vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
2 halve bollen...??, en die dan later aan elkaar ...??
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
strakst lijm ik de kleine halve bol aan elkaar ,en dan de grote er over heen .
In de grote bol zit een stortgat aan de bovenkant en dan volgieten maar .
In de grote bol zit een stortgat aan de bovenkant en dan volgieten maar .
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Met wat voor lijm ga je dat lijmen?
Ik heb wel eens gelezen dat piepschuim heel gevoelig is voor veel lijmsoorten..
Ik heb wel eens gelezen dat piepschuim heel gevoelig is voor veel lijmsoorten..
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Hallo Coen .
Met Bison polymax ,heb ik van de Bison lijmwijzer
Maar een polymeer lijm van een ander merk is natuurlijk ook goed .
Styropor is inderdaad heel gevoelig voor oplos middelen, ik had een keer een lap tinner even op een stapeltje isolatie platen gelegd .
Die was dus door de eerste vier platen heen gezakt.
Ik heb de bollen nu aan elkaar gelijmd en gelijk de gaten voorbereid voor de conectorren straks. Nog even een foto van het geheel! Nou morgen gieten !
Op hoop van zegen
Met Bison polymax ,heb ik van de Bison lijmwijzer
Maar een polymeer lijm van een ander merk is natuurlijk ook goed .
Styropor is inderdaad heel gevoelig voor oplos middelen, ik had een keer een lap tinner even op een stapeltje isolatie platen gelegd .
Die was dus door de eerste vier platen heen gezakt.
Ik heb de bollen nu aan elkaar gelijmd en gelijk de gaten voorbereid voor de conectorren straks. Nog even een foto van het geheel! Nou morgen gieten !
Op hoop van zegen
Laatst gewijzigd door rikpost op di 18 sep 2012, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat wordt een geklier om die binnenste bol er weer uit te krijgen!
Of doe je dat met Thinner?

Of doe je dat met Thinner?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat moet niet zo'n probleem zijn, een beetje pulken door het gat heen .
Maak mij meer zorgen om het loskomen van de dummie.
Maak mij meer zorgen om het loskomen van de dummie.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Vanavond de bol vol gegoten .
Er ging zo'n 17 kg droge stof in .
De man zij dat het een vezel versterkte mortel is ,dit zie je echter niet terug op de zak .
Ook niet op de website bij de product info.
Bij klaar maken van het product zag ik dat er allemaal strengetjes waarschijnlijk glasvezel in zitten.
Dat heeft mijn sceptische houding t.a.v de productkennis van bouwmarkt personeel ook weer bijgesteld
Ik heb de ruimte rond de bol opgevuld met grind om wat tegendruk te geven. De binnenbol is ook heel gebleven, dus tot zo ver
De man zij dat het een vezel versterkte mortel is ,dit zie je echter niet terug op de zak .
Ook niet op de website bij de product info.
Bij klaar maken van het product zag ik dat er allemaal strengetjes waarschijnlijk glasvezel in zitten.
Dat heeft mijn sceptische houding t.a.v de productkennis van bouwmarkt personeel ook weer bijgesteld
Ik heb de ruimte rond de bol opgevuld met grind om wat tegendruk te geven. De binnenbol is ook heel gebleven, dus tot zo ver
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
beter bij hornbach kunnen halen daar wordt je 1 met je karwei
volgens de reclame
volgens de reclame
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dan word hij een bol..............?fritzie schreef:beter bij hornbach kunnen halen daar wordt je 1 met je karwei
volgens de reclame
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dus vanavond krijgen we het resultaat te zien? 
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Sorry
maar dat word van het weekeind
Er staat ontkistings tijd 24 uur .
En ik krijg straks visite.... enne morgen kan ik ook niet
Ergo ik wil het even op mijn gemak doen ,ik zou ongelooflijk balen wanneer het door ongeduld fout zou gaan !
Er staat ontkistings tijd 24 uur .
En ik krijg straks visite.... enne morgen kan ik ook niet
Ergo ik wil het even op mijn gemak doen ,ik zou ongelooflijk balen wanneer het door ongeduld fout zou gaan !
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik kan ook niet wachten man !! Ehhhh ds23man ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Het zag er niet uit.hannesie schreef:Ik wel.
Hij stond er echt bij zoals op de foto.
En ik ben ook benieuwd hoe het er uit gaat zien, het voelde wel goed aan in ieder geval.
En ook weer eens Dynaudio gehoord.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ah, jij bent de schuldige dat er geen tijd was om ze uit te pakken!hannesie schreef:Het zag er niet uit.hannesie schreef:Ik wel.![]()
Hij stond er echt bij zoals op de foto.![]()
En ik ben ook benieuwd hoe het er uit gaat zien, het voelde wel goed aan in ieder geval.
En ook weer eens Dynaudio gehoord.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Volgens mij, is hij net zo nieuwsgierig als wij, maar hij heeft wel het geduld om het te laten staan.
Ik zou het waarschijnlijk niet zo lang uithouden
, om alleen maar het resultaat te zien van die koperen "moeren". die dadelijk de luidspreker moeten houden, te kunnen bekijken.
Bij Arno zijn luidsprekers is er een hele discussie geweest hoe dat zou moeten.
Arno heeft het uiteindelijk opgelost door er een stevige MDF baffle voor te zetten.
Daar heeft Rik dus geen of weinig ruimte voor.
Ben nog steeds nieuwsgierig.
Ik zou het waarschijnlijk niet zo lang uithouden
Bij Arno zijn luidsprekers is er een hele discussie geweest hoe dat zou moeten.
Arno heeft het uiteindelijk opgelost door er een stevige MDF baffle voor te zetten.
Daar heeft Rik dus geen of weinig ruimte voor.
Ben nog steeds nieuwsgierig.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Gaaf Rik!
Leuk dat ik je heb kunnen inspireren, maar nog leuker dat je het naar 'the next level' hebt getild. Gaandeweg mijn project heb ik ook allerlei wilde plannen overwogen, maar ik ben toch wel gecharmeerd van die simpele heipalen (naast dat ik gewoon te lui was voor iets ingewikkelders
).
Nu inspireer je mij weer om weer eens iets te gaan gieten. Het geeft een enorme kick!
Leuk dat ik je heb kunnen inspireren, maar nog leuker dat je het naar 'the next level' hebt getild. Gaandeweg mijn project heb ik ook allerlei wilde plannen overwogen, maar ik ben toch wel gecharmeerd van die simpele heipalen (naast dat ik gewoon te lui was voor iets ingewikkelders
Nu inspireer je mij weer om weer eens iets te gaan gieten. Het geeft een enorme kick!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Rustig aan, we moeten het resultaat nog zien!Arno schreef:Gaaf Rik!
Leuk dat ik je heb kunnen inspireren, maar nog leuker dat je het naar 'the next level' hebt getild. Gaandeweg mijn project heb ik ook allerlei wilde plannen overwogen, maar ik ben toch wel gecharmeerd van die simpele heipalen (naast dat ik gewoon te lui was voor iets ingewikkelders).
Nu inspireer je mij weer om weer eens iets te gaan gieten. Het geeft een enorme kick!
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Als ik die voorbereidingen zo eens bekijk, heb ik er het volste vertrouwen inds23man schreef:Rustig aan, we moeten het resultaat nog zien!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Als de binnenste bol het maar gehouden heeft!Arno schreef:Als ik die voorbereidingen zo eens bekijk, heb ik er het volste vertrouwen inds23man schreef:Rustig aan, we moeten het resultaat nog zien!
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Spannend hè.ds23man schreef:Als de binnenste bol het maar gehouden heeft!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Geweldig dit
Wat een leuk project zo 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik hou het niet meer! Waar woon je? Kom ik ze even uitpakken!!!!hannesie schreef:Spannend hè.ds23man schreef:Als de binnenste bol het maar gehouden heeft!
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
geweldig al die reacties ,ja ik vind het ook super spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En omdat bezit einde van het vermaak is heb ik besloten nog maar een weekje te wachten

En omdat bezit einde van het vermaak is heb ik besloten nog maar een weekje te wachten
