Nee hoor z'n nieuwe camera vertekent een beetjeray5150 schreef:Horen die profielen zo krom te zijn![]()
Trouwens, zo'n dure camera is ook niet aan jouw besteed als je de foto's zo ziet
Aad
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Nee hoor z'n nieuwe camera vertekent een beetjeray5150 schreef:Horen die profielen zo krom te zijn![]()
Mijn foutje, ik bedoelde ds23man natuurlijkhannesie schreef:Hij heeft wel AF maar geen VR, dat scheelt wel een stuk, daarnaast zijn er bijna teveel opties op zo een camera.![]()
Ik zet hem nogal eens op AUTO.
Ik ook !!Aaad schreef:Mijn foutje, ik bedoelde ds23man natuurlijk![]()
Ik gebruik ook meestal de automaat, zit er tenslotte op voor het gemak.
Aad
Die pieken zijn storingen die uit de omgeving worden opgepikt, dat kun je in het eerste plaatje zien. Daarbij maakt het niet uit of de voeding wel of niet aanstaat. De andere twee plaatjes zijn niet omgedraait, wat opvalt is dat bij geen belasting er inderdaad een hele lichte 50hz rimpel te zien is. Bij belasting is er ook nog wel een rimpel, maar niet meer 50hz. Veel lager van frequentie en niet constant, een regelrimpel. Ik moet zeggen dat het nog verdomd lastig is om dit goed zichtbaar te krijgen.... Zonder dso was me dat niet gelukt!Ah!buis schreef:Raar geval![]()
Moet eerst zeggen,nooit grondig aan voedingen gemeten.Als je er wat aanhangt zonder de spanning te zien zakken of rook en geen opvallende bijgeluiden was je tevreden![]()
Waar komen die pieken vandaan,er zitten toch enkele condensatoren op de uitgang.
Heb je 15V belast en onbelast niet verwisseld ?
Zoals nu heb je belast geen rimpel en onbelast wel.
En dan volgens de schaal bovenin is het een 50Hz rimpel ,met een bruggelijkrichter ook voor de hulpspanningen.
Zou haast zeggen,is er een diode onderbroken.
Anne
eindelijk iemand die begrijpt dat alles boven de 12V hoogspanning isray5150 schreef:Maar niet meer dan 12 Volt, want dan word het eng ....
Ja, dat klopt ook wel, heb mn halve leven in GB gewerkt. Alhoewel je Amek ook niet op iedere straathoek tegenkomt en ik vind het grappig dat je TAC noemt..fantastische tafels waren dat!ds23man schreef:Dan noem je twee merken die in Nederland wel heel zeldzaam zijn ( waren).!peetey schreef:Ik mis in dat rijtje consoles eigenlijk nog Ramsa en Cadacds23man schreef:Toch al jaren Pro mengtafels gerepareerd ( Soundcraft, Tac, Midas, Yamaha, Amek enz) vanaf de eerste nog met torren i.p.v. opamps. Zeer zelden een 723 met 3055 tegengekomen, om eerlijk te zijn nooit.
Zit nu even te kijken naar de voeding van een Soundcraft series 1624 studiotafel ( voorheen studio Spitsbergen, 80 er jaren) Volledig discreet opgebouwd en voor een paar logica railtjes 78-7905.
Soundcraft 200b: Lm 317K en 337K, phantoomvoeding discreet
Soundcraft series 2 ( 70 jaren): discreet
Ga mij niet vertellen wat er in de pro audio gebruikt wordt.......![]()
En dan kom je dus bij bijv Ramsa voedingen WEL de 723 tegen alsmede bij Cadac de 3055..
grtz,
peetey
Henkjan schreef:eindelijk iemand die begrijpt dat alles boven de 12V hoogspanning isray5150 schreef:Maar niet meer dan 12 Volt, want dan word het eng ....