Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door jeroen_d »

Gaat niet goed, alweer drie dagen stil!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Lnsadnoh »

jeroen_d schreef:
Gaat niet goed, alweer drie dagen stil!

Jeroen...komt door het mooie weer denk ik?
FF genieten van die zeldzame momenten dan :-).
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Hondasnl schreef:
jeroen_d schreef:
Gaat niet goed, alweer drie dagen stil!

Jeroen...komt door het mooie weer denk ik?
FF genieten van die zeldzame momenten dan :-).

Goed bezig Jeroen , blijf mij maar flink achter de broek zitten.

Maar Marcus heeft het bij het rechte eind .
Mooi weer en m`n dochter is hier :D

Als ik maandag nog niks nieuws heb laten zien wel aan de bel trekken hoor !!!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door jeroen_d »

Maandag is alweer meer dan 1 week geleden!!!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Daar ben ik weer :-$

Na de luisterdag in Breda bij Daudio ' setje AT middentoners aangeschaft en ben nu bezig de mid baffle aan te passen .
Verder zal ik de baffle voor het laag moeten verstevigen. De "oren" naast de middentoner zijn gemaakt van 12 mm Mdf en dit beweegt te veel. Zal hier op de hele baffle 'n plaat ........ overheen maken . Daarna klooien om alle zijden in de zelfde hoek te zagen.
Iemand 'n voorstel ? Betonplex , multiplex , lood/Mdf, trespa ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

welkom terug! :mrgreen:

combineren lijkt me de bsete optie.

iets van mdf-trespa-mdf of een ander tussenliggen matriaal lijkt me meer dan prima.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
welkom terug! :mrgreen:

combineren lijkt me de bsete optie.

iets van mdf-trespa-mdf of een ander tussenliggen matriaal lijkt me meer dan prima.
Bedankt Dre :D

Is trespa goed te lijmen ?
Ik heb er namelijk nog nooit mee gewerkt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

ik heb het altijd gelijmd met bison 2k pu en dat zit perfect.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door richard »

CarloPJB schreef:
Is trespa goed te lijmen ?
In ieder geval lastig te bewerken met huis-tuin-en-keukengereedschap.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

4mm is goed te doen,de 24mm die ik ook heb is inderdaad wat lastig. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

richard schreef:
CarloPJB schreef:
Is trespa goed te lijmen ?
In ieder geval lastig te bewerken met huis-tuin-en-keukengereedschap.

Verklaar je nader aub.

Goede cirkelzaag en bovenfrees weet hier toch wel raad mee ???


Dacht er zelf aan het grof op te schuren voor het verlijmen voor een betere hechting.


24 mm .....nooit geweten dat dat bestond. Heb jij dat toen voor je baffle gebruikt Dre ?(ff geen zin heel je topic door te spitten)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

nee,voor de voet.

maar jij bent prima in staat om de te verwerken.
niet iedereen is even handig. :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Vandaag plaat van 6 mm trespa gehaald om op de baffle te lijmen.
Tevens overweeg ik om dit ook voor de mid baffle te gebruiken in combinatie met Mdf of multiplex. Het trespa zal dan in het midden komen van de sandwich constructie.
Andere optie is om twee lagen trespa te nemen als buiten lagen en hiertussen dan wat anders te gebruiken.

Tips en ideeën zijn altijd welkom :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

binnen trespa is mooier.

dan kun je de dikte van het mdf gelijk houden met de infreesdiepte van de drivers. :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
binnen trespa is mooier.

dan kun je de dikte van het mdf gelijk houden met de infreesdiepte van de drivers. :wink:
Dre , dan zal ik op zoek moeten naar 6mm Mdf , heb ik niet in huis , 8 mm daarintegen wel.
De AT driver heeft 6mm frees diepte nodig , kom ik wel weer op m'n 18 mm uit als ik met 3 x 6 aan de slag ga.

Zal ook de topic titel maar eens aanpassen , dekt niet echt meer de lading .....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

als je maar niet onnodig het trespa gaat frezen. :wink:
scheelt nogal in de levensduur van je fresjes kwam ik achter. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
als je maar niet onnodig het trespa gaat frezen. :wink:
scheelt nogal in de levensduur van je fresjes kwam ik achter. :mrgreen:
Fresjes.....flesjes.....dacht dat jij niet dronk .... :mrgreen:

Zal voor freesjes geen pretje zijn dat trespa.

Heb jij nog wat voorbereidingen gedaan voor het lijmen ? Grof schuren , stofvrij maken en ontvetten neem ik aan ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Dan laat ik de hechtprimer achterwege

Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Henkjan »

CarloPJB schreef:
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezet :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

CarloPJB schreef:
dre schreef:
licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Dan laat ik de hechtprimer achterwege

Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik ben niet zo wild van bruislijm......
dit vind ik 100x beter: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/649 ... 2k-expert/
vult goed,krimpt weinig en droogt langzaam.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Henkjan schreef:
CarloPJB schreef:
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezet :mrgreen:
Kan het topic over dat tweede afdak nergens vinden :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
CarloPJB schreef:
dre schreef:
licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Dan laat ik de hechtprimer achterwege

Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik ben niet zo wild van bruislijm......
dit vind ik 100x beter: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/649 ... 2k-expert/
vult goed,krimpt weinig en droogt langzaam.
Zal morgens eens kijken waar dit te verkrijgen is. Zal geen Gamma zijn.
Na het mengen zeker aanbrengen met een lijmkam ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

yep:no.2
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Henkjan »

CarloPJB schreef:
Henkjan schreef:
CarloPJB schreef:
Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik heb daar recentelijk 2 afdakken en 1 paar speakers mee in elkaar gezet :mrgreen:
Kan het topic over dat tweede afdak nergens vinden :rofl:
mijn nederige excuses dat ik eens wat gedaan heb dat ik niet op t forum zette :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”