Het doel van deze versterker was simpel en goedkoop, ik heb daarom onderdelen gebruikt die ik nog had liggen. Ik sta daarom open voor advies over betere (maar niet al te duren) transistoren, als dit een verbetering zal zorgen van de geluidskwaliteit.
Om het zo simpel mogelijk te houden, heb ik een NE5532 opamp gebruikt. Ik heb veel positieve (audio) ervaringen gehoord over deze opamp en hij is niet duur.
Het schema staat onderaan de post
Opgebouwd op gaatjesprint ziet het er als volgt uit. Q1,Q2 en D1 zijn thermisch gekoppeld. Ik heb BD241/242 transistoren gebruikt omdat ik die nog beschikbaar had.

De oplettende kijker ziet dat ik ook een extra feedback circuit heb toegevoegd (rechtsonderin het schema) met een bas boost, met een jumper kan ik kiezen voor een feedback weerstand (zie schema) of een bas-boost filter. Deze heb ik toegevoegd, omdat ik nu test met een simpele speaker van een 2.0 AKAI setje. Ik was benieuwd naar de toegevoegde waarde van zo'n filter, omdat de boxjes te klein zijn om lage tonen goed te laten horen.
Ik hoor het graag als jullie advies hebben om deze versterker te verbeteren.