Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paper Cone Dipool
jeroen_d schreef:Gaat niet goed, alweer drie dagen stil!
Jeroen...komt door het mooie weer denk ik?
FF genieten van die zeldzame momenten dan
Re: Paper Cone Dipool
Hondasnl schreef:jeroen_d schreef:Gaat niet goed, alweer drie dagen stil!
Jeroen...komt door het mooie weer denk ik?
FF genieten van die zeldzame momenten dan.
Goed bezig Jeroen , blijf mij maar flink achter de broek zitten.
Maar Marcus heeft het bij het rechte eind .
Mooi weer en m`n dochter is hier
Als ik maandag nog niks nieuws heb laten zien wel aan de bel trekken hoor !!!
Re: Paper Cone Dipool
Daar ben ik weer
Na de luisterdag in Breda bij Daudio ' setje AT middentoners aangeschaft en ben nu bezig de mid baffle aan te passen .
Verder zal ik de baffle voor het laag moeten verstevigen. De "oren" naast de middentoner zijn gemaakt van 12 mm Mdf en dit beweegt te veel. Zal hier op de hele baffle 'n plaat ........ overheen maken . Daarna klooien om alle zijden in de zelfde hoek te zagen.
Iemand 'n voorstel ? Betonplex , multiplex , lood/Mdf, trespa ?
Na de luisterdag in Breda bij Daudio ' setje AT middentoners aangeschaft en ben nu bezig de mid baffle aan te passen .
Verder zal ik de baffle voor het laag moeten verstevigen. De "oren" naast de middentoner zijn gemaakt van 12 mm Mdf en dit beweegt te veel. Zal hier op de hele baffle 'n plaat ........ overheen maken . Daarna klooien om alle zijden in de zelfde hoek te zagen.
Iemand 'n voorstel ? Betonplex , multiplex , lood/Mdf, trespa ?
Re: Paper Cone Dipool
welkom terug!
combineren lijkt me de bsete optie.
iets van mdf-trespa-mdf of een ander tussenliggen matriaal lijkt me meer dan prima.
combineren lijkt me de bsete optie.
iets van mdf-trespa-mdf of een ander tussenliggen matriaal lijkt me meer dan prima.
Re: Paper Cone Dipool
Bedankt Dredre schreef:welkom terug!![]()
combineren lijkt me de bsete optie.
iets van mdf-trespa-mdf of een ander tussenliggen matriaal lijkt me meer dan prima.
Is trespa goed te lijmen ?
Ik heb er namelijk nog nooit mee gewerkt.
Re: Paper Cone Dipool
In ieder geval lastig te bewerken met huis-tuin-en-keukengereedschap.CarloPJB schreef:Is trespa goed te lijmen ?
Re: Paper Cone Dipool
richard schreef:In ieder geval lastig te bewerken met huis-tuin-en-keukengereedschap.CarloPJB schreef:Is trespa goed te lijmen ?
Verklaar je nader aub.
Goede cirkelzaag en bovenfrees weet hier toch wel raad mee ???
Dacht er zelf aan het grof op te schuren voor het verlijmen voor een betere hechting.
24 mm .....nooit geweten dat dat bestond. Heb jij dat toen voor je baffle gebruikt Dre ?(ff geen zin heel je topic door te spitten)
Re: Paper Cone Dipool
nee,voor de voet.
maar jij bent prima in staat om de te verwerken.
niet iedereen is even handig.
maar jij bent prima in staat om de te verwerken.
niet iedereen is even handig.
Re: Paper Cone Dipool
Vandaag plaat van 6 mm trespa gehaald om op de baffle te lijmen.
Tevens overweeg ik om dit ook voor de mid baffle te gebruiken in combinatie met Mdf of multiplex. Het trespa zal dan in het midden komen van de sandwich constructie.
Andere optie is om twee lagen trespa te nemen als buiten lagen en hiertussen dan wat anders te gebruiken.
Tips en ideeën zijn altijd welkom
Tevens overweeg ik om dit ook voor de mid baffle te gebruiken in combinatie met Mdf of multiplex. Het trespa zal dan in het midden komen van de sandwich constructie.
Andere optie is om twee lagen trespa te nemen als buiten lagen en hiertussen dan wat anders te gebruiken.
Tips en ideeën zijn altijd welkom
Re: Paper Cone Dipool
binnen trespa is mooier.
dan kun je de dikte van het mdf gelijk houden met de infreesdiepte van de drivers.
dan kun je de dikte van het mdf gelijk houden met de infreesdiepte van de drivers.
Re: Paper Cone Dipool
Dre , dan zal ik op zoek moeten naar 6mm Mdf , heb ik niet in huis , 8 mm daarintegen wel.dre schreef:binnen trespa is mooier.
dan kun je de dikte van het mdf gelijk houden met de infreesdiepte van de drivers.
De AT driver heeft 6mm frees diepte nodig , kom ik wel weer op m'n 18 mm uit als ik met 3 x 6 aan de slag ga.
Zal ook de topic titel maar eens aanpassen , dekt niet echt meer de lading .....
Re: Paper Cone Dipool
als je maar niet onnodig het trespa gaat frezen.
scheelt nogal in de levensduur van je fresjes kwam ik achter.
scheelt nogal in de levensduur van je fresjes kwam ik achter.
Re: Paper Cone Dipool
Fresjes.....flesjes.....dacht dat jij niet dronk ....dre schreef:als je maar niet onnodig het trespa gaat frezen.![]()
scheelt nogal in de levensduur van je fresjes kwam ik achter.
Zal voor freesjes geen pretje zijn dat trespa.
Heb jij nog wat voorbereidingen gedaan voor het lijmen ? Grof schuren , stofvrij maken en ontvetten neem ik aan ?
Re: Paper Cone Dipool
licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Re: Paper Cone Dipool
Dan laat ik de hechtprimer achterwegedre schreef:licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paper Cone Dipool
ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezetCarloPJB schreef:Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
Re: Paper Cone Dipool
ik ben niet zo wild van bruislijm......CarloPJB schreef:Dan laat ik de hechtprimer achterwegedre schreef:licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
dit vind ik 100x beter: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/649 ... 2k-expert/
vult goed,krimpt weinig en droogt langzaam.
Re: Paper Cone Dipool
Kan het topic over dat tweede afdak nergens vindenHenkjan schreef:ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezetCarloPJB schreef:Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
Re: Paper Cone Dipool
Zal morgens eens kijken waar dit te verkrijgen is. Zal geen Gamma zijn.dre schreef:ik ben niet zo wild van bruislijm......CarloPJB schreef:Dan laat ik de hechtprimer achterwegedre schreef:licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
dit vind ik 100x beter: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/649 ... 2k-expert/
vult goed,krimpt weinig en droogt langzaam.
Na het mengen zeker aanbrengen met een lijmkam ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paper Cone Dipool
mijn nederige excuses dat ik eens wat gedaan heb dat ik niet op t forum zetteCarloPJB schreef:Kan het topic over dat tweede afdak nergens vindenHenkjan schreef:ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezetCarloPJB schreef:Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
