DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door hannesie »

Nu dan ook nog zwarte schroeven voor de mid :kwijl:.

Ik vind het nu dan wel erg grappig als effect(Aluminium?) van front en kast
zeker met de sfeerverlichting aan deze multifunctionele stands/verlichtingsarmatuur. :) :rock:
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door Koen K »

Haha, dank je :wink: Die zwarte schroefjes zijn inderdaad hard nodig!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door Walt »

Hoe zit die waveguide eigenlijk vast gemaakt aan de kast?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door Koen K »

Beunstijl, met smeltlijm :P

Ik heb eerst een tochtstrip in het gat geplakt, waarna de waveguide ongeveer een millimeter uitstak boven de baffle. Vervolgens smeltlijm op de zijwand van het gat gedaan en de waveguide er stevig in gedrukt. Het lijkt prima te werken :)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 16:33

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door serum »

Mooie luidsprekers! ik loop ook met plannen voor een dergelijke opzet, alleen dan met een kleine tapped horn voor het laag van een liter of 30.

Mooi hoor.

Wat voor geluidskaart gebruik je met fuzzmeasure? ik gebruik nu een presonus inspire, erg handig; dit apparaat laat zich instellen via softwarepresets, waardoor je meer aan de knoppen hoeft te draaien.
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS

Bericht door Koen K »

Oh lala... Het is een tijdje geleden dat ik hier gekeken heb :P Ik heb een M-Audio Fast Track aangeschaft, die is lekker goedkoop en handig omdat 'ie via USB gevoed wordt. En de 48V fantoomvoeding voor de microfoon zit er ook gelijk in, dus je hebt eigenlijk maar één kastje nodig en geen netstroom :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”