Dan kunnen ook de driveropeningen in de grondverf en uiteindelijk in de matzwarte buitenbeits gezet worden.
Dan verder met de topkasten, bekleden met 3mm MDF en dan maar eens naar de fijnhouthandel voor dat dunne vliegtuigtriplex en kuiperflex.
Moderator: Beheerdersteam
MechanicalAnimal schreef:Zal ik het laminaat maar tegen opbod in V&A knallen?
mooi man dat internetGeenius schreef:Als je nog heel erg twijfelt, dan zou ik in eerste instantie een Jantzen Audio Superior Z-Cap op dit plek zetten. Niet extreem duur maar stukken beter dan standaard spul. Deze condensator heeft een mooi neutraal karakter en het beeld komt lekker los van de speaker - een goed beginpunt dus. Bij goedkopere types blijft het beeld wat meer "plakken" aan de luidsprekers.
Vervolgens laat je alles inspelen en ga je lekker een tijdje luisteren. Dan kun je een persoonlijk oordeel geven over het geluid en kun je gerichter zoeken. Misschien vind je het wel mooi zo met die Jantzen's en kun je alles lekker laten zoals het is en koop je van het overgebleven geld een stapel LP's.![]()
Misschien hou je van meer sprankel en diepte in het beeld en kun je denken aan een Mundorf Silver-Gold-Oil. Maar misschien zoek je nog tastbaarder en natuurlijker klinkende harmonische boventonen en kun je kijken in de richting van Duelund.
Zekers, best een beetje trots hierzoHifi_goeroe schreef:mooie vorderingen gemaakt. Wat doe jij met al die kopse kanten van het hout? Ga je hier nog eerst iets op verlijmen voordat je gaat fineren? Mijn ervaring is namelijk dat je, hoe goed je het ook behandeld, streepjes gaat zien door je fineer.
Ik ga, op termijn, mijn speaker laten spuiten en zal dus alle kopse kanten moeten wegwerken met dun MDF.
+ 1architect schreef:wat houd je tegen om er eerst eens iets heel eenvoudigs in te zetten
polypropyleen en dan de goedkoopste zou ik eerst eens proberen,
kost weinig en je kunt eerst even door;
persoonlijk geloof ik niet in die dure onderdelen,
beter pas je je filter iets aan voor een ander geluid
MechanicalAnimal schreef:"Er zitten wat weerstanden voor de tweeter, hierdoor heb je de mogelijkheid om de hoeveelheid hoog naar smaak aan te passen. Ik zit nu te denken aan het overbruggen van R1a+b met een kleine condensator om op die manier iets meer "lucht" en fijn detail helemaal bovenin te kunnen krijgen. Het top-hoog kan dan ongehinderd voorbij de twee weerstanden. Niet dat deze ingreep van een VSF-Cu een CAST-Cu maakt, maar voor een fractie van de kosten kom je een eind in die richting."
Geen idee, Mark.....dit is voor mij allemaal te hoog gegrepenmarkbakk schreef:MechanicalAnimal schreef:"Er zitten wat weerstanden voor de tweeter, hierdoor heb je de mogelijkheid om de hoeveelheid hoog naar smaak aan te passen. Ik zit nu te denken aan het overbruggen van R1a+b met een kleine condensator om op die manier iets meer "lucht" en fijn detail helemaal bovenin te kunnen krijgen. Het top-hoog kan dan ongehinderd voorbij de twee weerstanden. Niet dat deze ingreep van een VSF-Cu een CAST-Cu maakt, maar voor een fractie van de kosten kom je een eind in die richting."![]()
![]()
Thanks Walt, Tony's oplossing ging mij boven de pet maar dit is een heldere toevoegingWalt schreef:Een serieweerstand van het hoog overbruggen met een condensator geeft meer tophoog zo simpel is het lijkt me. Zie bijv. mijn Eton/Accuton topic. Hoe groter je serieweerstand, hoe verder je hiermee kan gaan.
Groetjes Walter
Nou Mark, ik moet zeggen dat ik vind dat jij hier wel je eigen interpretatie aan geeft hoor.markbakk schreef:Daar ging het me niet om. Tony 'bekent' zo'n beetje dat je met een beetje spelen met niveauverschil in tophoog vergelijkbare resultaten zou bereiken als met peperdure condensatoren. Lust u nog peultjes?![]()
![]()
En dat is nou precies de reden dat ik gekozen heb voor de VSF.Walt schreef:'vergelijkbaar' is toch wel iets anders dan 'een eind in de richting' lijkt me.
Verschillen tussen condensatoren in deze prijsklasse zijn sowieso niet groot, en dan hebben we het waarschijnlijk vaak over 'anders' dan echt 'beter' qua klank.
Ik zeg: DEQX.MechanicalAnimal schreef:Ik ben zeer kritisch op het hoog van een luidspreker. In mijn mails met tony omschreef ik al dat ik absoluut allergisch ben voor hoog dat ook maar enigzins opdringerig overkomt.
Of ze wat toevoegen weet ik niet, ik snap wel dat verschillende condensatoren gewoon elk anders kunnen klinken, door verschillende materialen, bouwwijze of whatever er dan ook verschilt onderling.markbakk schreef:Ik had het niet over soorten condensatoren. Tony Gee stelt dat het variëren van het niveau van het tophoog een effect geeft dat 'een eind in de richting komt' van toepassing van speciale (in mijn ogen extreem kostbare) condensatoren. Dat zou verschillende dingen kunnen betekenen. Een ervan is dat Duelund CAST-Cu condensatoren wat toevoegen aan het originele signaal. Die mogelijkheid sluit Tony Gee expliciet niet uit. En ik vind het een volstrekt logische verklaring voor wat hij omschrijft en adviseert. Maar juist dat veroorzaakt bij mij nogal wat vraagtekens.
Hoi Fokke,fgroen schreef:Ik zeg: DEQX.![]()
No problem serum, hoe meer info op het forum hoe beterserum schreef:hmm, ik ben doorgaans wel een voorstander van wat DSP......
Lekker offtopic, graag gedaan!