een (rotary) encoder zoals deze heeft twee uitgangen die afhankelijk van de positie van de schacht een aantal verschillende staten heeft. Als we de atmega die verschillende staten laten meten, kun je achterhalen of de encoder wordt gedraaid (met richting) of niet.Digitale potmeter
Nee, je IR ontvanger zit toch ook nog in dat schema dus dat gaat beide. De encoder vervangt de 5 losse schakelaars/toetsen.Dus als ik het goed begrijp doet deze encoder hier enkel ook de mogelijkheid om manueel te werken en niet enkel via RC5-afstandsbediening.
Volgens mij is het enige verschil op welke spanning hij begint te clippen. De versterker die je er mee gaat gebruiken heeft een versterkingsfactor van zeg 20. Als daar een signaal van 2 Vrms in gaat is je voeding de beperkende factor. Met andere woorden; de spanning van je versterker is eerder te laag dan dat de PGA2311 tegen clipgrenzen komt.ronnydepony schreef:Dat kan, maar de PGA2310 werkt het beste op 15V.
aangehaald dat de PGA2310 beter is dan de PGA2311 die ook enkel op 5V werkt, vandaar de keuze voor die PGA2311.