Dat linkje verwijst naar schuimrubber ?????????????????????Ah!buis schreef:Dat aardverhaal vindt je hier terug http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0&start=75
Anne
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ha ha,verder kijken
,begint pas op 12 april terzake te worden
.
Anne
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ok, link daar dan naarAh!buis schreef:Ha ha,verder kijken,begint pas op 12 april terzake te worden
.
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Wat is er nou weer mis aan een stukkie schuim tussendoor
Anne
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik zal het even hiernaar toe overhevelen :
En voor Aaron, wat noeste boorarbeid :
Ah!buis schreef:Nu ik er 's over nadenk,die NTC werkt averrechts.Het is een van de ideeen om geen massastroom door de aansluiting van een randapparaat te krijgen.
Als er niks aan de hand is,gaat er geen stroom door die NTC.Maar mocht er iets mis zijn,
en er gaat stroom lopen,dan wordt die weerstand warm(heet) en krijgt een kleine weerstandswaarde waardoor de (foute) stroom alleen nog erger wordt![]()
ray5150 schreef:Anne, wat is eigenlijk het nut van een thermistor tussen de kast en aarde ?
Ah!buis schreef:Met een versterker en een(bijv)CDspeler kun je een lus krijgen.Versterker+Randaarde naar CD-speler+Randaarde en dan via massadraad van signaal terug naar versterker.
Om te voorkomen dat door die lus voldoende stroom gaat lopen zodat het gaat brommen (spanningsverlies over signaal-massadraad) zit er een verlies(weerstand,diode of hier NTC) in.
En voor Aaron, wat noeste boorarbeid :
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
ray5150 schreef:Anne, wat is eigenlijk het nut van een thermistor tussen de kast en aarde ?
Ok. ok, het antwoord heeft i.d.d. wel iets van schuimrubberAh!buis schreef:Met een versterker en een(bijv)CDspeler kun je een lus krijgen.Versterker+Randaarde naar CD-speler+Randaarde en dan via massadraad van signaal terug naar versterker.
Om te voorkomen dat door die lus voldoende stroom gaat lopen zodat het gaat brommen (spanningsverlies over signaal-massadraad) zit er een verlies(weerstand,diode of hier NTC) in.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Die NTC fungeert inderdaad als zogenaamde ground loop breaker. In mijn Krell KSA-100 clone heb ik iets dergelijks toegepast, maar bestaat ipv twee NTC's (voor ieder kanaal één) uit twee dikke weerstanden van 10 ohm naar aarde. Ik weet het, de NTC is een veiligere optie, maar het origineel gebruikte hetzelfde principe, en het moet natuurlijk wel een 'clone' blijven he
Klein fotootje ervan:
Wanneer je de boel goed aard al je geen verschil merken, mijn KSA is zowel met als zonder R in serie met aarde bromloos. Wanneer je een weerstand ipv NTC neemt zorg dan dat deze flink wat vermogen kan verstoken zodat deze niet als onbedoelde zekering fungeert wanneer er kortsluiting naar aarde is. Officieel mag er geen weerstand opgenomen worden in de aardelijn, dus zijn beide opties niet conform de regelgeving.
Een elegantere methode is de volgende:
Een elegantere methode is de volgende:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Jij...hebt...een...KSA-100 Clone....?
En waarom is daar nog geen showcase topic van gemaakt

(zwarte tyrap plakvoetjes...zal Peter leuk vinden...
)
En waarom is daar nog geen showcase topic van gemaakt
(zwarte tyrap plakvoetjes...zal Peter leuk vinden...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hahaha, komt nog, komt nog, I promiseray5150 schreef:Jij...hebt...een...KSA-100 Clone....?![]()
![]()
![]()
En waarom is daar nog geen showcase topic van gemaakt![]()
(zwarte tyrap plakvoetjes...zal Peter leuk vinden...)
Kleine sneak preview: Voor meer plaatjes zie dit topic: http://www.diyaudio.com/forums/solid-st ... -ebay.html Onder de nick Kaplaars, jep dat ben ik, heb ik hier en daar de vorderingen geplaatst
Haha ohoh
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dag Ray,
ik zie nu je foto van die gaatjesplaat pas.
Ik had je verkeerd begrepen (maar je had het wel goed verteld hoor)
Ik dacht dat je die houten plaat gesandwiched had tussen de gaatjesplaat en die deksel. Ik dacht het volgende; je boort misschien niet helemaal precies door het midden van een gaatje maar de boor drukt de plaat zelf wel opzij zodat hij gecentreerd wordt . En dat kan hij dan ook omdat hij vast wel zijdelings door het hout kan frezen. Als hij dat gecentreerd is boor je door en kom je precies uit op de juiste plek van je deksel.
Maar het werkt dus zo ook?
ik zie nu je foto van die gaatjesplaat pas.
Ik had je verkeerd begrepen (maar je had het wel goed verteld hoor)
Ik dacht dat je die houten plaat gesandwiched had tussen de gaatjesplaat en die deksel. Ik dacht het volgende; je boort misschien niet helemaal precies door het midden van een gaatje maar de boor drukt de plaat zelf wel opzij zodat hij gecentreerd wordt . En dat kan hij dan ook omdat hij vast wel zijdelings door het hout kan frezen. Als hij dat gecentreerd is boor je door en kom je precies uit op de juiste plek van je deksel.
Maar het werkt dus zo ook?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
@Kaplaars : heel erg mooi, gewoonweg vakwerk...
@Aaron, Je had het inderdaad iets anders begrepen. waarschijnlijk zijn er nog meer manieren, maar dit werkt vooralsnog voor mij het beste.
@Aaron, Je had het inderdaad iets anders begrepen. waarschijnlijk zijn er nog meer manieren, maar dit werkt vooralsnog voor mij het beste.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Luchtig genoeg zo ? 
Nee, er hoeft niet geteld te worden, dat heb ik al gedaan...
het zijn 22 rijen van 34 gaten. komt dius uit op 748 stuks...
En toen ik klaar was met boren, realiseerde ik me dat de onderkant ook nog gesouvrijnt moest worden...

Nee, er hoeft niet geteld te worden, dat heb ik al gedaan...
het zijn 22 rijen van 34 gaten. komt dius uit op 748 stuks...
En toen ik klaar was met boren, realiseerde ik me dat de onderkant ook nog gesouvrijnt moest worden...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Mooi Ray, al vind ik die "Racestrepen" wat overdreven 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Prachtig stukje huisvlijt geworden

Nu nog een nieuwe boor kopen?
Die je hebt gebruikt is nu toch zeker al versleten na 748 gaatjes
Nu nog een nieuwe boor kopen?
Die je hebt gebruikt is nu toch zeker al versleten na 748 gaatjes
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En niet 1 keer in je vingers geboord??????? 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Erg strak Ray, hier heb je geen freesbank voor nodig 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ok, dan moet het maarray5150 schreef:Die zaten er al in....
Met zoveel gaatjes loont het wel om een speciale aluminium boor aan te schaffen. Mits goed gesmeerd krijg je dan geen braampjes aan de onderkant. Even een schuursponsje met wat afwas er over is dan voldoende.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Vond ook nog wat mosterd na de maaltijd:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0860952540
Best duur nog..
Maar deed me aan het voeding-verhaal denken in dit topic.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0860952540
Best duur nog..
Maar deed me aan het voeding-verhaal denken in dit topic.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
naais !ray5150 schreef:Luchtig genoeg zo ?
Nee, er hoeft niet geteld te worden, dat heb ik al gedaan...![]()
het zijn 22 rijen van 34 gaten. komt dius uit op 748 stuks...![]()
En toen ik klaar was met boren, realiseerde ik me dat de onderkant ook nog gesouvrijnt moest worden...![]()
Erg mooi, en die racestrepen passen best nog wel
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nou nog wat Ferrari rode racestrepen.....

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
zou wel origineel zijn toch ? een ferrarirode versterker
(wel goeie verf gebruiken hoor op die koelvinnen
)
(wel goeie verf gebruiken hoor op die koelvinnen
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Welnee, gelijk rood laten anodiseren, die boven en onderplatenBertDB schreef:(wel goeie verf gebruiken hoor op die koelvinnen)
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Tellen blijkt in Den Haag toch steeds weer te moeilijk
Krijgen ze 't niet voor elkaar met die studie-boete en nou Ray ook al
10 rijen van 34 gaten = 340
10 rijen van 35 gaten = 350
12 om vast te schroeven
Kom ik op 340+350+12 =702 ,oef scheelt weer 46 dat valt weer mee
Anne
Krijgen ze 't niet voor elkaar met die studie-boete en nou Ray ook al
10 rijen van 34 gaten = 340
10 rijen van 35 gaten = 350
12 om vast te schroeven
Kom ik op 340+350+12 =702 ,oef scheelt weer 46 dat valt weer mee
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Gaat wel een hele snelle versterker worden! Ray moet nu serieus gaan kijken naar grotere remklauwen in Porsche geel!

