audio physic spark 3
Moderator: Beheerdersteam
audio physic spark 3
i heb al eerder een draadje geopend over het filter van de audio physic spark 3. ik ben nu weer in de mogenlijkheid deze mooi slanke zuilen te bouwen. inmiddels is een groot deel van het filter bekend. alleen de waardes van de spoelen heb ik nog nodig. dus als er iemand is die deze speaker heeft, of iemand kent en de spoelen wil meten, dan ben ik daar eorm mee geholpen. aan heel ander filter ontwerp mag ook. maar er is zeer weinig te vinden over de peerless 134 nomex en vifa xt25 in een 2,5 weg. alvast bedankt allemaal voor het meedenken.
Re: audio physic spark 3
Ik heb wel een set Audio Physics Spark niet de versie 3 volgens mij.
Geloof alleen niet dat je vrij eenvoudig bij het filter kan komen in mijn variant.
Jacob
Geloof alleen niet dat je vrij eenvoudig bij het filter kan komen in mijn variant.
Jacob
- mikekiwi
- Contacteer:
Ik ken wel deze pagina: projectje van TG , maar dat is volgens mij niet de nomex-versie van de 134...
Lijkt mij een prima idee. Als jij nou gaat bouwen, wil er vast wel iemand hier 'n keer meten en de boel in een simulatieprogramma stoppen. En een 2,5-weg is gelukkig niet al te moeilijk, met deze units al helemaal niet.befresh schreef:aan heel ander filter ontwerp mag ook
liefst zou ik de audio physic klonen. succes verzekerd. ik vind ze erg fijn klinken in ieder geval. anderen zeggen dat het filter beter kan. ik zal erover nadenken ze te gaan bouwen. moet er wel iemand zijn die mij wil helpen met het filter. wat vanaf 0 een filter bouwen heb ik nog nooit gedaan. bedankt.
- Kasten bouwen en voorzien van alle accessoires (dempingsmaterialen met name), hier voortgang posten en commentaar serieus nemen
- Afwerken
- Units erin (met aansluitkabels van elke unit naar buiten, bv. door de BR-poort)
- Aanbieden bij iemand die ze voor je wil doormeten
- Meetresultaten in Boxsim importeren
- Hier Boxsim-file posten en vragen om mee te denken over een filter
- Advies opvolgen en kast afmaken.
- bartsegers
Zitten er niet de volgende units in de spark 3:
peerles 830523 laag (13cm nomex)
xt25bg62 voor het hoog
peerles 830523 laag (13cm nomex)
xt25bg62 voor het hoog
ja, dit is het setje dat op mp staat. de foto is exact hetzelfde iig.
volgens de vorige eigenaar zijn dit de units voor de spark 3 SE. ik vraag me af of er ooit een spark 3 SE is uitgebracht. is nml erg weinig over te vinden.
volgens de vorige eigenaar zijn dit de units voor de spark 3 SE. ik vraag me af of er ooit een spark 3 SE is uitgebracht. is nml erg weinig over te vinden.
voor zover ik kan vinden is de tweeter gebruikt in de virgo 3. hij ziet er mooi uit vind ik zelf. nu nog goed klinken.
- bartsegers
lijkt inderdaad tweeter setje van een virgo, en laag van een spark.. ?
quote:
The SE version is more tube
friendly (flatter impedence curve) then th none SE version.
quote:
The SE version is more tube
friendly (flatter impedence curve) then th none SE version.
Die tweet is m.i. gewoon een XT25BG met een custom frontje. Vifa zelf levert volgens mij de XT25 desgewenst ook met aluminium i.p.v. ABS-kunststof flens.
'More tube-friendly' kost je wat extra spoelen, weerstanden en condensatoren in je filter. Genoeg om er SE op te zetten, maar klankmatig zal het (bij gewone versterkers) niets mogen uitmaken.
'More tube-friendly' kost je wat extra spoelen, weerstanden en condensatoren in je filter. Genoeg om er SE op te zetten, maar klankmatig zal het (bij gewone versterkers) niets mogen uitmaken.