7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Een 7 de Audio luisterdag van het Noorden lijkt mij wel wat ?
Jullie ook ?


Zet 3 november maar in de agenda
locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers

eten en drinken voor eigen rekening
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur van de zaal is € 50 voor de hele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Hou de volgende 3 berichten goed in de gaten
Daar komt meer informatie over.....
Locatie, prijzen, deelnemers, apparatuur, luisterschema en andere afspraken


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
Bijlagen
Voorkant gebouw<br />ingaan aan de achtezijde
Voorkant gebouw
ingaan aan de achtezijde
i1620076-1.jpg (38.01 KiB) 1797 keer bekeken
Laatst gewijzigd door weidok op vr 24 aug 2012, 14:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Zaterdag 3 november 2012 !!

Zevende Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
:) :)

Bijgewerkt op 2 november 2012 tijd: 19:25 uur

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

Voor Luisterschema en apparatuur zie bericht nr. 3 van dit topic !

De liefhebbers / deelnemers zijn:
1: Barry2001
2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg, Marantz CD 4000 en leuke versterker ?
3: Sander1238 neemt mee: omgebouwde Bocama (??)
4: dre
5: ds23man neemt mee: Revox bandrecorder we zien wel hoe we deze in passen .. aan heteinde van dag
6: hannesie neemt mee: combi Hypex UCD180 HG met HxR en SMPS 400a180 uitvoering UCD180ST (SS editie) lineaire voeding
7: HoMeR
8: Zweitse neemt mee : Speaker: Till 2-70 Amp: LM 4780
9: Rumoh neemt mee:Speakers: DAX² , M142, FrugalHornMK3, Amps: Magnat MA-800, MusicAngel EL34SE Bron : Squeezebox Beresford DAC
10: Dalojan neemt mee: 2 weg speakers AUDAX 20 cm HDA+2" VIFA dome, preamp en buizen eindversterkers (300B of 2A3-40) ?
11: sjons
12: TheoK neemt mee: HF 10 buizenversterker 2*10 watt
13: Kappa7 neemt mee: meetkast voor versterkers en de Mable ?
14; Meubelmaker vriend TheoK ?
15: Koss ??
16: mhifi
17: Tubehead
18: architect neemt mee: 2weg zelfbouw 550-8 Eton mid en ER4 eton bandtweeter
19: koifarm neemt mee: mm phono preamp en draaitafel
20: buizenbuzz
21: Aatv neemt mee: ELL 80 buizenamp en paasproject speakers
22: ovni mogelijk sneakpreview open baffle !!!
23: tino komt met dre
24: cool
25: CoenvanDongen
26: pvanlingen
27: knuisje
28: FR_Aad
29: Richard neemt mee: Bryston voor- en eind versterker als reserve
30: Weidok (ytzen) neemt mee: El Cheapo OB's (CCS ERT 26 tweeter, Senon BB en Monacor woofers) en PS1
31: corto maltese neemt mee: TL Fast
32: Henk de Vries
31: Sietse afgemeld



LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: ca. 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 10.00 uur koffie/ thee met cake (wellicht zelfbouw cake ? :) )
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
..........
...........De rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag om ca. 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

Kijk de vlag bij de ingang hangt al weer uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Afbeelding

O ja nog even dit:

Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
linkjes naar je speakers etc zijn ook handig plaats ze maar in dit topic en ik zet ze hier wel neer ok(weidok) :)
Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.stichtingonshuis.com/
Laatst gewijzigd door weidok op vr 02 nov 2012, 19:28, 16 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

:wink: :wink: :wink: Bericht 3

Onderaan staat het Luisterschema !!!

KORT OVERZICHT APPARATUUR

Speakers: bouwbeschrijvingen en filterschema mag je meenemen !!!
CSS 3 weg Henkjan
Paasproject 2012 Henkjan optie
DAX2 - Rudy
M142 - Rudy
Frugelhorn MK 3 - Rudy
Till 2-70 - Zweitse
Audax Vifa 2weg - Dalojan
550-8 Eton 2 weg - Architect
Paasproject - Aatv
El Cheapo OB 3 weg - weidok
TL Fast - corto maltese
Sneakpreview: Sobex ovni

Versterkers: (keuze speaker eigenaar)
Magnat MA-800 - rudy
HF-10 buizen 2*10 watt -TheoK
Music Angel buizen EL34SE - rudy
ELL 80 - Sander1238


pre:
Bocama - Sander 1238 ??
Dalojan pre ?
Bryston (reserve) -richard

eindtrap:
Hypex UCD 180 HG - hannesie
Hypex UCD 180 ST - hannesie
Ncore - henkjan
Bryston (reserve) - richard
300B of 2A3 buizen - Dalojan

CD spelers en DT:
PS1 - weidok
Marantz CD4000 - Henkjan
DT met prepre mm - kiofarm

Streaming Audio:
Sqeezebox Beresford DAC - rudy
Sqeezebox DAC ?? - hannesie
weidok schreef:
:wink: :wink: :wink: Bericht 3
Onderaan staat het Luisterschema !!!
Hier het voorlopige Luisterschema tenminste een voorstel

de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen de hele dag als backup beschikbaar staan .. :)

LUISTERSCHEMA 7 de luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag

Bijgewerkt op 2 november 2012:aangepast om 19:35 uur

PS: Beschrijvingen en schema's zijn ook leuk om te laten zien
De speakers voor het podium opstellen

De dagindeling....tenminste een voorstel....:)
(lees OOK de afpraken in het volgende bericht nog even goed door)!!!!


Er zullen circa 10 stel speakers waaronder fullrange, hoorns, tl's, open baffles en standalone meerwegsystemen zijn.
De dag is in vier luisterblokken (stints) ingedeeld dus ca 3 stel speakers per blok

-Per blok ca 25 min naar een paar speakers luisteren-
-Na het 4de en laatste blok als er tijd over is de speakers die we graag nog eens willen horen

De set onderling zo samenstellen dat tijdens het blok bij het speaker wisselen
zo weinig tijd verloren gaat


Per luisterblok mogen de speakereigenaren zelf de best passende installatie
voor hun een speakers samenstellen zij weten wat het beste matcht

Op een exelsheet van het luisterschema kunnen ze zelf op de luisterdag
in overleg de installatie nog aanpassen
Blok 1:
Tijd:..........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
10.00-11.15 uur...........1: DAX2 - rudy
................................2: Frugelhorn MK3- rudy
................................3: M 142 - rudy

Uitgangspunt set Blok 1 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers Sqeezebox Beresford DAC, PS1 weidok, MagnatMA-800...

Blok 2:
Tijd:..........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
11.30-12.45 uur............4: Paasproject Aatv + ELL 80 amp - Aatv
.................................5:Till 2-70 - Zweitse + HF-10 buizen 2*10 watt -TheoK
.................................6: Audax Vifa 2 weg - en buizenamp Dalojan

Uitgangspunt set Blok 2 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers naar keuze

Blok 3:
Tijd:.........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
13.00-14.15 uur.............7: El Cheapo OB - weidok
..................................8: 550-80 Eton - architect
..................................9: CSS 3 weg en/of paasproject-- amp keuze henkjan

Uitgangspunt set Blok 3 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers. Sqeezebox Beresford DAC, Marantz CD4000, MagnatMA-800.

Blok 4: [/b]
Tijd:....................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
14.30-15.45 uur............Amp shoutout !!! nader in te vullen door Henkjan en hannesie
.................................Speakers: CSS 3 weg _Henkjan ??
.................................Ncore, Hypex UCD's HG en ST
.................................schakelbord tbv volume ???

Blok 5:
Tijd:.....................
15.45-16.30 uur............... Wat we nog eens willen horen of wie niet aan bod is gekomen
....................................bv met draaitafel met prepre mm : koifarm

Opruimen
16.30-17.00 uur....

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag
Laatst gewijzigd door weidok op vr 02 nov 2012, 19:32, 22 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door weidok »

Andere belangrijke afspraken 7de Audio luisterdag 2012
Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens.... link !!!
viewtopic.php?t=4932
Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare Euterpe.
linkhttp://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!

:wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Barry2001 »

Leuk, ben er zeker weer bij!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Henkjan »

ik zet t vast in m'n agenda :D als ik kom, neem ik de CSS 3weggen mee (en hopelijk met een bijpassende leuke versterker)
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sander1238 »

Staat genoteerd in de agenda, denk dat ik mijn omgebouwde bocama meeneem.

Sander
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Barry2001 »

sander1238 schreef:
Staat genoteerd in de agenda, denk dat ik mijn omgebouwde bocama meeneem.

Sander
Die met die mooie zwarte schroeven :-)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

Henkjan schreef:
ik zet t vast in m'n agenda :D als ik kom, neem ik de CSS 3weggen mee (en hopelijk met een bijpassende leuke versterker)
ik kom als henkjan gaat. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Pas maar op! Ik ga ook komen! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

tja,dan henkjan maar even mailen.... :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

Ik zal ook eens even kijken in de agenda van de vrouw. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door bas focal m180 »

dre schreef:
Henkjan schreef:
ik zet t vast in m'n agenda :D als ik kom, neem ik de CSS 3weggen mee (en hopelijk met een bijpassende leuke versterker)
ik kom als henkjan gaat. :sure:
Weer gedronken en achter stuur gekropen en rijbewijs kwijt ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door sander1238 »

Barry2001 schreef:
sander1238 schreef:
Staat genoteerd in de agenda, denk dat ik mijn omgebouwde bocama meeneem.

Sander
Die met die mooie zwarte schroeven :-)
die ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

bas focal m180 schreef:
dre schreef:
Henkjan schreef:
ik zet t vast in m'n agenda :D als ik kom, neem ik de CSS 3weggen mee (en hopelijk met een bijpassende leuke versterker)
ik kom als henkjan gaat. :sure:
Weer gedronken en achter stuur gekropen en rijbewijs kwijt ? :mrgreen:
dat zal mij nooit gebeuren! :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
bas focal m180 schreef:
dre schreef:
ik kom als henkjan gaat. :sure:
Weer gedronken en achter stuur gekropen en rijbewijs kwijt ? :mrgreen:
dat zal mij nooit gebeuren! :wink:
Want je hebt geen rijbewijs ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door dre »

meer....... :rofl:

nee,voor mij niet te veel alcohol en rijden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Aangezien ik heb besloten om ook te komen, zal ik proberen iets in elkaar te frobelen.

Ik heb nog liggen:

2x Hypex as2.100

2x Visaton AL170

2x Seas 22 taf/g

2x Vifa ht275d/2

een stapel philips MFB Woofers.....


Roept U maar.... :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Ik heb vandaag na overleg met mijn vrouw, besloten ook weer te komen.
Er is koopzondag in Groningen, dus mijn vrouw vindt wel een leuke combi. :D weekendje Grunningen/Beetsterzwaag.
Of ik wat mee neem........?????, een goed humeur in ieder geval. :sure: :sure:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Aangezien ik heb besloten om ook te komen, zal ik proberen iets in elkaar te frobelen.

Ik heb nog liggen:

2x Hypex as2.100

2x Visaton AL170

2x Seas 22 taf/g

2x Vifa ht275d/2

een stapel philips MFB Woofers.....


Roept U maar.... :lol:
Mooi actief twee weg systeem.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

Ik heb vroeger wel een setje gebouwd met de Vifa tweeter, was destijds een heel mooie tweet met een zijden dome. Dat is dan mogelijk wel een verschil met de aluminium dome van Seas.
Die Vifa kun je veel lager inzetten, naar ik weet, had toen een resonantie FS van 650Hz..?

Afhankelijk hoe je hem dan filtert. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Ik heb vroeger wel een setje gebouwd met de Vifa tweeter, was destijds een heel mooie tweet met een zijden dome. Dat is dan mogelijk wel een verschil met de aluminium dome van Seas.
Die Vifa kun je veel lager inzetten, naar ik weet, had toen een resonantie FS van 650Hz..?

Afhankelijk hoe je hem dan filtert. :mrgreen:
Met de Hypex modules filter je 24db/oct daardoor kun je die seasen toch nog vrij laag inzetten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Laten we eens wat anders dan anders doen:

Gesloten topkastje met de AL170 en de Seas 22taf/g aangestuurd door de hypex as2.100 en daaronder een laagkast met 2 plips 20cm mfb woofers aangestuurd door Lm3886 chipamps, uiteraard met mfb kopppeling!

Heeft nog niemand gezien :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Laten we eens wat anders dan anders doen:

Gesloten topkastje met de AL170 en de Seas 22taf/g aangestuurd door de hypex as2.100 en daaronder een laagkast met 2 plips 20cm mfb woofers aangestuurd door Lm3886 chipamps, uiteraard met mfb kopppeling!

Heeft nog niemand gezien :lol: :lol: :lol:
En ook nog nooit gehoord..............!! :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 7de ZBA Noord Luisterdag Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”