7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TheoK »

weidok schreef:
TheoK schreef:
Zet mij ook maar op de lijst.
En ik neem mijn nieuwste HF10 mee.
Vriend meubelmaker komt misschien ook mee en brengt zijn HF10 ook mee.
Beetje domme vraag wat is de HF 10 ?

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=550

Kijk daar maar even Weidok.
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Koss »

Ik zou er weer graag bij zijn.
Ik heb helaas niets in te brengen, door baan en aankomende kleine (4 okt. uitgerekend) ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door FR_Aad »

Koss schreef:
Ik zou er weer graag bij zijn.
Ik heb helaas niets in te brengen, door baan en aankomende kleine (4 okt. uitgerekend) ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken.
Ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken zegttie :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
Koss schreef:
Ik zou er weer graag bij zijn.
Ik heb helaas niets in te brengen, door baan en aankomende kleine (4 okt. uitgerekend) ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken.
Ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken zegttie :lol:

Volgens mij ligt ie altijd onder! :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Volgens mij ligt ie altijd onder! :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:
A dirty mind is a Joy forever. :oops: :lol:

P.S., Ik zag dat mijn naam was ingevuld met vraagtekens er achter.
Ik kan eventueel 2x2 = 4 180W Hypex monoblokken meenemen, ik beluister daar duidelijke verschillen in mijn set, mogelijk interessant ook om aan andere dat te laten horen als er speakers zijn die analytisch genoeg zijn.
Ik hoor het wel als er behoefte aan is, een PB mag uiteraard ook. :mrgreen:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

Ik hoop dat er ook nog een mosfet versterker aangedragen wordt.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Volgens mij ligt ie altijd onder! :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:
A dirty mind is a Joy forever. :oops: :lol:

P.S., Ik zag dat mijn naam was ingevuld met vraagtekens er achter.
Ik kan eventueel 2x2 = 4 180W Hypex monoblokken meenemen, ik beluister daar duidelijke verschillen in mijn set, mogelijk interessant ook om aan andere dat te laten horen als er speakers zijn die analytisch genoeg zijn.
Ik hoor het wel als er behoefte aan is, een PB mag uiteraard ook. :mrgreen:
Mijn side loaded TL's ??
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
hannesie schreef:
ds23man schreef:
Volgens mij ligt ie altijd onder! :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:
A dirty mind is a Joy forever. :oops: :lol:

P.S., Ik zag dat mijn naam was ingevuld met vraagtekens er achter.
Ik kan eventueel 2x2 = 4 180W Hypex monoblokken meenemen, ik beluister daar duidelijke verschillen in mijn set, mogelijk interessant ook om aan andere dat te laten horen als er speakers zijn die analytisch genoeg zijn.
Ik hoor het wel als er behoefte aan is, een PB mag uiteraard ook. :mrgreen:
Mijn side loaded TL's ??
Hoe transporteer je die dingen???
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

sietse schreef:
Mijn side loaded TL's ??
Ga ik die dan toch nog een keer horen, :shock: ik moet zeker eerst voldoende keren in Beetsterzwaag zijn geweest voor dat ik dat mag meemaken. :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Koss schreef:
Ik zou er weer graag bij zijn.
Ik heb helaas niets in te brengen, door baan en aankomende kleine (4 okt. uitgerekend) ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken.

spannende tijd !!!
we zien wel hoe het loopt ..
zal je in ieder geval op de lijst zetten ok
wat zelfbouwers al niet presteren tegenwoordig :lol: :lol: :lol:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door koifarm »

Ik wil mij ook aanmelden voor de luisterdag.

En breng mee 2 a 3 zelfbouwhoofdtelefoon versterkers met hoofdtelefoons en bron.
MM phonovoorversterker met platenspeler.
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Koss »

FR_Aad schreef:
Koss schreef:
Ik zou er weer graag bij zijn.
Ik heb helaas niets in te brengen, door baan en aankomende kleine (4 okt. uitgerekend) ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken.
Ben ik er niet aan toe gekomen iets te maken zegttie :lol:
Haha het is zelfbouw en er komt herrie uit, maar om daar nou met z'n allen naar te gaan luisteren gaat mij (en iedereen waarschijnlijk) wat te ver :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ik hoop dat er ook nog een mosfet versterker aangedragen wordt.
deze versterker lijkt mij wel een goede match de Magnat MA-800 van Rudy
of anders de Bryston van richard
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Zit net te denken, als tegenhanger van het digitale bronnen geweld kan ik mijn Revox A77 dolby meenemen met de net verworven Bach dolby tape.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MCgfuyVUv0k[/youtube]
bach1.jpg
Ik doe dat als er serieuze belangstelling is , want de de Revox ligt netjes in de mottenballen opgeslagen en zal vermoedelijk enige TLC moeten hebben.......
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Overigens nog even iets over de productie van de tape:

http://reviews.ebay.com/Barclay-Crocker ... 0003419204
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

ds23man schreef:
sietse schreef:
hannesie schreef:
A dirty mind is a Joy forever. :oops: :lol:

P.S., Ik zag dat mijn naam was ingevuld met vraagtekens er achter.
Ik kan eventueel 2x2 = 4 180W Hypex monoblokken meenemen, ik beluister daar duidelijke verschillen in mijn set, mogelijk interessant ook om aan andere dat te laten horen als er speakers zijn die analytisch genoeg zijn.
Ik hoor het wel als er behoefte aan is, een PB mag uiteraard ook. :mrgreen:
Mijn side loaded TL's ??
Hoe transporteer je die dingen???


Gewoon, hijskraan, vrachtwagen met oplegger, transportbaan voor het naar buiten en naar binnen verplaatsen...
simpel toch... :goeie: :goeie:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
ds23man schreef:
sietse schreef:
Mijn side loaded TL's ??
Hoe transporteer je die dingen???


Gewoon, hijskraan, vrachtwagen met oplegger, transportbaan voor het naar buiten en naar binnen verplaatsen...
simpel toch... :goeie: :goeie:
mam.jpg
mam.jpg (9.72 KiB) 435 keer bekeken
:lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Zit net te denken, als tegenhanger van het digitale bronnen geweld kan ik mijn Revox A77 dolby meenemen met de net verworven Bach dolby tape.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MCgfuyVUv0k[/youtube]
bach1.jpg
Ik doe dat als er serieuze belangstelling is , want de de Revox ligt netjes in de mottenballen opgeslagen en zal vermoedelijk enige TLC moeten hebben.......
Blijkbaar wil niemand dit zien of horen.......

Dus de Revox blijft dan maar in de mottenballen.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door TheoK »

Als je wil mag je hem op mijn HF10 aansluiten.
En Barry heeft er een paar speakers bij en klaar is kees.
Tenzij er nog meer liefhebbers zijn die zijn speakers op mijn HF10 willen proberen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Niet meer liefhebbers?? Zo'n dolby reel to reel tape werd in die tijd door de audiofielen gezien als het betere alternatief voor een LP. Zou helemaal humor zijn als we dezelfde opname ook op Lp zouden kunnen laten horen!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Niet meer liefhebbers?? Zo'n dolby reel to reel tape werd in die tijd door de audiofielen gezien als het betere alternatief voor een LP. Zou helemaal humor zijn als we dezelfde opname ook op Lp zouden kunnen laten horen!
Is tie er niet op CD? :D :mrgreen:

Ik heb hier wel eens CD met LP vergeleken.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 10 sep 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

En dan zou ik daarvoor mijn Revox B795 draaitafel met Ortofon vinylmaster red element mee kunnen nemen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
ds23man schreef:
Niet meer liefhebbers?? Zo'n dolby reel to reel tape werd in die tijd door de audiofielen gezien als het betere alternatief voor een LP. Zou helemaal humor zijn als we dezelfde opname ook op Lp zouden kunnen laten horen!
Is tie er niet op CD? :D :mrgreen:
Cd???? Harde schijf zal je bedoelen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sietse »

ds23man schreef:
Niet meer liefhebbers?? Zo'n dolby reel to reel tape werd in die tijd door de audiofielen gezien als het betere alternatief voor een LP. Zou helemaal humor zijn als we dezelfde opname ook op Lp zouden kunnen laten horen!
Welke opname? Heb nog een stuk of wat 100 Lp's en singeltjes van af begin jaren 60.. :!: :!:
Ken ze niet spelen want dan moet ik m'n Thorens eerst reviseren. Kost geld.. :(
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
ds23man schreef:
Niet meer liefhebbers?? Zo'n dolby reel to reel tape werd in die tijd door de audiofielen gezien als het betere alternatief voor een LP. Zou helemaal humor zijn als we dezelfde opname ook op Lp zouden kunnen laten horen!
Welke opname? Heb nog een stuk of wat 100 Lp's en singeltjes van af begin jaren 60.. :!: :!:
Ken ze niet spelen want dan moet ik m'n Thorens eerst reviseren. Kost geld.. :(
Deze:
bach.jpg
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”