voeding autoversterker

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
meanman64

voeding autoversterker

Bericht door meanman64 »

Een autoversterker werkt op 12Volt en dmv een omvormer word deze verhoogt zover ben ik mee.Nu is mijn vraag als je weet hoeveel dat deze bedraagt kun je dan door bv aan de voedingselco's een externe DC voeding hangen?Wordt er in deze versterkers ook gewerkt met de 12Volt die binnenkomt van de de accu?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zou kunnen, maar dan zou ik in ieder geval een gedeelte van die omvormer loskoppelen: minimaal de trafo en de gelijkrichter.

Kees
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Ik zou hier eens naar kijken:
http://www.coldamp.com/opencms/opencms/ ... index.html

Kost wel een duit maar dan heb je het wel goed! Mooie klasse-T of klasse-D erachter!
meanman64

Bericht door meanman64 »

Mijn bedoeling is om een trafo,gelijkrichting en afvlakking te gebruiken
mischa72
Contacteer:

Re: voeding autoversterker

Bericht door mischa72 »

meanman64 schreef:
Een autoversterker werkt op 12Volt en dmv een omvormer word deze verhoogt zover ben ik mee.Nu is mijn vraag als je weet hoeveel dat deze bedraagt kun je dan door bv aan de voedingselco's een externe DC voeding hangen?Wordt er in deze versterkers ook gewerkt met de 12Volt die binnenkomt van de de accu?
Yes you can !!!

Als je het punt waar je de externe voeding aansluit los gooit van de oorspronkelijke omvormer zul je geen problemen hebben. Of het iets zal brengen is een 2e. Ik heb overigens ook aan hetzelfde zitten denken voor mijn Alpine Class-D mono sub-amp.

Groeten,
Mischa
richard

Bericht door richard »

Wat een moeite.
Eerst de 230 Volt wisselspanning terug brengen naar 12 of 13,5 Volt gelijkspanning, deze in de autoversterker laten opwaarderen tot de spanning die past bij het maximale vermogen dat de versterker kan leveren en dan weer terugbrengen naar de spanning behorend bij het muzieksignaal.
JuuL

Bericht door JuuL »

En dan flinke stromen over de 12V trekken en dikke kabels moeten gebruiken. Handig is anders ja.
meanman64

Bericht door meanman64 »

richard schreef:
Wat een moeite.
Eerst de 230 Volt wisselspanning terug brengen naar 12 of 13,5 Volt gelijkspanning, deze in de autoversterker laten opwaarderen tot de spanning die past bij het maximale vermogen dat de versterker kan leveren en dan weer terugbrengen naar de spanning behorend bij het muzieksignaal.
Dat is niet de bedoeling wat wel de bedoeling is om met een trafo op 230V tewerken met een uitgang gelijk aan de spanning van de autoversterker.Dus als de omvormer een spanning afgeeft van +35V-35V hier dan een trafo voeding voor te maken en de omvormer te overbruggen.Ooit heb ik een Soundstream autoversterker gehad welke 2 gescheiden printen had 1 voor de voeding en 1 voor het versterker gedeelte en de voeding was verbonden met de versterker print doormiddel van 3 redelijk dikke draden voor de rest geen andere.Vandaar mijn vraag of dit ook kan met andere merken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”