Signaal splitsen zonder verlies

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
semafoor
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 12:35

Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door semafoor »

Beste zelfbouwers,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een manier om het signaal wat uit mijn voorversterker komt te splitsen zodat ik er twee versterkers mee kan aansturen.
Ik kan mij zo voorstellen dat ik een parallelle verbinding kan maken, maar geeft dit niet veel signaal verlies? Hoe kan ik dit beter oplossen? Iets met een buffer of denk ik verkeerd?

-Duco
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door dre »

bij mijn pre zijn ze gewoon parallel vanaf de print getrokken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door hannesie »

Bij mijn RelaiXed ook, gebalanceerd voor het Mid/hoog en RCA voor het laag.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door Ronkel »

Als je de boel parallel schakelt zal de spanning uit je voorversterker zal gelijk blijven, alleen zal ie ietsje meer stroom moeten leveren. Maar een eindversterker heeft een hoge ingangsimpedantie zodat die stroom klein is.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door bas focal m180 »

Als je splitst doe dat met een beetje kwaliteit , in de mijn auto-hifi tijd bleek al snel goedkoop duurkoop , de beteren splitters zijn de kabeltjes van 1 naar 2 en niet dit soort dingen gebruiken .
troep.jpg
Neem zoiets
is al beter.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door dre »

met kwaliteit lijkt me 2 extra cinch pluggen in de kast toch?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door bas focal m180 »

dre schreef:
met kwaliteit lijkt me 2 extra cinch pluggen in de kast toch?
Als je het nagenoeg perfect wil doen wel , maar niet iedereen doet het zoals jij het doet .
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door dre »

het nadeel van mijn manier is dat ik onderhand erg weinig zin in projecten meer heb........................
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door hannesie »

dre schreef:
het nadeel van mijn manier is dat ik onderhand erg weinig zin in projecten meer heb........................
Daar geloof ik niks van. :-s
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door dre »

hoeft ook niet,maar het is zo........
ik hoop dat het snel weer terug komt in ieder geval.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door ]eep »

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen hoor. Dat is de vloek van de perfectionist. IK had het vroeger ook bij modelbouw; ik ging het zo perfect maken dat het gewoon nooit afkwam.

Maar een paar gaten extra boren, pluggen erin en draadjes solderen zal toch niet zo'n punt zijn?

Ik zou wel een pre-out op mijn buizenversterker willen voor het zelfde. En een beetje het omgekeerde; ik zit er aan te denken om een extra ingang op mijn phonotrap te maken. Dat is een stuk listiger vanwege de instelmogelijkheden.
semafoor
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 12:35

Re: Signaal splitsen zonder verlies

Bericht door semafoor »

Hartelijk dank voor al jullie reacties.

Dan wordt het parallel aansluiten en gewoon een tweetal gaatjes boren :-)
Plaats reactie